دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
نمای ظاهری هتل یا متل
|
یکی از نکات ظریف و مهم که موفقیت یک مدیر هتل در جلب مشتری بدان بستگی دارد، نمای ظاهری دورنما و منظره یا چشمانداز هتل است. بینائی و احساسی که از این آینه روح به انسان دست میدهد نقش عمدهای را در برداشتهای بعدی او بر عهده دارد. دقت و ظرافت موجود در بینش افراد است که میتواند توجه را در آنها ثمربخش سازد و تشخیص بیاشتباه یا کم خطای آنها به همراه داشته باشد. روانشناسان بزرگ به چگونگی توجه و عواملی که موجب انگیزش دقت افراد و گروههای مختلف میشوند توجه فراوانی داشته و درباره آن مطالعه نموده و نتایج بسیار مفید و سازندهای نیز در اختیار گذاشتهاند. |
این پژوهندگان برآنند که انواع توجه را در اشخاص مختلف میتوان به سه گونه جدا تقسیم نمود که در بسیاری موارد نیز، ترکیبی از انواع سه گانه توجه در یک نقطه از دیدگاه انسان متمرکز میگردد. این سه نوع عبارتاند از: توجه غیرارادی، توجه ارادی و سرانجام نوع عادی آن است که در مرتبه سوم قرار میگیرد. دورنمای یک متل یا هتل برای تمام کسانی که بدان مینگرند به نوعی باید جالب توجه باشد و بتواند دقت و تحسین یا شگفتی و اعجاب آنها را به خود جلب نماید که هدف از تأسیس هتل یا متل نیز، کشش و جذب هر چه بیشتر واردین و مشتریان است. |
ساختمان و وضع ظاهری یک هتل باید طوری تزیین و برافراشته باشد تا برای آنهائی که نیاز به اقامت هم ندارند توجه برانگیز و جالب نظر باشد، همین نوع توجه است که از نظر روانشناسی با نام توجه غیرارادی شناخته میشود. همین بینندگان خواهند بود که در آینده به دوستان، آشنایان، اقوام و دیگر کسانی که نشانی یک هتل دلپسند و تمیز و آماده و مجهز را خواسته باشند، با مراجعه به حافظه بینائی خود و به آسانی خواهد توانست آدرس همان هتل را در اختیار خواستاران قراردهند و بدین ترتیب به عنوان گروههای بزرگی از طرفداران هتل که هزینهای هم صرف آماده ساختن آنها نگردیده است عمل خواهند کرد . ابعاد و اندازههای یک تابلو که نام هتل بر آن نقش بسته باشد، رنگها و دیگر زیبائیهای شاخص و چشمگیر، هر یک به خوبی میتواند توجه رهگذران دور یا نزدیک را به آسانی جلب کند. |
متل یا هتلی که در مسیر جادهها یا راههای پر رفت و آمد تأسیس گردیده و باید مسافرین را به اقامت بخواند نیازمند به یک شناسنامه مختصر، گویا و جالب است و همان تابلواش میتواند این نیازها را به خوبی برآورده سازد. زیرا سرنشینان اتومبیلهای در حرکت، تنها در لحظهای خواهند توانست به نقطهای بنگرند و نام هتل یا متل را که بر تابلو نقش گردیده است در ذهن خود زنده کنند و آنجا را برای اقامت انتخاب کنند. پس میباید جملههای تابلو با خط زیبا و خوانا و کوتاه انتخاب شود. |
وجود چمنهای سرسبز، گلهای دلفریب فصل، نحوه تزیین و رنگ ساختمان، ابعاد و اندازههای در و پنجره، رنگ پرده و کرکرهها همگی میتوانند در جلب توجه بینندگان یا رهگذران و به ویژه واردین به هتل تأثیر داشته باشند. یادآوری این نکته ضروری است که در بیشتر موارد نیازی به رزرو در متل احساس نمیشود و مسافرین در هنگام عبور از برابر متل، تصمیم به اقامت و استراحت میگیرند. در مورد توریستها یا گردش کنندگان داخلی باید گفت که بیشتر آنها به محل جغرافیائی و زمان و فرصتی که در اختیار دارند میاندیشند و با توجه به همین دو نکته است که یک متل را برای اقامت انتخاب مینمایند. چنانچه مسافرین برای اقامت و رسیدن به یک متل ناچار به صرف وقت طولانی باشند، ممکن است انتخاب خود را عوض کنند و متل دیگری برگزینند. |
اینگونه مسافرین به طور معمول و با توجه به نمای بیرونی و ظاهری متل است که آن را برای اقامت میپسندند و همین عامل برونی و ظاهری متل، پس از جلب توجه مسافرین میتواند به خوبی به آنها توضیح دهد که مکانی مناسب و هم پایه با بودجه آنها هست و یا بهتر خواهد بود تا از اقامت در آنجا چشمپوشی نمایند. یک متل یا هتل با معرفی وضع ظاهرش به کسانی که برای نخستین بار وارد گردیدهاند، میتواند این پرسش را پاسخ دهد که آیا برای اقامت آنها مناسبت خواهد داشت و خواهند توانست از عهده هزینه آن برآیند و یا بهتر آن است که در این مورد سخنی نگویند و بازگردند؟ |
پس از ورود مسافرین به متل یا هتل است که توجه آنها و بیشتر از جنبه «ارادی» برانگیخته میشود و در پی آن، امکانات هتل را با نیازها و خواستهای خود میسنجند. آنها میخواهند از آسایش بیشتر و رفاه کاملتری برخوردار شوند و همین نکته نیز باید توجه دقیق مدیر هتل را با کنجکاوی و باریکبینی درباره مراجعین برانگیزد. بیشتر میهمانان متلها را خانوادههای مسافر تشکیل میدهند و کمتر پیش میآید که اشخاصی به طور انفرادی به متل مراجعه نمایند. از این روی، بهتر آن است که اتاقهای متل به صورت تویین یا دبل باشد و توصیه میکنیم که از ساختن اتاقهای کوچک و محقر که تنها دارای یک تخت انفرادی باشد صرف نظر گردد. |
در صورت اول و چنانچه مسافر تنها باشد و میتوان همان اتاق ̎دبل̎ را در اختیارش قرار داد و هزینه آن را هم دریافت نمود، ولی با مراجعه مسافرین به صورت دو یا چند نفر، این امکان نخواهد بود که یک اتاق یک نفری را دراختیار همگی آنها قرار دهیم و از این جهت، سود صرفه متل تأمین نمیگردد. در صورتی که وسعت و فضای اتاقها کوچکتر باشد نیز همان بهتر که از یک تخت «دبل» استفاده شود تا سود بیشتری عاید متل گردد. اتاقهائی را که وسیعتر و دارای فضای بیشتر و مجهز به دو دستگاه تختخواب باشند را میتوان در اختیار خانوادههائی با تعداد بیشتر با قرار دادن تخت اضافه قرار داد و آسایش آنها را به خوبی فراهم ساخت. |
اتاقهای کوچکتر را که یک تخت خواب دبل داشته باشند به دو صورت میتوان در اختیار مسافرین گذاشت که هم برای اشخاص تنها و هم برای آنها که یک زوج هستند و فرزندی به همراه ندارند جلب رضایت خواهد کرد. توجه به این نکته لازم است که هتل یا متل که به عنوان تفریحگاه مسافرین مشهور میگردد، به اتاقهای تزئین بیشتری نیاز خواهد داشت و هر چه این اتاقها وسیعتر و از فضای بیشتری برخوردار باشند، بینقصتر و رضایت بخش خواهند بود و این اینگونه اتاقها را هم میتوان در اختیار دو یا چند نفر و هم میتوان در اختیار زوجها قرارداد و این خود میتواند در طبقهبندی هتل یا متل و در سطح درجه آن در بین دیگر مکانهای همانند آن تأثیر داشته باشد. وضع درونی متل یا هتلها از جمله چگونگی تزیین و ترتیب وسایل رفاه و آسایش مراجعین از "عوامل درونی" جلب توجه بهشمار میرود که به خوبی میتواند مدیر هتل را در دستیابی بر شهرت نیکو و موفقیت همیار باشد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
غزه ایران آمریکا شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی
فضای مجازی هواشناسی قتل تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران سیلاب سامانه بارشی آموزش و پرورش سازمان هواشناسی باران سلامت
خودرو بانک مرکزی بنزین قیمت دلار بازار خودرو قیمت طلا قیمت خودرو دلار یارانه مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان
مهاجرت تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران صدا و سیما دفاع مقدس مسعود اسکویی موسیقی سریال مهران غفوریان
معماری
اسرائیل رژیم صهیونیستی حماس فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا نوار غزه جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید سپاهان بارسلونا بازی لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس
باتری گوگل آیفون اینستاگرام مایکروسافت سامسونگ اپل ناسا عکاسی
ویتامین کاهش وزن استرس توت فرنگی سیگار فشار خون کبد چرب