چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
طراحی کالاها
مفهوم طرح و شکل ظاهرى کالا را نبايد با يکديگر اشتباه گرفت. طراحى مفهومى است به مراتب وسيعتر از شکل ظاهري. شکل کالا، فقط گوياى ظاهر کالا است. شکلهاى مختلف يک کالا مىتواند جالب و يا ملالآور و خستهکننده باشد. يک شکل زيبا و هيجانانگيز ممکن است توجه بيشترى را به خود جلب کند، اما لزوماً موجد عملکرد و کارآيى بهتر کالا نيست. در بعضى موارد حتى ممکن است عملکرد و طرز کالا را بدتر نيز بنمايد. برخلاف شکل کالا، طراحى کالا محدود به ظاهر آن نمىشود بلکه تا عمق کالا ادامه مىيابد. يک طرح خوب، هم به مفيد بودن کالا و هم به ظاهر آن کمک مىکند. يک طراح خوب، به ظاهر کالاها توجه دارد، ما در عين حال در فکر ايجاد کالايى است که استفاده و تعمير و نگهدارى آنها سهل، ايمن و نسبتاً کم هزينه باشد و توليد و توزيع آنها نيز به آسانى و با کمترين هزينه انجام شود. |
بهطور خلاصه، طرح خوب، باعث جلب توجه مىشود، کارآيى و عملکرد کالا را بهبود مىبخشد، هزينههاى توليد را کاهش مىدهد و باعث مىشود کالا در بازار هدف، از يک مزيت رقابتى بالا برخوردار گردد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم معلمان ایران بابک زنجانی مجلس مجلس شورای اسلامی خلیج فارس دولت دولت سیزدهم حجاب رهبر انقلاب شورای نگهبان
شهرداری تهران تهران سلامت هواشناسی پلیس سیل آموزش و پرورش قوه قضاییه فضای مجازی دستگیری شورای شهر تهران سازمان هواشناسی
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی دلار ایران خودرو سایپا چین بازار خودرو قیمت طلا تورم مالیات
مسعود اسکویی تلویزیون سریال سینما موسیقی سعید آقاخانی سینمای ایران فیلم دفاع مقدس تئاتر نون خ رسانه ملی
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس رئال مادرید بایرن مونیخ سپاهان تراکتور لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال بازی
وزیر ارتباطات تبلیغات اپل ناسا گوگل نخبگان ویروس آیفون ماه نمایشگاه خودرو
خواب بارندگی دیابت کاهش وزن ویتامین قهوه مسمومیت چاقی داروخانه بارداری