جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

صدا و سیما


بهره‌گيرى از راديو و تلويزيون به فرهنگ و به هر کشور وابسته است. بسيارى از برنامه‌ها مى‌توانند از جهانگردى به‌عنوان يک موضوع و سوژه استفاده کنند. راديو بيشتر به بررسى مسايل مربوط به جهانگردى و برنامه‌هاى ارتباط مستقيم مى‌پردازد که از طريق آنها شنوندگان مى‌توانند نظرات خود را ابراز کنند و سؤال‌هاى آنها را مطرح نمايند.
ايستگاه‌هاى محلى مستقر در مقصدهاى جهانگردى مى‌توانند فرصت‌هاى بسيارى براى حمايت از جهانگردى بيابند. مى‌توان برنامه‌ها را زنده و مستقيم از هتل‌‌ها و استراحتگاه‌ها پخش کرد. در اين برنامه‌ها مى‌توان با جهانگردان و دست‌اندرکان جهانگردى مصاحبه کرد و انواع مختلفى از برنامه‌هاى سرگرم‌کننده را پخش کرد. مى‌توان يک برنامهٔ 'مهمانان هفته' را توليد کرد که در اين برنامه يک زوج جهانگرد از تعطيلات و تجربه‌هاى آنها صحبت مى‌کنند و يک قطعهٔ موسيقى مردم‌پسند را انتخاب مى‌کنند. مى‌توان برنامه‌هائى نيز در مورد محيط و فرهنگ مليت‌هاى مختلف توليد و پخش کرد.
تلويزيون نيز مى‌تواند کارهاى زيادى در اين زمينه انجام دهد. مجموعه‌اى از مسابقه‌هاى هوش و استعداد ممکن است برنامه‌هاى جالبى باشند. برنامه‌هاى بحث و خوبى جهانگردى را معرفى و مطرح مى‌کنند. اين امر به ايجاد و توسعه امر اطلاع‌رسانى همگانى کمک مى‌کند.


همچنین مشاهده کنید