جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

لینکلن (Lincoln)


اين نژادها در انگلستان به‌وجود آمده‌اند و بزرگتر از ساير نژادها است و پشم‌هاى دراز و ضخيمى توليد مى‌کنند. اين نژادها خوش‌بنيه و پرطاقت بوده، گوشت و لاشه خوبى توليد مى‌کنند و اساساً براى توليد گوشت پرورش داده مى‌شوند.
بزرگى جثهٔ در اين نژادها به‌علت پرورش اينها در مناطقى بوده است که بدون اينکه حيوان مسافت زيادى را طى بکند به غذاى خوب و سرشارى دسترسى داشته است. از اين نژادها بيشتر دورگ‌گير استفاده مى‌شود. نژادهائى ديررس هستند. مهم‌ترين اين نژادها عبارتند از: لاى‌سيستر، لينکلن، رامني.
   لاى‌سيستر (Leicester)
خاستگاه اين نژاد منطقهٔ مرکزى انگلستان است. رنگ پشم سفيد و نژادى است فاقد شاخ با جثهٔ بزرگ وزن قوچ بين ۱۱۳ تا ۱۰۲ کيلوگرم و وزن ميش ۷۹-۱۰۲ کيلوگرم است.
صورت و دست و پاى اين نژاد از موهاى سفيد پوشيده شده است. لب و سوراخ بينى سياهرنگ است.
   لينکلن (Lincoln)
خاستگاه اين نژاد از ساحل شرقى انگلستان است. لينکلن يکى از قديمى‌ترين و بزرگترين نژاد در بين نژادهاى گوسفند محسوب مى‌شود. نژادى است ديررس وزن در قوچ ۱۱۳-۱۵۸ کيلوگرم و در ميش ۱۱۳-۱۰۲ کيلوگرم است. رنگ پشم سفيد و نژادى است بى‌شاخ. از اين نژاد بيشتر در دورگ‌گيرى استفاده مى‌کنند.
   رامنى (Romney)
خاستگاه اين نژاد جنوب انگلستان و يکى از قديمى‌ترين نژادهاى گوسفند است. نژادى است با جثهٔ بزرگ و وزن قوچ ۱۱۳ تا ۱۳۵ کيلوگرم و ميش ۹۱-۷۹ کيلوگرم، خوش‌بنيه و پرطاقت؛ رنگ پشم سفيد و فاقد شاخ است. رامنى داراى پشم بسيار به‌هم فشرده است و بدين ترتيب در مقايسه با ساير نژادهاى با پشم دراز محيط‌هاى سرد و مرطوب را راحتتر تحمل مى‌کند. از اين نژاد بيشتر در برنامه‌هاى دورگ‌گيرى استفاده مى‌کنند.


همچنین مشاهده کنید