یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
مراحل طرح و اجراء برنامههای ترویجی
ترويج، بنابه نظر بنت - C. Bennett، در قالب شبکه و توسعهٔ عمليات و تکنولوژى نقشهاى اساسى بر عهده دارد. نهادهاى تحقيقاتي، صنعت و بهرهوران نيز اضافه بر اين دو، کشف ابداع را نيز بر عهده دارند. |
منظور از شبکه، ورود، ساخت، نگهدارى و متکى بودن به ارتباط براى برآورد نيازها، امکانات، منابع و اجراء مسؤوليتها است؛ ترکيب شبکه که از مردم، گروهها، نهادها و سازمانها است در پاسخ به تحولات نيازها، منابع و مباحث تغيير مىکند. شبکه به ارتباط، آگاهي، نفوذ، هماهنگى و همکارى بين مردم، گروهها و سازمانها کمک مىکند. نقش کارکرد شبکهاى بهوسيلهٔ ترويج، مؤسسات تحقيقاتى صنايع و بهرهوران جنى و مهمتر از همه بهرهوران اصلى برنامههاى ترويجى ايفاء مىشود. |
شبکه براى هر يک از اين موارد: |
۱.معرفىکنندهٔ نيازهاى آنى و آتى بهرهوران است. |
۲.برنامهريزى و اجراء مىکند. |
۳.نقشآفرينى را بهبود مىبخشد. |
توسعهٔ عمليات و تکنولوژى نيز عبارت است از برآورد، پذيرش و فرآيند کردن عمليات و تکنولوژى. |
نهادهاى تحقيقاتي، صنعت و بهرهوران هر سه نقش ار ايفاء مىکنند و اقتصادى کردن تکنولوژى را نيز بر عهده دارند؛ منظر از برآورد، آزمون يک عمل يا تکنولوژى براى سنجش اثربخشي، سودآورى و قابليت پذيرش جنبههاى محيطى و اجتماعى آن است. |
ترويج مستقلاً برخى تکنولوژىهاى نوين را که مؤسسات تحقيقاتى فراهم کردهاند ارزيابى مىکند و به اين مؤسسات کمک مىکند تا تکنولوژىهاى خود را پيش از عرضه به مردم در صحنهٔ عمل آزمون کنند. |
اجراء وظايفى که ترويج بر عهده دارد نيازمند طرح و اجراء برنامههائى است که بر مبناى صحيح و روالى منسجم تهيه مىشوند. تنظيم اولويت موضوعهائى که براى اجراء به ترويج سپرده مىشوند و يافتن زمينههاى مساعد براى انتقال آنها به جامعه نيز متضمن رعايت نکاتى اصولى در برنامهريزىهاى ترويجى است. در واقع، برنامهريزى عبارت است از تصميمگيرى نسبت به موضوع، مراحل و نحوهٔ کارى که ترويج بايد انجام دهد و امکاناتى که بايد در جهت انجام اين کار مصرف کند. |
همچنین مشاهده کنید
- تاریخچه ترویج(۴)
- مراحل طرح و اجراء برنامههای ترویجی
- تاریخچه ترویج
- جایگاه ترویج در فرهنگ جامعه
- جایگاه ترویج در فرهنگ جامعه(۲)
- برنامه و برنامهریزی مشارکتی در ترویج
- آموزش بزرگسالان در ترویج
- ارزشیابی برنامههای آموزشی ترویجی
- بهرهوری و اقتصاد ترویج کشاورزی
- مدیریت در ترویج کشاورزی
- نوآوری و نوپذیری
- تاریخچه ترویج(۳)
- تاریخچه ترویج(۲)
- رهبری، شورا و مشارکت عمومی
- اهداف ترویج
- تکنولوژی آموزشی در ترویج کشاورزی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس حجاب دولت سیزدهم دولت جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد پاکستان رئیسی امام خمینی رئیس جمهور
هواشناسی تهران سیل پلیس شهرداری تهران قتل کنکور وزارت بهداشت فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی پایتخت
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی قیمت طلا سایپا مسکن ایران خودرو تورم مالیات
سریال سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم فیلم مهران مدیری کتاب
خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی فوتسال جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور سپاهان باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران بارسلونا
هوش مصنوعی تبلیغات فناوری سامسونگ ناسا اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون نخبگان
دندانپزشکی خواب کاهش وزن بارداری مالاریا