جمعه, ۱۰ آذر, ۱۴۰۲ / 1 December, 2023
مجله ویستا
سرباز جین - g.l.jane
سال تولید : ۱۹۹۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : سوزان تاد، دمی مور و ریدلی اسکات
کارگردان : اسکات
فیلمنامهنویس : دانیلا اسکساندرا و دیوید توئی، برمبنای داستانی نوشته الکساندرا
فیلمبردار : هیوجانسن
آهنگساز(موسیقی متن) : ترور جونز
هنرپیشگان : مور، ویگو مورتنسن، آن بنکرافت، جیسن بگه، دانیل وون بارگن، جان مایکل هیگینز، کوین گیج و دیوید وادیم.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۴ دقیقه.
سناتور آمریکائی، ̎لیلیان د هیون̎ (بنکرافت) تشکلی را رهبری میکند که هدفش مجاب کردن ارتش به استفاده از زنان در واحدهای ویژه جنگی است. او به این منظور ̎ستوان جوردان اونیل̎ (مور)، افسر سرویس اطلاعاتی نیروی دریائی را انتخاب و معرفی میکند. ̎اونیل̎ (مور)، افسر سرویس اطلاعاتی نیروی دریائی را انتخاب و معرفی میکند. ̎اونیل̎ در واحد آموزشی ̎سلیم̎، تمرینات طاقتفرسائی را انجام میدهد و رفتار خشن همقطاران، مربیان و در رأس آنان ̎فرمانده اورگیل̎ (مورتنسن) را تحمل میکند تا در نخستین مانور عملیاتی حاضر میشود...
● قصه فیلم با وجود شباهتهایش به یک افسر و یک آقا (تیلر هکفورد، ۱۹۸۲) و تاپگان (تونی اسکات، ۱۹۸۶)، آشفته و مغشوش است. ضمن آنکه فاقد ابعاد میهنژرستانه و مضمون رفاقت در این دو فیلم مینماید. اگرچه مور شخصیتی غیر سمپاتیک دارد و همچون سایر شخصیتهای فیلم چندان عمیق نیست، شیوههای تصویربرداری خاص اسکات تحت تأثیر دیدگاه مردانهاش نسبت به زن ـ آزادخواهی رنگ میبازند و مور در حکم الگوئی زنانه بدل به ماشین کشتار میشود.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : سوزان تاد، دمی مور و ریدلی اسکات
کارگردان : اسکات
فیلمنامهنویس : دانیلا اسکساندرا و دیوید توئی، برمبنای داستانی نوشته الکساندرا
فیلمبردار : هیوجانسن
آهنگساز(موسیقی متن) : ترور جونز
هنرپیشگان : مور، ویگو مورتنسن، آن بنکرافت، جیسن بگه، دانیل وون بارگن، جان مایکل هیگینز، کوین گیج و دیوید وادیم.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۴ دقیقه.
سناتور آمریکائی، ̎لیلیان د هیون̎ (بنکرافت) تشکلی را رهبری میکند که هدفش مجاب کردن ارتش به استفاده از زنان در واحدهای ویژه جنگی است. او به این منظور ̎ستوان جوردان اونیل̎ (مور)، افسر سرویس اطلاعاتی نیروی دریائی را انتخاب و معرفی میکند. ̎اونیل̎ (مور)، افسر سرویس اطلاعاتی نیروی دریائی را انتخاب و معرفی میکند. ̎اونیل̎ در واحد آموزشی ̎سلیم̎، تمرینات طاقتفرسائی را انجام میدهد و رفتار خشن همقطاران، مربیان و در رأس آنان ̎فرمانده اورگیل̎ (مورتنسن) را تحمل میکند تا در نخستین مانور عملیاتی حاضر میشود...
● قصه فیلم با وجود شباهتهایش به یک افسر و یک آقا (تیلر هکفورد، ۱۹۸۲) و تاپگان (تونی اسکات، ۱۹۸۶)، آشفته و مغشوش است. ضمن آنکه فاقد ابعاد میهنژرستانه و مضمون رفاقت در این دو فیلم مینماید. اگرچه مور شخصیتی غیر سمپاتیک دارد و همچون سایر شخصیتهای فیلم چندان عمیق نیست، شیوههای تصویربرداری خاص اسکات تحت تأثیر دیدگاه مردانهاش نسبت به زن ـ آزادخواهی رنگ میبازند و مور در حکم الگوئی زنانه بدل به ماشین کشتار میشود.
همچنین مشاهده کنید