چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

فعالیت‌ها (۲)


  تحقيقات
نتيجهٔ ۱. سيستم اطلاعات:
- در صورت نياز، نظام جمع‌آورى و پردازش آمار ورود و خروج جهانگردان را بررسى و اصلاح کنيد.
- در صورت نياز دامنه و دقت ساير اطلاعات جهانگردى جديد را بررسى نمائيد و بهبود بخشيد. به داده‌هاى بازار و تقاضا، داده‌هاى عرضه و دارائى‌هاى جهانگردى و عملکرد مقطعى فعلى توجه ويژه‌اى مببذول داريد.
- اطلاعات جديد موجود در مورد هتل‌ها و واحدهاى اسکان، رستوران‌ها، دفاتر مسافرتى و تورگردان‌ها، شرکت‌هاى حمل‌ونقل زميني، بانکداري، خدمات پزشکي، راهنمائى جهانگردان، تسهيلات برگزارى کنفرانس و جلسات را ارزيابى کنيد و داده‌هاى اضافى مورد نياز را مشخص نمائيد.
- موجودى دارائى‌هاى جهانگردى (جاذبه‌ها و تسهيلات جهانگردى نوساختهٔ موجود) را کنترل کنيد و افزايش دهيد، مشخصات آنها را ارزيابى کنيد و همه داده‌ها را در سيستم اطلاعات مديريت نگهدارى نمائيد.
نتيجهٔ ۲. نظرسنجى:
- برنامهٔ نظرسنجى از ديدارکنندگان را به‌طور دوره‌اى طرح‌ريزى کنيد، تا به اين‌وسيله بتوانيد مليت‌ها، ويژگى‌ها، الگوهاى رفتاري، ترجيحات، شکايت‌ها و مخارج آنها را به‌دست بياوريد و نظرسنجى از کارکنان: تعداد کارکنان، مشخصات ظاهرى آنها، بهره‌وري، کمبودها، سطوح مديريت، مشغوليت‌ها و آموزش حرفه‌اى آنها را کنترل کنيد.
- روش نمونه‌گيري، محل مصاحبه‌ها، طرح پرسشنامه‌ها و انتخاب و آموزش کادر تحقيق را تعيين کنيد.
- بودجه‌ها را نهائى کنيد و در مورد آن به توافق برسيد، تا به اين‌وسيله مطمئن شويد که بودجهٔ کافى براى رعايت روش تحقيق توافق‌شده وجود دارد.
نتيجهٔ ۳. آثار اقتصادى:
- تحقيق‌هائى را به‌منظور به روزآورى و جمع‌آورى داده‌هاى مربوط به ساختارهاى هزينه‌اى بخش جهانگردي، الگوهاى خريد، مخارج و درآمدها، طراحى و اجراء کنيد.
- مدل‌ها و روش‌هائى به‌منظور محاسبهٔ شاخص‌هاى مختلف طراحى کنيد: نقش مدل‌ها در توليد ناخالص داخلى (GDP)، درآمدها و عوايد ارزهاى خاري؛ اشتغال؛ درآمدهاى دولتى در سطح ملى و محلي؛ و آثار تکاثرى اين نوع درآمدها.
نتيجهٔ ۴. آثار زيست‌محيطى:
- در مورد تعيين و شناسائى نيازها و اقدامات مناسب در مورد مسائل زيست‌محيطى با وزارت محيط‌زيست با ديگر سازمان‌هاى مسئول همکارى کنيد (يا بخش‌هاى کنترل / مقررات و توسعهٔ محصول صميمانه همکارى کنيد).
- داده‌هائى که به‌ويژه به قوانين زيست‌محيطى مؤثر بر جهانگردى مربوط مى‌شوند و داده‌هاى مربوط به رويه‌هاى حاکم بر تهيه و تدوين، بررسى و ارزيابى جداول ارزيابى آثار زيست‌محيطى را، براى طرح‌هاى جهانگردى فراهم کنيد.
نتيجهٔ ۵. آثار اجتماعى:
- نظامى را براى کنترل آثار اجتماعى درست کنيد، اين نظام را مى‌توان از طريق تحقيق در جوامع و گروه‌هاى منتخب ايجاد کرد. اين نظام به اجراء برنامه‌ها و فعاليت‌هاى اطلاع‌رسانى همگانى پيوستگى نام دارد.
- با بخش اطلاع‌رسانى همگانى صميمانه همکارى کنيد و به اين‌وسيله واکنش مخاطبان و بازخور جامعه در مورد فعاليت‌ها و برنامه‌هاى راديو - تلويزيونى را کنترل کنيد.
نتيجهٔ ۶. مطالعات ويژه:
- در صورت لزوم تحقيقات بازاريابى مختلف در بازارهاى عمده را به‌منظور شناسائى و تعيين داده‌هاى مربوط به برنامه‌هاى تورگردان‌ها، ترجيحات مصرف‌کننده، قابليت‌ رقابت قيمت، مقصد رقيب، و شبکه‌هاى توزيع - فروش، بر عهده بگيريد.
- يک رشته مطالعات ويژهٔ مربوط به وجوه مختلف برنامه‌هاى بهبود محصول را طراحى و تدوين کنيد. اين مطالعات را برنامه‌ريزى و اجراء کنيد و سپس براى بررسى توصيه‌هاى انجام‌شده، اقدامات پيگيرى را انجام دهيد.


همچنین مشاهده کنید