چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا
انواع استفاده از رسانهها
سؤال مربوط به ميزانهاى متفاوت استفاده از رسانه را به بهترين وجه مىتوان از منظر خود مخاطبان پاسخ گفت. بُرد رسانهاى متفاوت در اصل برآيند گزينشهاى مستمر مردم است. باوجود اين، استفاده از رسانه براى بيشتر مردم يک عادت بسيار پايدار و نيز برآيند تعداد بىشمارى از رفتارهاى انگيزهمند و مشخص است. برخى محققان معتقد هستند که ميزان قرارگرفتن افراد در معرض تلويزيون (يعنى زمانى که صرف تماشاى آن مىکنند) ويژگى زيربنايى و پايدارى است و به لحاظ تأثيرات آن بر گرايشها و رفتار افراد، با برخى مشخصههاى جمعيتشناختى نظير سن و تحصيلات، قابل مقايسه است. چنين باورى را مىتوان در مورد رفتارهاى رسانهاى ديگر - مانند خواندن يک روزنامه صبح يا عصر - نيز بيان نمود. |
مردم غالباً از نظر عاطفى به رسانهاى خاص وابسته هستند و ميزان اين وابستگى را مىتوان به عنوان يک گرايش پايدار، که با استفاده عملى آنها از رسانهها همبستگى دارد، اندازهگيرى نمود. وابستگى به رسانهها در کل خود شکلى از هواخواهي است که به نوع خاصى از محتوا مربوط نمىشود. |
ظاهراً بر سر اصولى که انواع اصلى رسانهها را مشخص و متمايز مىکنند اتفاقنظر زيادى وجود دارد. اما اين حقيقت که ميزان دلبستگى افراد به رسانههاى مختلف و رغب آنها براى استفاده از آنها، بسيار متغير است، به سؤال مربوط به بُردِ رسانهاى جهت متفاوتى مىدهد: اين که رسانهها، يا کانالها، يا پيامهايى که بالاترين رتبهها را (از نظر نسبت جمعيت تحت پوشش) دارند، الزاماً مؤثرترين آنها براى اهداف متفاوت نيستند، بلکه بايد شدت جذابيت نسبى آنها هم در نظر گرفته شود. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران پاکستان ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی رئیسی دولت سید ابراهیم رئیسی حجاب ایران و پاکستان مجلس رئیس جمهور دولت سیزدهم
سیل پلیس فراجا تهران هواشناسی وزارت بهداشت شهرداری تهران قتل فضای مجازی سازمان هواشناسی آتش سوزی خانواده
خودرو سلامت قیمت خودرو بانک مرکزی قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو ایران خودرو دلار سایپا بورس تورم
رادیو کتاب تلویزیون سینمای ایران سریال نمایشگاه کتاب فیلم تئاتر سینما فیلم سینمایی
کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا غزه فلسطین روسیه جنگ غزه چین اتحادیه اروپا ترکیه عملیات وعده صادق حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال باشگاه پرسپولیس تراکتور باشگاه استقلال رئال مادرید بارسلونا بازی سپاهان فوتسال لیگ برتر
گوگل همراه اول ایلان ماسک هوش مصنوعی تبلیغات فناوری سامسونگ تلگرام ناسا
کاهش وزن یبوست پیری صبحانه