سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

تحت‌تأثیر قرار گرفتن قارچ کومبوجا


گروهى از پزشکان و پژوهشگران براساس شواهد و آزمايش‌هاى انجام شده بر روى نوعى قارچ به نام 'کومبوجا' اعلام کرده‌اند که اين قارچ به‌دليل ترکيبات خاص و دارا بودن 'اسيد گلورونيک' نه تنها مانع از سرطانى شدن سلول‌ها مى‌شود بلکه رشد سلول‌هاى سرطانى را نيز متوقف مى‌سازد. علاوه بر اين، قارچ کومبوجا عاملى مؤثر در جلوگيرى از سکته‌هاى قلبى شناخته شده و به اعتقاد پزشکان که اثرات اين قارچ را بر روى افراد مختلف مورد مطالعه قرار داده‌‌اند 'کومبوجا' همان اکسير حيات بخشى است که دستيابى به آن هميشه آرزوى بشر بوده است. زيرا مصرف آن از ريزش موها، چين و چروک پوست و سخت شدن رگ‌ها، مفاصل و عضلات که از علايم بالا رفتن سن و پيرى است جلوگيرى مى‌کند.
در واقع با مصرف 'کومبوجا' طول دوران جوانى افزايش مى‌يابد و زمان پيرى ديرتر فرا مى‌رسد. پژوهشگران و پزشکان براى اثبات اين نظريه به طول عمر افراد در مناطقى که در آنجا به‌طور سنتي، قارچ کومبوجا به‌صورت محلول در نوعى نوشيدنى استفاده مى‌شود اشاره مى‌کنند. آنها مى‌گويند: بسيارى از کسانى که در مناطق کوهستانى قفقاز يا مناطق روستائى سيبرى مانند 'ياکوتايا' در اوکراين، تبت يا اسپانيا زندگى مى‌کنند بيشتر از يکصد سال سن دارند و يکى از دلايل اين طول عمر استفاده از قارچ 'کومبوجا' است. البته پزشکان اين موضوع را نيز ناديده نمى‌گيرند که شرايط اقليمى و ژنتيکى نيز در اين مورد نقش عمده‌اى دارد.
اگرچه 'کومبوجا' نوعى قارچ است اما در واقع به شکل نوشيدنى مورد مصرف قرار مى‌گيرد، يک نوشيدنى ساده که ترکيبى است از چاى معمولى و شکر که با استفاده از قارچ کومبوجا تخمير شده و ساختار شيميائى آن تغيير کرده است. گزارش‌هاى علمى بسيارى که تاکنون دربارهٔ قارچ کومبوجا نوشته شده است نشان مى‌دهد که نوعى 'آنتى‌بيوتيک قوي' در ترکيب قارچ کومبوجا وجود دارد که وجود آن باعث مى‌شود مواد زائد و سموم بدن دفع شود. به عقيدهٔ پزشکان اين مواد در فرآيند شيميائى بدن نقش مهمى ايفاء مى‌کنند آنها معتقد هستند چاى کمبوجا يک مادهٔ غذائى مکمل به حساب مى‌آيد که مصرف آن سيستم دفاعى بدن را تقويت کرده و موجب جلوگيرى از بيمارى‌ها مى‌شود.
صدها سال است که مردم آسيا چاى کومبوجا مى‌نوشند، زيرا مصرف اين نوشيدنى به‌عنوان داروئى طبيعي، در مقابله با خستگي، سستي، کشش‌هاى عصبي، علايم اوليهٔ پيري، سختى رگ‌ها و عروق، تنبلى روده‌ها و نقرس، فلجى بدن (M.S)، روماتيسم، هموروئيدها و ديابت نتايج حيرت‌انگيزى داشته است. 'کومبوجا' رشد سلول‌هايى سرطانى را متوقف مى‌کند.
   طرز تهيه مخمر قارچ کمبوجا
براى تهيهٔ چاى کمبوجا سه ليتر آب را بجوشانيد (۶ عدد شيشهٔ نيم‌ليترى شير پاستوريزه) و يک فنجان شکر را در حال جوشيدن به آن اضافه کنيد، پس از اينکه آب و شکر مخلوط شد ظرف را از روى شعله برداريد و يک قاشق غذاخورى بزرگ چاى خشک را داخل آن بريزيد و بگذاريد ۱۴ دقيقه دم بکشد و پس از اينکه چاى دم کشيد و حرارت آن تا حد دماى محيط کاهش يافت آن را از صافى رد کنيد و تفالهٔ چاى را بگيريد و سپس کمى از قارچ کومبوجا را داخل ان بياندازيد و روى ظرف را با يک دستمال کتانى بپوشانيد، به‌نحوى که هوا براى تنفس باکترى‌هاى قارچ بتواند وارد ظرف شود. قارچ کمبوجا بايد ۷ روز در مايع بماند، اين مايع بايد در محيطى تاريک و با دماى ۲۱ الى ۲۴ درجهٔ سانتى‌گراد نگهدارى شود. پس از اين مدت متوجه مى‌شويد که قارچ جديدى در زير قارچ اوليه توليد شده که هرکدام از اين که قارچ‌ها مى‌تواند براى تهيهٔ يک ظرف ديگر نوشيدنى کومبوجا مورد استفاده قرار گيرد. پس از ۷ روز نوشيدنى آمادهٔ مصرف است، مخمر قارچ کومبوجا را از صافى رد کنييد و در يک ظرف شيشه‌اى در يخچال نگهداريد، مى‌تواند هر روز قبل از صبحانه و يا قبل از هر وعده غذا از اين مخمر قارج کومبوجا بنوشيد. اگر متوجه شديد که چاى غليظ يا ترش شده با کمى چاى شيرين موقع نوشيدن آن را رقيق کنيد و يا اينکه مى‌توانيد با کمى عسل آن را شيرين نمائيد.
به نکات زير توجه نمائيد:
۱. بايد توجه داشت که قارچ کومبوجا نبايد به فلز برخورد نمايد. زيرا باعث خرابى و کپک زدن قارچ کومبوجا مى‌گردد. حتى در دست شما انگشتر نباشد.
۲. درجهٔ حرارت محيط کشت قارچ کومبوجا بايد ۲۱ الى ۲۴ درجهٔ سانتى‌گراد باشد. زيرا اگر هواى محيط سردتر از حد حساب باشد رشد قارچ کومبوجا کم يا متوقف مى‌گردد و برعکس اگر هواى محيط گرم‌تر از حساب باشد رشد قارچ کومبوجا سريع‌تر و معمولاً مخمر قارچ کومبوجا به‌صورت سرکه درمى‌آيد که خيلى ترش مى‌گردد و در نهايت روى قارچ کپک مى‌زند (کپک به‌صورت گرد نرم و معمولاً سفيد يا سبز مى‌شود).
۳. اگر روى قارچ کومبوجا کپک زد حتماً آن را دور بريزيد و از آن استفاده نکنيد (هم مخمر و هم خود قارچ کومبوجا). زيرا براى روده مضر مى‌باشد و احتمال مسمويت روده‌اى مى‌باشد. آن هم اگر بيش از حد مصرف گردد.
۴. رعايت اندازهٔ شکر و چاى و آب براى کشت قارچ کومبوجا الزامى است.
۵. به قارچ کومبوجا نبايد نور برسد.
۶. حتماً بايد روى ظرف را با پارچه‌اى ببنديد که هوا وارد ظرف گردد.
۷. ظرف را تکان ندهيد و بگذاريد که قارچ کومبوجا در آن تکثير شود.
۸. بهترين نوع قارچ کومبوجا روشن، شفاف، تميز و يک‌دست مى‌باشد.
هرچقدر که قارچ کومبوجا درون ظرف محتوى چاى شيرين بيشتر بماند عرض آن کلفت‌تر مى‌گردد.
۹. بهترين نوع قارچ کومبوجا قارچ زيرين مى‌باشد که از همه جوان‌تر مى‌باشد.
۱۰. سعى کنيد هر روز از مخمر قارچ کمبوجا که در ظرف شيشه‌اى در يخچال نگهدارى مى‌کنيد استفاده نمائيد. به‌جاى آب و چاى مى‌توانيد از مخمّر قارچ کومبوجا تا سقف ۳ ليتر، روزانه استفاده نمائيد.
۱۱. ظرف دهان گشاد و کم‌عمق براى کشت قارچ کومبوجا مناسب‌تر از ظروف دهان تنگ و بلند مى‌باشد.
۱۲. بهتر است بعد از برداشت محلول قارچ کومبوجا به اندازهٔ يک استکان از محلول ته ظرف نگهداشته و با چاى شيرين سردشدهٔ جديد مخلوط نمائيد تا به‌عنوان کمک‌کننده در عمل تخمير قارچ کومبوجا به‌کار رود. اين عمل قارچ کومبوجا را از ساير کپک‌ها محفوظ نگه‌داريد.
۱۳. اگر به دست خود قارچ کومبوجاى بدون محلول رسيد مى‌توانيد يک الى دو قاشق غذاخورى سرکهٔ جوشيده شده به محلول چاى شيرين جهت تخمير بهتر قارچ کومبوجا اضافه نمائيد.
۱۴. از ظروف پلاستيکى نامرغوب استفاده نکنيد.
۱۵. دود سيگار باعث از بين رفتن قارچ کومبوجا مى‌گردد.
۱۶. در آشپزخانه که بخارات چربى در هوا مى‌باشد قارچ را نگهدارى نکنيد. چونکه يک لايهٔ چربى روى قارچ مى‌گيرد و از رشد قارچ جلوگيرى کرده و باعث کپک زدن و خراب شدن قارچ کومبوجا مى‌گردد.
۱۷. مخمر قارچ کومبوجا را نبايد به مادرانى که حامله هستند داد، زيرا باعث ترش شدن شير مادر مى‌گردد (از لحاظ مزه و طعم، نه از لحاظ خاصيت و کيفيت) و ممکن است که بچه نتواند از شيرمادر تغذيه نمايد. به همين خاطر تا موقعى که مادران مى‌خواهند به بچه‌هاى خود شير خود را بدهند از مخمّر قارچ کومبوجا مصرف ننمايند.
   انرژى قارچ کومبوجا
انرژى داخل قارچ کومبوجا باعث مداواى بسيارى از بيمارى‌ها مى‌گردد، زيرا باعث مى‌شود تمامى بافت‌هاى بدن فعال شده و چرک و کثافت‌هاى داخل آن را از طريق سم بدن (عرق، ادرار، مدفوع و...) دفع کند و همين‌طور روى سيستم گردش خون در بدن بسيار تأثير مى‌گذارد و آن را کاملاً منظم و تصفيه مى‌کند. همين خاصيت قارچ کومبوجا باعث مى‌گردد که سلول‌هاى نيمه مرده و کسل و تنبل بدن فعال شده و مثل قبل کار خود را از اول شروع کنند، البته اين را متذکر مى‌شوم که انرژى داخل قارچ کومبوجا باعث افزايش ميزان انرژى در بدن موجودات زنده و انسان مى‌گردد و همين خاصيت قارچ کومبوجا است که باعث خوب شدن بيماران ناعلاج و سخت مى‌گردد، از قبيل:
۱. سرطان، ۲. فشارخون، ۳. چربى خون، ۴. ديابت (قند)، ۵. آلرژى، ۶. روماتيسم، ۷. سياتيک، ۸. آرتروز، ۹. آرتريت روماتوئيد و... .
   تحت‌تأثير قرار گرفتن قارچ کومبوجا
به علت داشتن شعور در قارچ کومبوجا اگر شخصى بتواند با شعور قارچ کومبوجاى خود ارتباط برقرار نمايد. قارچ کومبوجا هم نسبت به انرژى‌هاى بدن شخص عکس‌العمل نشان مى‌دهد. تحقيقات و بررسى‌هاى که روى شعور و انرژى قارچ کومبوجا انجام داده‌ام به اين نتيجه رسيده‌ام که اين قارچ کومبوجا از لحاظ شعور و انرژى بسيار حساس مى‌باشد.
يکبار که خيلى سخت بيمار شده بودم و خيلى زجر مى‌کشيدم تمامى قارچ‌هاى من کپک زد، در طول مدت بيمارى‌ام چندين بار قارچ کومبوجا را درست کردم ولى بعد از چند روز با توجه به شرايط مناسب رشد، کپک مى‌زد. وقتى که سلامتى‌ام را باز يافتم ديگر هيچ‌گاه قارچ کومبوجايم کپک نزد.
چند بار هم که از لحاظ روحى عذاب مى‌کشيدم و خيلى فشار روحى‌ام شديد بود، قارچ کومبوجايم کپک زد و بعد از برگشتن به حالت عادي، قارچ کومبوجا هيچ‌گاه کپک نزد و بهترين مخمّر را هم برداشت کردم.
از آزمايشات و تحقيقات بالا نتيجه مى‌گيريم که قارچ کومبوجا انرژى و شعور دارد.


همچنین مشاهده کنید