جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

بخش تجاری


  بخش تجارى
بخش تجارى نيازمند به هوش و فراستى در مورد بازار است تا بتواند براساس آنها براى سرمايه‌گذارى تصميم‌گيرى نمايد. آگاهى از تحولات آينده درنيم‌رخ‌هاى جمعيت‌شناختى (دموگرافيک)، داشتن خانه، ميزان درآمد قابل مصرف، و شيوهٔ زندگى به بخش تجارى خصوصى کمک مى‌کند تا عاقلانه سرمايه‌گذارى کند، بهترين سياست‌هاى استخدامى را در پيش گيرد و کارخانه‌ يا منابع خود را در اميدبخش‌ترين مناطق تجارى يا مناطق مملکت به‌کار گيرد، اصول بازاريابى سازمان‌ها را تشويق مى‌کند تا در مورد توليد، قيمت، محل و پيشبرد اهداف خود فکر کنند و لازم است آگاهى‌هاى درستى در مورد ساختار بازار و بخش‌بندى جهت تسهيل بازاريابى تحويل خدمات و تشويق تنوع‌گرائى در بازار جديد به‌دست آورد.
  بخش دولتى
بخش دولتى که به داده‌هائى در مورد روندهاى آتى به‌عنوان نمودى ضرورى در مورد طراحى و سياستگذارى اجتماعى و اوقات فراغت نيازمند است. دولت‌هاى محلى و مرکزى به آگاهى‌هائى در مورد اجراء وظايف ادارى خويش در زمينهٔ تأمين آموزش، بهداشت، خدمات اجتماعى و تفريحى و همچنين اختيار دموکراتيک در باب ايجاد قانون، و تدارک زير ساختارى فيزيکى و اقتصادى براى رأى دهندگان نيازمند است، درست به همان‌گونه که در بخش خصوصي، فضا و تدارک درازمدت اين‌گونه خدمات نياز به درک تحولات احتمالى آينده در زمينهٔ انگاره‌هاى استخدام، ساختار سنى احتمالى جامعه، و تخصيص فضا و منابع مالى به حفظ و گسترش امکان تسهيلات اوقات فراغت دارد. خواه اين موارد مربوط به آموزش، ورزش، تفريح، گردشگرى يا طراحى زيرساختار شهرى نواحى حول و حوش پايتخت يا شهرهاى بزرگ باشد، بخش دولتى نيز به همين آگاهى‌ها نياز دارد.
  بخش داوطلب
بخش داوطلب: ممکن است براى برنامه‌ريزى آينده تحت فشار کمترى قرار داشته باشد، گرچه تصميم‌گيرى آتى به‌وسيلهٔ دولت و بخش تجارى ممکن است موانع عظيم يا فرصت‌هائى براى فعاليت‌هاى داوطلبان ايجاد نمايد. در نتيجه، در برابر نياز به تأمين مالى درازمدت و جهت برآوردن نيازهاى آتى اعضاء، بخش داوطلب هم بايد تصميم‌گيرى‌هائى در مورد سرمايه‌گذارى انجام دهد تا بتواند نياز‌هاى آتى خود را براى تأمين منابع، هم از نظر فضا و هم از ديدگاه مالى مرتفع سازد.


همچنین مشاهده کنید