پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

نمایشگاه‌های تجارت جهانگردی


به علل متعددى مقصدها بايد در نمايشگاه‌هاى تجارت جهانگردى شرکت کنند و حضور داشته باشند:
- حضور در نمايشگاه‌ها فرصتى است براى تقويت و ارتقاء سيماى عمومى مقصد تا به اين وسيله به روشنى نشان دهد که مقصد چه چيزى را عرضه مى‌کند.
- حضور در نمايشگاه‌ها، همکارى با تورگردانانى که قبلاً مقصد را عرضه مى‌کرده‌اند، امکان‌پذير مى‌سازد و فرصتى را براى حمايت از تلاش‌هاى فروش آنها فراهم مى‌آورد.
- حضور در اين نمايشگاه‌ها انجام فعاليت‌هاى روابط عمومى مقيد و باارزشى را (پذيرش و پذيرائى از مهمانان، کنفرانس‌هاى مطبوعاتي، مصاحبه‌ها، راديو) ممکن مى‌سازد.
- حضور در اين نمايشگاه‌ها مى‌تواند نمايش‌هاى تلويزيونى (Television appearances) خاص خوانندگان و موسيقى‌دانان همراه مقصدها را شامل شود.
- حضور در اين نمايشگاه‌ها مى‌تواند عمليات پى‌گيرى فروش‌هاى مستقيم با تجارت جهانگردى را امکان‌پذير سازد.
- حضور در اين نمايشگاه‌ها ابزارى است براى ايجاد اولين تماس با يک يا بيش از يک تورگردان، و فعاليتى براى ديدار از مقصد است.
معمولاً تصور مى‌شود که در نمايشگاه‌هاى بازرگاني، فقط تعداد محدودى معاملهٔ جديد صورت مى‌گيرد. ميزان فروش به عملکرد تورگردانان داخلى و هتل‌هاى همراه تيم تشکيل شده توسط دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى وابسته است. اينها افرادى هستند که مى‌توانند واقعاً عمليات فروش را انجام دهند، انواع جديدى از توافقات و مجموعه خدمات را ارائه دهند و بر سر عقد قراردادى در مورد محل و موضوع، مذاکره کنند. البته در بيشتر موارد مى‌توان از نمايشگاه‌هاى بازرگانى براى اولين تماس‌ها يا پى‌گيرى تماس‌هاى قبلى بهره گرفت.
کيفيت و استاندارد غرفه بايد به‌گونه‌اى باشد که سيماى عمومى مقصد را منعکس کند. براى توليد چيزى بديع و چشم‌گير و جذاب بايد از طراحان متخصص و حرفه‌اى استفاده کرد. کمک گرفتن از هنرمندان برجستهٔ کشور و هنرپيشگان معروف و شناخته‌شده در سطح جهان، ايدهٔ جالب و خوبى است.
معمولاً مقصدها يک شب خاص را تعيين مى‌کنند و در آن شب مراسم خاصى برگزار مى‌کنند. و در آن از سوژه‌هاى ملى استفاده مى‌کنند و با شام و سرگرم‌هاى مختلف از ميهمانان پذيرائى مى‌کنند. براى چنين کارى بايد بودجهٔ کافى موجود باشد.
بايد بعضى فعاليت‌ها را فقط به‌منظور ايجاد ذهنيت عمومى از مقصد اجراء کرد.


همچنین مشاهده کنید