شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

کتاب الکترونیکی (eBook) چیست؟


کتاب الکترونیکی (eBook) چیست؟
كسب و كار اینترنتی
برای كتاب الكترونیكی تعاریف زیادی وجود دارد. بیایید نظری به آنچه كه مردم درباره كتاب الكترونیكی می گویند بیندازیم... "وسیله ای دستی وجود دارد كه قابلیت خواندن كتابهای مختلف را دارد. به این وسیله eBook Reader گفته می شود و كتابی را كه توسط این وسیله می خوانیم همان كتاب الكترونیكی است."
"كتاب الكترونیكی همان متن های الكترونیكی (e-text) است كه شامل فایل های ساخته شده توسط واژه پردازهای مختلف، خبرنامه های الكترونیكی و فایلهای كامپیوتری است كه پس از اجرا در كامپیوتر مانند كتاب قابل خواندن هستند." برخی نیز می گویند: "كتاب الكترونیكی یك فایل HTML اجرایی (executable) است. یك فایل كه از تبدیل چندین فایل HTML شامل گرافیك، تصاویر، متن و حتی صدا (موسیقی) توسط یك نرم افزار خاص ایجاد می شود كتاب الكترونیكی نامیده می شود." "یك كتاب الكترونیكی ممكن است بیش از ۱۰۰ صفحه داشته باشد و یا یك كتاب كوچك چند صفحه ای باشد." همه تعاریف بالا درست است! به طور خلاصه می توان گفت eBook یك كتاب است كه به صورت غیر سنتی (چاپی) منتشر شده است. پس انتشارات الكترونیكی هم وجود دارد!؟ بله! انتشارات الكترونیكی یا ePublishing منتشر كردن یك اثر به صورت الكترونیكی است كه می تواند شامل خبرنامه الكترونیكی، صفحات وب، گرافیك، موسیقی، نرم افزار و به خصوص كتاب الكترونیكی باشد. این تعاریف و اصطلاحات فنی هستند. اما به راستی یك كتاب الكترونیكی چیست؟!
كتاب الكترونیكی رویای نویسندگان است
نشر یك كتاب الكترونیكی برطرف كردن موانع و اشكالات انتشارات سنتی است. دیگر نویسندگان نگران رد شدن مطالب خود از طرف ناشران نخواهند بود. نویسندگان نیاز به صرف هزینه های سنگین چاپ كتاب نخواهد داشت. نشر الكترونیكی آغاز راه نویسندگان جوان و تازه كار است.
كتاب الكترونیكی رویای مدیران سایت های اینترنتی است
یك راه كسب ترافیك زیاد برای سایتهای اینترنتی استفاده از eBook است. این هم آرزوی هر مدیر سایتی است. تهیه یك كتاب الكترونیكی نیاز به برنامه نویسی با زبانهای برنامه نویسی مشكل ندارد. به سادگی تهیه می شود و منتشر می گردد. یك محصول اطلاعاتی بسیار جذاب در اینترنت كه طرفداران زیادی دارد!
كتاب الكترونیكی یك اتحاد میان نویسندگی و بازاریابی اینترنتی است
اختراع كتاب الكترونیكی هر چیزی را برای مدیران سایت ها، نویسندگان و كارآفرینان ممكن ساخته است. اینترنت و كتاب الكترونیكی یك منبع بی پایان امكانات برای همه این گروهها فراهم كرده است.
كتاب الكترونیكی یك فرصت است
كتاب الكترونیكی یك فرصت برای كسب درآمد بدون ریسك است و هزینه شروع زیادی نمی خواهد. در سایر كسب و كارها اگر سرمایه كافی نداشته باشید نخواهید توانست كار خاصی از پیش ببرید اما اینجا وضعیت فرق می كند. فرصت جدیدی در كنار شما است. ببینید چگونه می توانید از این فرصت بهترین بهره را ببرید.
كتاب الكترونیكی یك راه حل است
اگر یك كسب و كار بزرگ داشته باشید رسیدن به اهدافی كه تعیین می كنید بهتر امكان پذیر است. اما وقتی در كسب و كار كوچك خود نیز با مشكل روبرو باشید رسیدن به اهداف بزرگ شاید مشكل به نظر برسد. كتاب الكترونیكی یك راه حل برای رسیدن به اهدافی است كه در سر دارید.
منبع : مركز توسعه كارآفرینی


همچنین مشاهده کنید