سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
آمادگی جسمانی در دانشآموزان
براى تدريس تربيتبدنى در مدارس همواره به معلمان تأکيد مىشود که سعى کنند فعاليتها، متناسب با ويژگىها و توانائىهاى جسمانى دانشآموزان باشد. براى اينکه معلمى بتواند بر اساس ويژگىها و توانائىهاى دانشآموزان برنامهريزى کند، بايد از آمادگى جسمانى آنان در سنين مختلف آگاهى داشته باشد. آمادگى جسمانى عبارت است از قدرت و استقامت موضعى (عضلاني) و عمومى (گردش خون و تنفس) يک فرد براى حداقل فعاليت با استفاده از کمترين انرژي، بهعبارت ديگر آمادگى بدنى و ويژگىهاى يک فرد را که سبب مؤثر و مفيد بودن او در محيط مىشود، آمادگى جسمانى مىگويند. |
پس از انجام دادن تستها و اندازهگيرى آمادگى جسمانى افراد، معلم بايد دانشآموزان را بر حسب آمادگى جسمانى فرد ارزشيابى کند. بهطور حتم در نخستين دورهٔ اندازهگيري، معلمان کمتر مىتوانند به همهٔ توانائىهاى جسمانى دانشآموزان پى ببرند. اندازهگيرىهاى مراحل بعدى به معلم کمک مىکند که نتايج کلى را بهدست آورد. گاهى نتيجهٔ بعضى از قابليتهاى جسمانى دانشآموز در همان مرحلهٔ اول تست و اندازهگيرى چنان ضعيف است که معلم مىتواند به آسانى اين افراد را در مقايسه با افراد عادى تشخيص دهد. بنابراين بايد در برنامهريزى کلى دقت کامل بهعمل آيد. براى اينکه برنامههاى دقيق و متناسب با نيازهاى کودکان طرحريزى شود، بايد سبب ضعفهاى بدنى را شناخت. گاهى سبب برخى از ضعفها، وجود يک بيمارى است. گاهى وجود نقصهاى مختلف (پشت گرد، پاى صاف) مربوط به ساختمان بدن است و گاهى کمبود حرکت و تحرک افراد است که به مرور زمان نقصهاى بدنى و در نتيجه بعضى بيمارىها را بهدنبال دارد. |
اگر وجود ضعفها ناشى از بيمارى باشد، معلم بايد آن را با کمک و راهنمائى پزشک برطرف کند. البته تعداد اينگونه افراد در يک کلاس بسيار کم است با اين حال مربيان و معلمان بايد با دقت بيشترى آنها را زير نظر داشته باشند. اگر ضعف بدنى ناشى از نقصهاى موجود در ساختمان بدن باشد، معلم مىتواند ضعفهاى اين افراد را در کلاس حرکتهاى اصلاحى برطرف کند. هر قدر سن افرادى که در اين کلاس قرار مىگيرند کم باشد، برطرف کردن ضعفها و متناسب شدن فرم بدنى آنها آسانتر و زودتر انجام مىشود. نوع سوم کسانى هستند که فقط بر اثر کمبود تحرک، دچار ضعف مىشوند. کيفيت بدنى اينگونه افراد را مىتوان با برنامهريزى دقيق و تمرينهاى مختلف، در مدتى بسيار کوتاه بهبود بخشيد. لازم است که افراد، نوع ضعف بدنى خود را بدانند تا تمايل بيشترى نسبت به فعاليتهاى ورزشى و رفع آنها، نشان دهند. |
همچنین مشاهده کنید
- تربیتبدنی ویژه دانشآموزان معلول
- آمادگی جسمانی در دانشآموزان
- مسابقات ورزشی در مدارس
- نکات بهداشتی بههنگام فعالیت ورزشی
- سرپرستی و اداره کردن فعالیتهای ورزشی در مدارس
- روشهای آموزش مهارتهای ورزشی در مدارس
- استراحت و تمدد اعصاب پس از فعالیتهای ورزشی
- اثرات فیزیولوژیک ورزش بر بدن
- تعریف و اهداف تربیتبدنی در مدارس
- بهداشت و ایمنی در برنامههای ورزش مدارس
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیسی شهادت ایران بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
تهران هواشناسی شهرداری تهران هلال احمر پلیس سردار رادان سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش مشهد سیل مشهد بارش باران
پیام تسلیت یارانه یارانه نقدی بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان بازنشستگان
شهید رئیسی تلویزیون لیلا حاتمی سینما هنرمندان شعر سینمای ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سریال زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی امیرعبداللهیان ترکیه روسیه چین ولادیمیر پوتین غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی تراکتور بازی بارسلونا
تبلیغات سامسونگ هوش مصنوعی اپل موبایل ناسا اینترنت نمایشگاه ایران هلث هواپیما
سرطان رژیم غذایی خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن طبیعت