پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا
شرلوک هولمز: بیداری (Sherlock Holmes: The Awakened)
کسانیکه داستانهای شرلوک هولمز را خواندهاند یا فیلمهای آن را دیدهاند به سحر و جادو و شبیه بودن توانائیهای این کارآگاه اذعان دارند. کارآگاهی که با قدرت خارقالعاده فکر و اندیشه همراه با نگاه نافذش پیچیدگیهای آشکار و نهان جنایتها را میکاود و بهگونهای اعجاب برانگیز رازها را عیان میسازد. اینبار نیز شرلوک هولمز در داستانی جدید شما را با خود همراه میسازد تا با کمک هم رازهای این بازی را نیز فاش کنید.
این بازی در سال ۲۰۰۷ برای کامپیوترهای شخصی توسط شرکت Focus Home Interactive و Frogwares ساخته شده و یک بازی معمائی به حساب میآید.
● لندن ششم سپتامبر ۱۸۹۴
در شماره ۲۲۱b خیابان Baker دکتر واتسون برای خوردن صبحانه وارد میشود. واتسون میگوید که باید از کتابفروشی بارنر (Barners Bookstore) دیدن کند. هولمز از پنجره به پسرک روزنامهفروش خیره شده است. برای حرکت کردن از فلشهای عقب و جلو کیبورد و برای نگاه کردن به پائین و بالا از حرکت ماوس استفاده کنید. اگر در صفحه راستکلید کنید، آنجا مجموعهای میبینید که حاوی لوازم (items)، گفتگوها (Dialogues)، مقالات (Document)، گزارشات (Reports) و نقشهها (Maps) است.
به میز تحریر سمت چپ کنار پنجره بروید و کبریت را بردارید. از در سمت چپ اتاق که کنار کمد است از ساختمان خارج شوید و به سمت پسرک روزنامهفروش بروید و با او صحبت کنید در این هنگام یک روزنامه به مقالات شما اضافه میگردد. به سمت راست خیابان Baker حرکت کنید تا به خیابان Melcombe و سپس از سمت راست خیابان ادامه مسیر داده تا به خانم گلفروش برسید و با او صحبت کنید. به سمت چپ خیابان رفته و وارد کتابفروشی بارنر شوید، به سمت نردبان رفته و با ظاهر شدن آیکون چشم، کلیک کنید. به سمت کتابفروش بروید. و بعد از توضیحات او به دو میز کنار پیشخوان بروید. کتاب سمت راست و همچنین کتاب میز سمت چپ را بردارید. به سمت پیشخوان برگردید و گل پشت پنجره را مورد بررسی قرار دهید و از فروشگاه خارج شوید.
به سمت خیابان Baker برگردید که توسط واتسون صدا زده میشوید. به طرف او رفته و پس از صحبت با او وارد خانه شوید. ابتدا با مرد کتشلوارپوش و سپس با گروهبان صحبت کنید. به سمت چپ حرکت کرده و به انبار پشت خانه بروید. ابتدا در انبار را مورد بررسی قرار دهید که آیا به زور باز شده است یا خیر؟ بالای چارچوب در یک تکه لباس گیر کرده آن را بردارید، پس از ورود به انبار نقشهای کف انبار را مورد بررسی قرار دهید. نزدیک کاسه شده و بهوسیله ذرهبین که به شما داده میشود داخل آن را بررسی کنید تا یک شیء گلولهای بیابید، آن را بردارید و از انبار خارج شوید.
به پشت انبار رفته و در آنجا رد پا را با استفاده از متر داده شده اندازه بگیرید (از نوک کفش تا انتها با نگهداشتن چپ کلیک ماوس و حرکات آن) در این مورد پیغام میدهد سپس با ذرهبین رد پاها را مورد بررسی قرار دهید تا اینکه متوجه شوید یک میخ از ته کفش گم شده است و سمت چپ یک تکه از پوست ماهی را که یافتهاید بردارید. به نردههای بالای دیوار توجه کنید و میلههای کج شده را مورد بررسی قرار دهید.
از خانه خارج شوید، به سمت چپ رفته و وارد کوچه بغل خانه شوید. به سمت دیواری که نردهاش کج شده است بروید و آن را مورد بررسی قرار دهید. در امتداد رد پاها به یک نردبان میرسید، آن را برداشته و به دیواری که نردهاش مج شده تکیه دهید و با کلیک کردن، روی دیوار بروید و ریشه گیاه که به نرده گیر کرده است را بردارید. برای صحبت کردن با مرد کتشلوارپوش بهخانه برگردید و با او صحبت کنید، بهصورت اتوماتیک به آپارتمان خیابان Baker برمیگردید.
روی صندلی میز آزمایش کلیک کرده و بنشینید. با راست کلیک کردن از لوازم جمعآوری شده تکه لباس را انتخاب کنید و زیر میکروسکوپ قرار دهید، در نمای نزدیک تکه لباس حذف میشود، سپس تکه پوست ماهی را زیر میکروسکوپ قرار میدهیم و با پنس تکهای از پوست را جدا کنید که با انجام اینکار پوست ماهی نیز حذف میشود.
حال ریشه گیاه را بهوسیله پنس مورد بررسی قرار داده و تکهای را که لکهای بر روی آن است بردارید. بطریهای آب، محلول اسلون (Solvent)، اسید و الکل را از روی میز بردارید، تکه ریشه را روی بشقاب ماشین آنالیز سمت چپ میز قرار دهید و محلول اسلون را روی آن بریزید که با این عمل ماشین شروع به آنالیز میکند.
گلوله را زیر میکروسکوپ قرار دهید و با استفاده از تیغ جراحی آن را نصف کرده و با استفاده از پنس خردلی را بردارید، ذرات را داخل ماشین آنالیز گذاشته و به آن اسید اضافه کنید و با استفاده از کبریت، شمع ماشین را روشن کنید تا ماشین شروع به آنالیز کند. با کلیک کردن روی صندلی، آزمایش به پایان میرسد.
هولمز، به واتسون مأموریتی میدهد و از اینجا شما در نقش واتسون هستید.
ابتدا با پسرک روزنامهفروش صحبت کرده و به سمت کتابفروشی حرکت کنید، با فروشنده آن حرف بزنید. به سمت چپ، جا کتابی وسطی حرکت کنید و از روی میز کتابی را بردارید. به خیابان Baker برگردید. البته با استفاده از نقشه نیز میتوانید به نقطه مورد نظر که با دایره مشخص شده بپرید. بهداخل آپارتمان و با هولمز گفتگو کنید. بعد از گفتگو، شما با یک آزمون روبهرو میشوید که با استفاده از کیبرد باید کلمه Docks را تایپ کرده و Enter را بزنید.
با استفاده از نقشه به Wharf شماره ۱۳ بروید. وارد Cursed Marmaid شوید و با متصدی بار صحبت کنید. از آنجا خارج شوید، از پل عبور کرده و از پلهها پائین بروید تا به یک ساختمان آجری که علامت لنگر روی دیوار آن حک شده است برسید. از بسته بودن در آنجا اطمینان حاصل کنید و به سمت کیسههای سمت راست رفته و یک تکه طناب بردارید. روبهروی آنجا یک خانه نپالی وجود دارد، وارد خانه شده و با زن نپالی که در حال گریه کردن است صحبت کنید. به کنار شمعها رفته و از روی میز یک مدال پلیکان نقرهای را بردارید و از خانه خارج شوید. سمت راست به طرف کشتی بروید تا به یک مرد پستچی که نامتعادل است برسید با او صحبت کنید، پس از گفتگو یک بطری به مجموعه شما اضافه میشود.
با استفاده از نقشه به Marmaid بروید و با متصدی بار صحبت کنید و مجدداً به خانه نپالی برگردید، به کنار مرد پستچی رفته و از سمت راست برج روبهروی او، از پلهها بالا بروید. انتهای کوچه از بین دو ساختمان عبور میکنید و به کوچه سمت چپ بروید تا به شلغم و بطریها برسید. در کنار بطریها را بزنید و با شرابساز صحبت کنید. مدال پلیکانی را به او نشان داده و راجع به آن از او سئوال کنید. بطری را انتخاب کنید و به شرابساز نشان دهید تا بستهای را به شما بدهد.
به بار برگردید و با متصدی صحبت کنید، سپس به انتهای بار رفته، پرده را کنار بزنید و حکاکی روی میز را مورد بررسی قرار دهید. در مجموعه لوازم روی چاقو کلیک کنید و با نگهداشتن ماوس آن را روی بسته بیاورید تا بسته را باز کنید. داخل بسته یک دست چوبی است که به مجموعه اضافه میگردد. به سمت پیرمرد پشت بار رفته و دست چوبی را با دست فلزی او معاوضه کنید. دست فلزی را از روی میز بردارید.
دوباره به خانه نپالی برگردید. به سمت برج بروید و از بین برج و کشتی به سمت یک انبار با در سبز رنگ شماره ۷ بروید، از سمت راست حرکت کنید و به اولین کوچه سمت راست بپیچید. به ۲ انبار با درهای سبزرنگ که جلوی آنها چراغ روشن است میرسید. انبار سمت چپ شما (شماره ۱۲) مورد نظر است. وقتی در آن را فشار میدهید در آن باز نمیشود ولی شکستگی بالای آن بهوجود میآید.
حالا از مجموعه و لوازم، طناب را کلیک کرده و با دست آهنی مخلوط کنید تا یک وسیله جدید مرکب از آن بهدست آید و سپس با انتخاب آن به سمت بالای در پرتاب کنید.
حالا نوبت واتسون است، با هولمز حرف بزنید و به سمت راست ساختمان بروید تا در آنجا یک پنجره کثیف ببینید. با گرفتن کلیک چپ پنجره را تمیز کنید تا تصویر بهداخل انبار برود. از آنجا با گرفتن کلیک چپ سعی کنید دست آهنی را به سمت وزنه هدایت کنید و آن را بگیرید و به همان طریق به سمت قفل در بزنید تا وزنه به قفل در برخورد کند و قفل بهطور اتوماتیک باز شود. با باز شدن قفل تصویر به خارج از انبار میرود جائیکه هولمز باید ادامه دهد.
وارد انبار شوید، کنار جعبههای چوبی سمت چپ یک پاسپورت به نام Amos Colby میبینید که بر روی آن یک شیطان با خون کشیده شده است، آن را بردارید. سوزن تهگردی که کنار آن وجود دارد را نیز بردارید. میله آهنی کنار جعبه را نیز بردارید چون باید بهوسیله آن جعبهها را باز کنید. جعبه چوبیای که میله کنار آن وجود داشت را بهوسیله میله باز کنید، داخل آن یک بادبان وجود دارد. حالا جعبهای را که روی آن لیبل دارد را باز کرده و فانوس داخل آن را بردارید.
کف انبار دو در بزرگ وجود دارد که شما قدرت باز کردن آن را ندارید و باید بهوسیله یک معما باز شود. برای اینکار بر روی سقف دو قرقره وجود دارد که طنابی از آن آویزان است. ابتدا سر طنابی که سمت در است را گرفته و به در گره بزنید. شما در آن طرف انبار یک شیر آب و یک دیگ که از سقف آویزان است را میبینید، از الوار زیر آن بالا رفته و دیگ را به سمت شیر هل دهید تا دیگ زیر شیر قرار بگیرد. برای مطمئن شدن از الوارها پائین آمده و از دور به موقعیت شیر و دیگ نگاه کنید. پس از مطمئن شدن، به انتهای لوله آب سمت در انبار رفته و شیر فلکهای که آنجاست را باز کنید تا دیگ پر از آب شود. بعد از آبگیری دیگ به بالای الوارها رفته و دیگ را به سمت قرقره دوم که راستای دیگ است هل بدهید.
از الوارهای شیبدار زیر قرقرهها بالا رفته و سر دیگر طناب را به دیگ گره بزنید. حالا چاقو را از مجموعه لوازم انتخاب کرده و طناب دیگ را ببرید. در این هنگام دیگ به سمت پائین پرتاب شده و طناب قرقرهها را کشیده و در بزرگ را باز میکند.
از پلهها که یک پرستشگاه میباشد با استفاده از فانوس بهدست آمده پائین بروید تا به یک در رمزدار برسید. برای باز کردن آن به ترتیب زیر عمل کنید:
۱) علامت میانی سمت چپ در را فشار دهید.
۲) علامت بالائی سمت راست در را فشار دهید.
۳) علامت پائینی سمت راست در را فشار دهید.
۴) علامت بالائی سمت چپ در را فشار دهید.
در باز میشود، داخل شوید و به سمت چپ در بروید تا روی میز مدالهای پلیکانی را ببینید. به سمت دیگر در بروید، جائیکه یک جعبه کنار تشکها قرار دارد و از ذغالسنگهای داخل آن بردارید. به سمت راهروی مرکزی بین ستونها حرکت کنید و کنار دومین ستون مانده به آخر، سمت راست روی زمین بین دودهها یک مربع که داخل آن علامت بهعلاوه دارد را مورد بررسی قرار دهید و طرف دیگر ستون لباسهائی که روی زمین افتاده است و یک آگهی دارای اثر انگشت داخل جیب آن وجود دارد، را بردارید.
به آن طرف راهرو که میز کار وجود دارد بروید و پودر سفیدرنگی که روی میز ریخته است را مورد بررسی قرار دهید. جعبه فلزی کوچک که نقش گل روی آن است را بردارید. محتویات داخل پارچ را که روی میز دیگر است بررسی کنید. به راهروی مرکزی برگردید و از پلهها بالا بروید، آنجا یک جسد عریان میبینید که شکنج نیز شده است. گردن و سپس دست او را بررسی کنید و با استفاده از ذرهبین گوشه تصویر به بررسی گرد و غبار روی انگشت سبابه بپردازید.
سمت سر جسد روی زمین یک مجسمه قرار دارد آن را برداشته و به سمت دیگر جسد بروید. دست چپ او را که انگشتش بهوسیله سوزن ته گرد کنار پاسپورت سوراخ شده بود مورد بررسی قرار دهید.
کنار دیوارهائی که جسد قرار دارند، دو ستون که بر روی آن نوشتههائی حک شده وجود دارند. از نوشتهها باید کپی تهیه کنید. برای اینکار ابتدا آگهی را که برداشته بودید روی ستون قرار داده و با استفاده از ذغالسنگ که در مجموعه ابزار دارید روی آگهی را سیاه کنید تا پیام روی کاغذ چاپ شود. بعد از موفقیتآمیز بودن این عمل موجوداتی از جسد خارج میشوند و جسد تکهتکه شده و سر آن به پائین پلهها میافتد. مجدداً بهصورت اتوماتیک به آپارتمان خیابان Baker برمیگردید.
به پشت میز آنالیز بروید و در جعبه فلزی کوچک را باز کنید، برای این عمل باید مجموعه لوازم را باز کید تا جعبه بهصورت پودر سفید رنگ درآید. پودر را زیر ذرهبین قرار داده و با استفاده از پنس ذرات خردلی آن را بردارید. ذرات خردلی را روی بشقاب ماشین آنالیز ریخته و با برداشتن کبریت از مجموعه لوازم، شمع دستگاه را روشن کنید تا آنالیز آغاز شود. با استفاده از نقشه به Wharf شماره ۱۳ بروید. به Marmaid بروید و با متصدی آن صحبت کنید. با استفاده از نقشه به خانه نپالی بروید. به سمت کشتی حرکت کنید و سمت چپ به گمرک (Customs) بروید و نامهای را که روی جعبه نصب است بردارید. کتابچه (Register) روی جعبه را مورد بررسی قرار دهید. با استفاده از نقشه به Werehouse شماره ۱۶ بروید. ردپای جلوی در را مورد بررسی قرار دهید. با استفاده از ذرهبین به دنبال جای کفشی بگردید که یکی از میخهای آن گم شده باشد. آن جای پا در بالا سمت چپ تصویر قرار دارد. با استفاده از متر جای پاها را اندازه بگیرید. در بین جا پاها یک کلید وجود دارد، آن را بردارید. رد پاها را دنبال کنید و از پلهها پائین بروید تا به یک در کنار آب برسید و با استفاده از کلید بهدست آمده در را باز کنید. هنگام ورود به یک جعبه فلزی کوچک روی زمین برخورد میکنید، آن را بردارید و با استفاده از نقشه به آپارتمان خیابان Baker برگردید.
در آنجا از شما سئوال میشود و شما با استفاده از کیبورد، کلمه SWITZERLAND را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. بعد از آن تصویر، هولمز و واتسون را در حال صحبت کردن داخل قطار نشان میدهد و بعد از آن واتسون در حالیکه سوار بر درشکه است به سمت Black Edelwiess در حرکت است.
وارد شوید، در این هنگام شخصی به خوشآمدگوئی شما میآید، با خانم پشت پیشخوان حرف بزنید. در آزمایشگاهی که زن بیمار روی تخت خوابیده است روی میز سمت راست خود، داروهای مسکن و سرنگ را بردارید. در آنجا اتفاقاتی میافتد و شما را به یک زندان میبرند. در زندان فردی را که خوابیده است مورد بررسی قرار داده و از خواب بودن او اطمینان حاصل کنید. قاشق و ظرف غذا را که روی زمین قرار دارد بردارید. کوزه آب را بردارید و روی تشک قرار دهید. حالا پتوی لوله شده کنار دیوار را روی تشک قرار دهید تا احساس شود کسی روی تشک خوابیده است سپس با استفاده از قاشق در زندان را که دارای رمز است باز کنید. در این حالت یک ماشین رمز باز میشود. برای رمزگشائی از روش زیر استفاده کنید.
عدد ۱۰ را بیرون آورده و در ردیف خالی سوم، عدد ۳ را در ردیف خالی اول، عدد ۹ در ردیف سوم، عدد ۷ ردیف دوم، عدد ۶ ردیف دوم، عدد ۲ ردیف چهارم، عدد ۵ ردیف دوم، عدد ۴ ردیف دوم، عدد ۸ ردیف سوم قرار دهید. رمز باید از ۱ تا ۱۰ مرتب شوند. به همین منظور عدد ۲ و بعد ۳ و الی ۱۰ را کنار عدد ۱ مرتب کنید تا در زندان باز شود.
وقتی از زندان خارج میشوید به سمت راست حرکت کنید و انتهای دالان به سمت چپ بپیچید. کنار اولین در (Labor) سمت چپ یک یادداشت که به امضاء دکتر Gygax نصب شده است را بخوانید. وارد آزمایشگاه شوید. مواظب پرستار داخل آنجا باشید برای اینکه دیده نشوید کلید Ctrl سمت چپ کیبورد را بزنید تا در حال نشسته قرار بگیرد. برای اطمینان از این موضوع به موقعیت هولمز در گوشه پائین سمت چپ مانتیور توجه کنید.
به سمت جلو حرکت کنید و داخل سینی زیر میز سمت چپ سه سرنگ ۱۲، ۱۵ و ۱۸ میلی را بردارید. به ترازوی روی همان میز نگاه کنید، سمت چپ روی میز روبهرو یک عروسک که به دیوار تکیه داده شده وجود دارد. در طول بازی به تمام این یادآوریها دقت کنید. از آزمایشگاه خارج شده و با زدن مجدد همان کلید Ctrl بایستید. به سمت سلول Maurizio بروید و با او صحبت کنید. او شما را تهدید میکند که اگر برایش اهرم نیاورید پرستاران را خبر میکند. برای اینکار به آخر دالان بروید. وقتی به آخرین در سمت راست که یادداشت بر روی آن الصاق شده است رسیدید، یادداشت را بخوانید. سپس کلید در را از داخل شکاف سمت چپ بردارید. با استفاده از همان کلید در را باز کنید و داخل شوید. اهرمی را که روی زمین افتاده است برداشته و نیز وسیله اندازهگیری قطر را از روی سکوی کنار در بردارید. وسیله اندازهگیری را از مجموعه انتخاب کنید و با یکبار کلیک کردن روی لولههای روی جعبه، لوله ۱۶ میلی را بیابید و با کلیک دیگر، آن را بردارید. از مجموعه، روی سرنگ را با چپ کلیک نگهداشته و بر روی داروی مسکن ببرید و آن را پر کرده و سپس با همان روش آن را داخل لوله قرار دهید. از اتاق خارج شوید و به سمت سلول Maurizio بروید و اهرم را به او بدهید تا در را بشکند.
مجدداً به آزمایشگاه مراجعه کنید و بهصورت نشسته به سمت پرستار بروید. لوله حاوی داروی مسکن را انتخاب کنید تا بهصورت اتوماتیک به پرستار تزریق شود و بیهوش به روی زمین بیفتد. به اتاق پرستار وارد شوید. بالای سر او بروید و وضعیتش را بررسی کنید. به سمت دو ظرف موجود کنار پرستار رفته و آنها را بررسی کنید. بلورهای بنفش و شیشهها را مورد بررسی قرار دهید و از پشت بلورها قوطی کوچکی را که شکل گل روی آن است بردارید. به سمت کتاب بزرگ روی میز بروید و آن را مطالعه کنید. آزمایشگاه را ترک کرده و از دالان سمت راست و سپس سمت چپ بروید و در انتهای دالان از پلهها بالا بروید تا به اتاق آزمایش برسید. جلوی در یک دسته کلید وجود دارد، آن را بردارید. به سمت کمد رفته و با استفاده از قاشق مجموعه، در آن را باز کنید و روپوش سفید را که بهصورت اتوماتیک میپوشید بردارید.
در بزرگ سمت راست کمد را با استفاده از دسته کلید باز کنید. به سمت جلو حرکت کنید. سمت چپ، فضای سبز با قفس پرندگان وجود دارد به سمت زن و مرد نزدیک قفس بروید و با آنها صحبت کنید. با استفاده از ظرف غذای مجموعه، آن را از حوضچه گوشه فضای سبز پر کنید. از خروجیای که پرستار نیست از فضای سبز خارج شوید.
روبهروی شما یک در با نام Fraulien Mullers وجود دارد. به اتاق آزمایش بروید و از پلهها به سمت اتاقی که زندانی بودید بروید. از در کنار آن عبور کنید تا به سلولی که Gerda در آن زندانی است برسید و با او صحبت کنید.
به سمت آزمایشگاه برگردید و از در روبهروی اتاقی که اهرم را از آنجا برداشتید با استفاده از دسته کلید عبور کنید. به جلو حرکت کنید و مواظب پرستاران نگهبان باشید. به حالت نشسته به سراغ Becker بروید و با او حرف بزنید. او برای رفع دردش ترکیبی از بلورهای صورتی و آب میخواهد. به اتاق پرستار در آزمایشگاه بروید و با برداشتن بلورهای داخل قفسه، آن را با آب داخل سطل مخلوط کنید و آن را به Becker بدهید. مجدداً به آزمایشگاه مراجعه کرده و عروسک روی میز که Hidi نام دارد را برداشته و به Gerda بدهید تا کلید قفس پرندگان را از داخل شکم آن به شما بدهد.
از مسیر اتاق آزمایش به اتاق Muller روبهروی ورودی فضای سبز بروید. داخل شده و قلاب سنگ آویزان به دیوار را که سمت راست میز است بردارید. سپس بطری و عینک داخل جعبه را که روی میز است بردارید. یادداشت روی میز را بخوانید و کتاب روی میز و دار قالی را بررسی کنید. از داخل لباس سفیدی که روی کمد انتهای اتاق آویزان شده بردارید. به فضای سبز برگردید و با استفاده از کلیدی که Gerda داد قفس را باز کنید.
هیاهوئی به پا میشود. از دری که الان در آن موقعیت هستید خارج شوید و سمت راست به آشپزخانه (Kuche) رسیده و نوشته روی کاغذ را بخوانید، شما باید یک وسیله دودزا بسازید. برای این منظور بطری را انتخاب و از آب حوضچه داخل فضای سبز پر کنید. به اتاق پرستار داخل آزمایشگاه برگردید از مجموعه، سطل را برداشته و از محلول داخل ظرفهای کنار پرستار آن را پر کنید. بطری کلرین (Chlorine) را از قفسه بردارید. بطری حاوی آب را روی ترازوی نزدیک عروسک قرار دهید و سپس با بطری کلرین ترکیب و مجدداً روی ترازو قرار دهید. حال محلول داخل سطل را با بطری بهدست آمده ترکیب و به آشپزخانه بروید. با انتخاب محلول بهدست آمده وارد آشپزخانه شوید تا شروع به دود کردن کند. داخل شوید و یادداشت روی قفسه روبهروی میز غذاخوری و طناب روی میز را بردارید.
پیش Backer بروید و با او صحبت کنید. بعد از صحبت چرخدستی کنار اتاق او را بردارید. به اتاقی که اهرم و لولهها را برداشتید رفته و سندان را بردارید. سمت راست اتاق Becker دو در بزرگ میلهای فلزی قرار دارد. برای باز کردن آنها به این روش عمل کنید.
دو دسته کنار در فلزی قرار دارد. از مجموعه، قلاب سنگ را انتخاب و به دسته سمت راست آویزان کنید. چرخدستی را زیر قلاب سنگ قرار دهید و سدان را داخل قلاب سنگ بگذارید. طناب را نیز به چرخدستی گره بزنید و از در آهنی اول داخل شوید. انتهای طناب را گرفته و آن را بکشید تا در دوم باز شده و از آن نیز عبور کنید.
از پلههای مارپیچ پائین بروید. به جلو حرکت کرده و داخل اولین سلول سمت راست با Wolff حرف بزنید. از دالان سمت راست کنار سلول او وارد دالان سمت چپ و سپس سمت راست بپیچید تا به اتاق Kein Butritt برسید. با استفاده از قاشق مجدداً به رمزگشائی بپردازید.
۹ ردیف چهارم، ۳ ردیف اول، ۷ ردیف سوم، ۸ ردیف سوم، ۹ را برداشته و در ردیف سوم، ۱ ردیف چهارم، ۵ ردیف دوم، ۱۰ ردیف سوم، ۴ ردیف دوم، ۳ را برداشته و در ردیف دوم، ۲ ردیف دوم و ۶ ردیف اول و مثل رمز مشابه قبلی از ۱ تا ۱۰ به ترتیب بچینید تا در باز شود.
وارد اتاق شده و کلیدی را که سمت راست در افتاده بردارید. لبه چاه و کنده درخت خونآلود را بررسی کنید. به لبه چاه رفته و پای بریده شده یک جسد که داخل چاه میباشد را بررسی کنید.
به دفتر دکتر Gygax برگردید و با کلید طلائیرنگ مجموعه در را باز کنید. به سمت شومینه حرکت کرده و از کنار آن سیخ ذغال را بردارید. به سمت دستشوئی سمت راست اتاق بروید و کتاب و جمجمه روی میز را بررسی کنید. به سمت فایل پروندهها رفته و آن را باز کنید و از داخل آن پروندهای که به نام Wolff است را بخوانید و عکس پروفسور Schwartz را بردارید. از روی میز تحریر کلید کلاس و یک یادداشت را بردارید. با استفاده از سیخ ذغال کشوی سمت راست میز تحریر را باز کنید و مدارک آن را بخوانید. در سمت راست کمد را با استفاده از سیخ ذغال باز کید و وارد اتاق آزمایشگاه شوید. تخته سیاه را مورد بررسی قرار دهید. طرف سر تخت آزمایش و همینطور موتوری که طرف دیوار پائین تخت است را بررسی کنید. به سمت میز کار بروید و دفترچه یادداشت سمت چپ و پرونده سمت راست را بررسی کنید. از اتاق خارج شده به سمت پلههای مارپیچ برگردید.
از پلهها بالا بروید، انتهای پلهها سمت راست یکدسته برای باز کردن در فلزی وجود دارد. آن را فشار داده و از آنجا خارج شوید و به سمت سلول Becker برگردید و با او در مورد Wolff صحبت کنید.
از سمت چپ سلول او ادامه مسیر بدهید و به دالان سمت راست بپیچید و با استفاده از کلید مجموعه، در را باز کنید و داخل کلاس درس شوید. به سمت جلو، جائیکه قفس و وسیله شکنجه وجود دارد حرکت کنید و آنها را مورد بررسی قرار دهید سپس به سمت قفسه کتاب رفته و ریش مصنوعی که کنار جعبه است را بردارید. به سمت میز تحریر استاد بروید و کاغذ روی آن را بردارید.
به دفتر دکتر Gygax در زیرزمین برگردید و به سراغ فایل نگهداری پروندهها بروید و پرونده River Bank را بررسی کنید. باید بهصورت مبدل پیش Wolff بروید تا به شما اطلاعات بدهد. بدین منظور عینک مجموعه را به روی ریش مصنوعی ببرید و با استفاده از ابزار جدید بهدست آمده و انتخاب آن پیش Wolff برگردید و با او صحبت کنید. او میگوید که دیوار متحرکی مخفی کنار دفتر دکتر Gygax وجود دارد که باید بهصورت معما آن را باز کرد. برای اینکار به سمت دفتر دکتر بروید ابتدا مشعل خاموش سمت چپ دفتر را فشار دهید و به سلول Wolff بروید و مشعل خاموش دیوار روبهرو را فشار دهید، از دالان کنار سلول او عبور کرده و به اولین دالان سمت چپ و سپس سمت راست بپیچید تا به اتاق شکنجه (Kein Butritt) برسید. مشعل خاموش روبهروی اتاق را فشار دهید تا دیوار مخفی باز شود. وقتی وارد دالان مخفی میشوید مرتاض پیری ار میبینید، با او صحبت کنید و بعد از آن از شما سئوالی پرسیده میشود و مثل آزمونهای قبل، کلمه Light Of Abyss را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. او پرستاران را خبر میکند و شما باید به اتاق دکتر Gygax بروید و در گوشه سمت چپ اتاق، کنار چراغ دیواری سمت چپ دو طناب زنگ وجود دارد که یکی از دیگری کوچکتر میباشد. طناب کوچکتر را ۳ بار بکشید و سپس طناب بزرگتر را، تا در آسانسور باز شود بهداخل آسانسور رفته و به طبقه بالا بروید. وارد رختشویخانه شوید، بهصورت نشسته به سمت سلول سمت راست بروید و با استفاده از قاشق مجموعه، در را باز کنید. وارد سلول شده و با بیمار صحبت کنید و پس از پایان گفتگو مجدداً کلیک کنید تا با بیمار فرار کند. از پلههای سمت راست بالا رفته و به سمت در روبهرو بروید، به راست بچرخید تا کلاه و لباس داخل قفسه را بردارید. پس از برداشتن کلاه و تغییر چهره از دری که در موقعیت روبهروی شماست خارج شوید. در این لحظه وارد سالن انتظار میشوید و مأموریت در Edelweiss به پایان میرسد.
پس از گفتگوی هولمز با واتسون دوباره از شما سئوالی پرسیده میشود که شما باید کلمهٔ New Orleans را تایپ کنید و بازی به صحنهٔ New Orleans وارد میشود، باید توجه داشته باشید که در مجموعه، ابزار پول و رسید پول نیز اضافه شده است.
از سمت راست خود حرکت کنید و به خیابان سمت چپ وارد شوید. سمت چپ شما یک بانک وجود دارد با نگهبان بانک صحبت کنید. پول را از مجموعه انتخاب و به نگهبان بدهید و اطلاعات بیشتری از او بگیرید. روبهروی بانک سمت راست یک در چوبی بزرگ قرار دارد که روی دیوار آن تابلوی Quai Des Cajnus نصب شده، از آن وارد شوید.از در روبهرو سمت چپ داخل انبار و سپس از در پشتی خارج شوید. از مسیری که روی زمین مشخص شده ادامه مسیر دهید تا به یک در بزرگ چوبی دیگر برسید. داخل شده و از در پشتی خارج شوید و مجدداً از مسیر مشخص شده ادامه بدهید و از پلهای Sallon بالا بروید. حالا از راه چوبی ادامه دهید تا به کلبهای که یک مرد با دو سگ جلوی آن هستند برسید. سگها به شما پارس میکنند، بهصورت اتوماتیک با مرد صحبت میکنید، پول را انتخاب و به مرد داده و از او اطلاعات بیشتری بگیرید.
به سمت عقب برگشته و سعی کنید Arneos را بیابید. در این هنگام او را در حال فرار میبینید. بهدنبال او بروید. هنگام تعقیب او یک تراکتور راهتان را سد میکند. به عقب برگردید و از پلهها و سپس راهروی خانه کنارتان به سمت تراکتور رفته و در را ببندید و از پشت تراکتور ادامه بدهید. شخص را تعقیب کنید و از سمت چپ بهروی قایق بروید و نوک قایق سمت راست از الوارهای چوبی عبور کنید و پلههای چوبی شکسته شده سمت چپ را گرفته بالا بروید.
از راهروی سمت راست ادامه مسیر بدهید و انتهای راهرو از قسمت شکسته شده نرده به پائین بپرید. از پلههای کنار سگ بالا رفته و به پشت انبار بروید. در انتهای مسیر، جائیکه جرثقیل وجود دارد الوارها بهداخل آب میریزند. طناب جرثقیل که مواد سبزرنگی به آن آویزان است را بگیرید تا به سمت دیگر راهرو بروید. مرد فراری را میبینید ولی یک ملوان که در حال تمیز کردن است در باز میکند و مانع حرکت شما میشود. برای عبور از آنجا داخل انبار شوید و از در دیگر خارج شوید. از پله پائین رفته و از در چوبی روبهروی بانک که منقوش به حروفچینی است داخل شوید.
از الوارهائی که مرد چینی در حال میخ زدن است بالا بروید و از طرف دیگر به پائین بپرید و از راه مشخص شده روی زمین ادامه مسیر بدهید. دو جعبه روی یک تخته آویزان وجود دارد، آنها را هل داده و به پائین بیندازید تا شما را به بالکن برساند. به سمت تشکهائی که یک چینی روی آن خوابیده است بروید، از دری که باز است مرد فراری را میبینید، به پائین بپرید و مجدداً از راه مشخص شده ادامه مسیر دهید.
از پلههای چوبی سمت چپ بالا بروید و از راهروی چوبی سمت راست ادامه دهید تا به قسمتی که نردهها شکسته شده برسید. در آنجا یک پل سبزرنگ وجود دارد، به روی آن بپرید و به جلو حرکت کنید و از نردهبان سمت چپ بالا بروید. در را باز کرده و داخل اتاقی که دو مرد چینی در حال غذاخوردن هستند شوید. از در کشوئی سمت چپ به داخل راهروی دیگر رفته و از راهروی سمت چپ داخل اتاقی که در چوبی دارد شوید. از در چوبی که بسته میشود خارج شوید تا به اتاقی که یک چینی در حال تمیزکردن کف اتاق است برسید. از خروجی اتاق که در ندارد به الوارهای آویزان بروید و به روی جعبهای که چند کیسه وجود دارد بپرید و از آنجا به روی سقف شیروانی سبزرنگ بپرید. با استفاده از نردهبان کنار سقف به سقف کناری بپرید و از پل چوبی رد شوید. در این هنگام مرد فراری را میبینید.
از راه باریک کنار دیوار سمت چپ به تعقیب او ادامه بدهید و از سمت چپ جائی که دیوار خراب شده وارد شوید. از پلهها پائین بروید و به سمت چپ و بعد راست بپیچید تا به محوطه کارخانه برسید. در این هنگام مجدداً مرد فراری را خواهید دید. پلهها را پائین بروید و از پلههای آن طرف بالا و از در سمت راست خارج شوید. از نردبان فلزی سالن که مرد در حال بالا رفتن از آن است بالا بروید. به سمت مرد فراری بروید، در این هنگام الوارها فرو میریزد. کیسه آویزان شده بهوسیله قرقره سمت راست خودتان را بگیرید تا به آن طرف بروید. از راهروی کنار دیوار سمت چپ بهدنبال او بروید تا به یک ورودی برسید. وقتی وارد شدید به یک نوار نقاله میرسید از روی آن عبور کنید و از نردبان چوبی سمت راست انتهای نوار نقاله بالا بروید و ادامه مسیر دهید. به الواری که به یک جرثقیل تکیه داده شده میرسید، از روی الوارها عبور کرده و از قسمتی که دیوارها خراب شده به روی جعبهها بپرید. به محوطهٔ کارخانه که رسیدید از سمت مرد سیاه که در حال کار کردن است نروید و از پلههائی که پنکه بزرگ فلزی در حال چرخش است بالا بروید. کنار پنکه یک دستگاه فلزی است، آن را هل داده تا پنکه را از کار بیندازد. از کنار پنکه و پلهها بالا بروید تا به یک اتاق برسید. آنطرف اتاق یک کانال (پاراشوت) وجود دارد بهداخل آن بپرید تا سر خورده و به پائین بروید. به حیاط کوچکی میرسید که یک مرد سیاه آنجا دراز کشیده است. از در دیوار چوبی خارج شوید، در بیرون مرد فراری را میبینید. به سمت کلانتر و همکارانش بروید.
با استفاده از نقشه به French Quarter بروید. یک زن را پائین جاده مشاهده میکنید که وقتی به سمت او میروید آنجا را ترک میکند. روبهروی در رفته و زنگ سمت راست را بکشید، در این لحظه زن به طرف شما میاید و با شما حرف میزند. او شما را به بیرون یک اسطبل هدایت میکند. با استفاده از چاقو در اسطبل را باز کنید و در آنجا یک اسب تشنه را میبینید که روی زمین افتاده است. به سمت او رفته و او را بررسی کنید. از در انتهای اسطبل خارج شده تا وارد باغ شوید. در ورودی خانه قفل است و از سمت چپ به پشت خانه جائی که حوضچه فوارهدار وجود دارد بروید. گلهای روبهروی حوضچه را که سمت چپ شما قرار دارند بررسی کنید و از سه نوع گل نمونهای بچینید. یکی از میلههای فلزی کنار گل را بردارید و به عقب برگشته راکون را مورد بررسی قرار دهید. جلوی پلهها رد پا با قطرات خون وجود دارد آن را با ذرهبین مورد بررسی قرار دهید. بهدنبال رد پا رفته و آن را قبل از در فلزی بررسی کنید. در ادامه مسیر به پشههای زیادی برخورد میکنید که نمیتوانید ادامه مسیر دهید.
به خانه برگردید و از در روبهروی پلهها وارد شوید. هنگام ورود هولمز بوی تعفن شدیدی را احساس میکند. از در روبهروی ورودی داخل آشپزخانه شوید و ژامبون روی میز را مورد بررسی قرار دهید. به سمت سینک ظرفشوئی رفته و لگن داخل آن را بردارید و به بیرون خانه رفته و لگن را از آب پر کنید. به اسطبل بروید و لگن را زیر سر اسب قرار دهید تا از آب آن نوشیده و بلند شود تا بتوانید چکش زیر پای عقبی اسب را بردارید. چکش را برداشته و پیش هولمز برگردید. از آشپزخانه خارج شده و رد پاهای روبهروی پله را مورد بررسی قرار دهید. باید دو رد انگشت را در رد پاها بیابید. از در روبهروی پله وارد اتاق خدمتکار شوید لباس روی تخت و قاب عکس را مورد بررسی قرار دهید. تخت را به کنار کشیده و پس از بررسی رد پاها با استفاده از چاقو یکی از تختههای کف را کنده و یاقوتی را که زیر آن پنهان شده است بردارید و از اتاق خارج شوید. رد پاها را تا انتهای راهرو دنبال کرده و بررسی کنید. خون جلوی در را بررسی کنید، در قفل است. از در شیشهای روبهرو که داخل شدید به یک جسد برخورد میکنید. بالای سر جسد رفته و دست راست او را مورد بررسی قرار دهید. در بررسی به انگشت کوچک او توجه داشته باشید. قفسه مشروبات را باز کرده و بطری را از آنجا بردارید. تابلوی شکارچی با خرس کشته شده را بررسی کنید.
شومینه و خون روی شمعدانی که کف اتاق افتاده است را بررسی کنید. زیرا سیگاری روی میز و خون روی مبل واژگون شده را بررسی کنید. کنار شومینه، سمت راست دو ستون وجود دارد. پائین ستون سمت راست مقداری خون ریخته شده آن را بررسی و از در بین دو ستون خارج شوید. خون جلوی در را بررسی و از پلهها پائین بروید. از اولین در وارد اتاق خواب اصلی شوید و نوشته روی میز کنار تختخواب را بردارید که در این هنگام در گاوصندوق بهطور اتوماتیک باز میشود. به سمت میز تحریر کنار پنجره رفته و یادداشت روی آن را بردارید. به قفسه کتاب بروید و دو کتاب را از ردیف میانی بردارید. به سمت میز گرد رفته و پس از باز کردن در آن محتویاتش را بردارید.
از در شیشهای خارج و درختچه لیمو روی بالکن را مورد بررسی قرار دهید. بهداخل اتاق بیائید و به سمت گاوصندوق بروید تا رمز در اصلی را وارد کنید. برای وارد کردن رمز به ترتیب ردیف اول عدد ۱۲۲۳، ردیف دوم عدد ۲۴۲۴ و ردیف سوم ۳۴۲۶ وارد کرده و دستگیره را بچرخانید تا در باز شود. کلید را برداشته و اسحله را مورد بررسی قرار دهید. از اتاق خارج شوید و با استفاده از کلید بهدست آمده از گاوصندوق در اتاق کناری که یک خرس تاکسیدرمی شده در آن وجود دارد را باز کنید. در این هنگام صدای جیغ و کمک زنی شما را بهخود جلب میکند. به اسطبل برگردید و سعی کنید در اسطبل را باز کنید. در اسطبل از پشت قفل شده است بنابراین از روبهروی اسطبل تنه بزرگ درختی را که روی زمین افتاده بردارید. با انتخاب تنه از مجموعه در را بشکنید. در این هنگام در بهصورت اتوماتیک باز میشود و واتسون زن خدمتکار Eulah را که به دار آویخته شده پائین میآورد. به اتاق یادگاریها که کنار اتاق خواب اصلی بود برگردید و به سمت چپ بروید.
سمت چپ مبلی که پوست خرس پهن شده یک میزگرد وجود دارد که روی آن یک تابلوی نقاشی نامفهوم با سوراخی وسط آن قرار دارد. با استفاده از لوله برداشته شده از اتاق خواب روی سوراخ نقاشی کلیک کنید تا تصویر آن واضح شود. به سر بز کنار مبل که روی دیوار کوبیده شده است نگاه کرده و آن را بررسی کنید. به سمت میز تحریر جلوی پنجره حرکت و شاخ را از روی میز بردارید و عکس را نیز بررسی کنید. به سمت سر بز برگردید و با استفاده از شاخی که برداشتید روی سر بز قرار دهید تا شاهد کنار رفتن سر بز و نمایان شدن عکس Arneson با یک زن باشید. به سمت نقاشی روی دیوار برویدو سوراخی که در چشم آفتابپرست وجود دارد را بررسی کنید و سپس به سمت پوست گورخر بروید. سمت چپ آن روی زمین یک برآمدگی وجود دارد که با رفتن روی آن صدای کلیک میشنوید.
به بالکن اتاق خواب بروید و درختچه لیمو را بردارید و کنار برآمدگی برگردید و آن را روی آنجا قرار دهید. حال به سمت نقاشی روی دیوار رفته و آن را روی آنجا قرار دهید. حال به سمت نقاشی روی دیوار رفته و با استفاده از میله فلزی داخل مجموعه ابزار آن را داخل چشم آفتابپرست فرو ببرید. تا در مخفی باز شود. وارد اتاق شده و کاغذهای روی میز را بردارید. عکس زن Lucy را که روی میز است بردارید و از اتاق خارج شوید.
به اسطبل برگردید و با واتسون و Eulah صحبت کنید. بعد از آن بهصورت اتوماتیک داخل خانه میشوید و Eulah پشت در از Davy خواهش میکند که در را باز کند و با باز کردن در داخل میشوید. مکالماتی صورت میگیرد و هولمز اطلاعاتی را جمعآوری میکند. بهصورت اتوماتیک به محل تجمع پشهها برمیگردید تا از آنجا شروع کنید. به اتاق یادگاریها برگشته و یک عدد لیمو را به او بدهید. به سمت راه خاکی ادامه مسیر دهید تا به یک لکه خون بزرگ که شاخه شکستهای کنار آن است برسید، آن را بررسی کرده و ادامه مسیر دهید. وقتی به اسکله کوچک چوبی رسیدید یک تکه طناب بریده شده را سمت چپ آن مورد بررسی قرار دهید. به اتاق یادگاری و سپس اتاق مخفی داخل آن بروید و قفل قفسه نگهداری اسلحهها را که سمت چپ قرار دارد بررسی کنید.
به سمت Louisiana Nymph در کشتی بروید و با خانمی که جلوی ورودی در ایستاده صحبت کنید. او اجازه دیدن Lucy را به شما نمیدهد. شما با ترکیب سه گل موجود در مجموعه ابزار میتوانید دسته گلی زیبا را درست کرده و به آن خانم بدهید تا او آن را به Lucy داده و او را پیش شما بیاورد و با آمدن او شما بهصورت اتوماتیک با او حرف میزنید و اطلاعاتی را جمعآوری میکنید.
بعد از آن با استفاده از نقشه به کلبه شامپانی Champagn۰۳۹;s Hut بروید. با پیرمرد آنجا صحبت کنید و بطری موجود در مجموعه را به او بدهید تا به شما یک فانوس بدهد.
حال با استفاده از نقشه به French Quarter بروید. در آنجا آزمونی مطرح میشود که شما با استفاده از کیبورد Racoon را تایپ کرده و Enter را بزنید. از ژامبون داخل آشپزخانه یک تکه براشته و از خانه بیرون بروید. تکه ژامبون را سمت چپ کنار درخت بزرگ جائی که ردپای راکون وجود دارد قرار داده و به عکسالعمل راکون توجه کنید، مسیر رفت او را زیر نظر داشته باشید. به اسطبل بروید و میخهای روی میز را برداشته و به بالکن اتاق خواب اصلی بروید. با ترکیب میخ و الوارها و سپس چکش یک نردهبان ساخته خواهد شد. نردهبان ساخته شده را کنار دیوار سمت راست در، جلوی کاناپه قرار دهید و از آن بالا بروید تا به لانه راکون برسید. آنجا یک دست قطع شده که انگشتری در انگشت آن است وجود دارد، شما باید انگشتر را انگشت بیرون بیاورید و برای باز کردن قفسه اسلحه استفاده کنید. به اتاق مخفی رفته و با استفاده از انگشتر در قفسه اسلحه را باز کنید. پولهای داخل جعبه کوچک قرمز رنگ و تفنگ فیلکش را بردارید. از اتاق بیرون بیائید و از پلهها پائین بروید. در این هنگام کلانتر و همکارش که برای دستگیری شما آمدهاند را میبینید. برای فرار از دست آنها به بالکن اتاق خواب رفته و نردهبان را بردارید و با قرار دادن آن روی نردههای چوبی جلوی کاناپه میتوانید فرار هولمز و واتسون را ببینید.
با استفاده از نقشه به کلبه شامپانی Cahmpagn۰۳۹;s بروید و با پیرمرد صحبت کنید. پولی را که از قفسه اسلحه برداشتید انتخاب و به او بدهید تا به شما یک قایق نیز بدهد. حال موقعیت شما و واتسون روی یک قایق کوچک در آبگیری وحشتناک است.
به سمت چپ آبگیر پارو بزنید. پرچم و طنابها به شما کمک میکنند. به پرچم آبیرنگ که رسیدید آن را مورد بررسی قرار دهید. از کنار آن ادامه مسیر داده تا به سنگ شیطان که سنگی بزرگ و خونآلود است رسیده و آن را بررسی کنید. وقتی از کنار سنگ بگذرید به درختی بزرگ و وحشتناک به نام ماهی ژلهای میرسید.
بهوسیله تفنگی که در مجموعه دارید جسدی را که سمت راست در بالای درخت آویزان است بزنید تا داخل آب سقوط کند و تمساحها به شما حمله نکنند. دور بزنید و از سمت راست پارو بزنید تا به یک پل چوبی برسید، اینجا قربانگاه Sacrifice است. هنگام ورود به آنجا به یک مرد دیوانه برخورد میکنید. که میخواهد به شما حمله کند ولی واتسون او را با تفنگ میکشد. وارد کلبه شده و با انتخاب مجسمه کوچک از مجموعه، آن را روی دایره جلوی مجسمه بزرگ قرار دهید.
با ظاهر شدن کتابی آن را بردارید. آلاچیقهای اطراف کلبه را بررسی کرده و سپس مرد زخمی را که روی سکو خوابیده است را بررسی کنید تا بهصورت اتوماتیک به کلبه شامپانی برگردید. در این لحظه با Lucy صحبت میکنید و به لندن برمیگردید.
پس از گفتگو با واتسون آزمونی دیگر مطرح میشود و شما باید عدد ۵۶۴۳۶ و مجدداً با زدن Space عدد ۶۱۳۴ را وارد کنید و Enter را بزنید.
به کتابفروشی و با متصدی آن گفتگو کنید. سپس کتاب را از مجموعه انتخاب و به او بدهید. به سمت آپارتمان رفته و از پسرک روزنامهفروش یک نسخه از روزنامه Strand بگیرید.
با استفاده از نقشه به Wharf شماره ۱۳ بروید و با متصدی آنجا صحبت کنید تا به شما کلید یک اتاق را بدهد. با انتخاب آن کلید اتاقی را که کنار پیشخوان و سمت پرچم انگلیس روی دیوار است، باز کنید. به پشت اتاق بروید و نوشتههای روی میز را بررسی کنید و عکس لرد Rochester را بردارید. با کلیک کردن روی نقشه روی میز، جزئیات آن جلوی شما ظاهر میشود که باید با نگهداشتن چپ کلیک روی نقشه حرکت کنید. بین ۶ تا ۷ درجه و ۱۰ تا ۲۰ دقیقه افقی و پائین ۵۷ درجه و ۴۰ تا ۵۰ دقیقه عمودی گوشه نهائی سمت چپ منطقه Aronamurchan کلیک کنید. اگر صحیح باشد بهصورت اتوماتیک از نقشه خارج میشوید.
مجدداً به متصدی بار مراجعه و با او صحبت کنید. با استفاده از نقشه به کتابفروشی رفته و با متصدی صحبت کنید و بعد از گفتگو با واتسون به اسکاتلند خواهید رفت. از پلههای فانوس دریائی بالا بروید و انتهای پله از کنار مجسمه سمت راست میله فلزی را بردارید و صورت مجسمه سمت چپ را مورد بررسی قرار دهید. روی بلندی مقابل برج یک کلبه شکسته وجود دارد که سمت راست آن یک بشکه آب است. آن را بررسی و طنابی که کف کلبه افتاده است را بردارید. به سمت سه آبفشان بروید تا هولمز صحبت کند. وقتی از آبفشانها به سمت کلبه نگاه کنید یک کله قوچ سنگی بزرگ را میبینید. به سمت آن حرکت کنید تا نرسیده به آن سه سنگ بزرگ را ببینید. سنگ جلوئی سمت راست که کمرنگتر است را با انتخاب میله آهنی مجموعه جابهجا کنید تا یک حفره نمایان شود. با استفاده از طناب و گرهزدن آن به سنگ کوچک سمت چپ داخل حفره شوید.
از مسیر سنگی باریک ادامه دهید تا به یک اسکلت سمت راست برخورد کنید، آن را بررسی کنید و خنجر کنار دست راست او را از زمین بردارید. با انتخاب خنجر به انتهای سمت راست اسکلت بروید و روی دیوار غار کلیک کنید تا خنجر بشکند و با کلیک دوباره در مخفی باز شود.
داخل شوید تا به محوطهای با داربست چوبی برسید. از سمت چپ بهسوی داربستها بروید و جعبه سمت راست را بررسی کنید. به آن طرف محوطه بروید تا اسکلتی که از دار آویخته شده است را ببینید. آن را پائین آورده و قمقمهای را از بین استخوانها بردارید. طناب دار را بررسی کنید. روبهروی طناب سمت راست یک دالان وجود دارد که به اتاقی ختم میشود، سمت راست اتاق یک اسکلت وجود دارد و سمت چپ اسکلت، بطری فلزی نوشیدنی را بردارید. به سمت جلو و بشکههای شکسته حرکت کنید و قیف کار ستون چوبی را بردارید، سپس به سمت چپ رفته تا تکهای از نرده شکسته شده اتاق را که به دیوار تکیه داده شده بردارید، از آنجا خارج شده و به سمت داربستهای اولی برگردید.
با استفاده از خنجر جعبه چوبی را که بررسی کردید باز کنید و تکهای از پارچههای داخل آن بردارید. به سمت راست بروید تا دو الواری که به سنگ بزرگی تکیه داده شده و کنار آن بشکههای شکسته را ببینید. از الوارها بالا بروید و از روی سنگی که روی آن قرار دارید به بالا نگاه کنید تا علامت دست را ببینید و سپس کلیک کنید تا هولمز پیغامی بدهد. به عقب برگردید و به سمت دری که اسکلت به آن آویزان بود و با انتخاب فانوس به ورودی یک صفحه فلزی کوچک به دیوار کوبیده شده که سر دیگر طناب به آن وصل است، جای آن را به خاطر بسپارید. به سمت اسکلت برگردید و فانوس را به طناب دار آویزان کنید که در این هنگام همه جا تاریک میشود. با موقعیت صفحهٔ فلزی که شناسائی کردید به آنجا بروید و با ظاهر شدن علامت دست کلیک کنید تا فانوس را به بالا ببرید. از دو الوار قبلی بالا بروید و با انتخاب تکه نرده و تکیه آن به سنگ بالا بروید. با انتخاب قمقمه، آن را از پودر سفید داخل بشکه پر کنید.
برگردید به سمت صفحه فلزی و کلیک کنید تا فانوس پائین آمده و آن را بردارید. از کنار بشکهها و الوارهائی که بالا رفتید گذشته و وارد دالانی شوید که آنجا ریزش کرده است. از سنگها بالا بروید تا به یک پل چوبی برسید. با انتخاب فانوس از روی آب رد شوید که در این لحظه پل میشکند و فانوس از دستتان رها شده و میشکند. از پل شکسته به آن طرف بروید و به راهتان ادامه دهید تا به روشنائی برسید. از سمت چپ حرکت کنید و با کلیک، هولمز، واتسون را صدا میزند. فایدهای ندارد باید از مجموعه قیف را انتخاب و مجدداً واتسون را صدا بزیند. از راه قبلی برگردید و نرسیده به پل سمت راست بپیچید. برای اینکه متوجه مسیر شوید انتهای آن یک نور قرمزرنگ وجود دارد. مجدداً به سمت راست بپیچید تا کنار یک سنگ استخوانهای روی زمین را ببینید و از استخوانها بردارید.
پارچه را از مجموعه انتخاب و روی استخوانها برداشته شده تا مشعل بهدست آید. مشعل را روی بطری فلزی برده و تا به الکل آغشته شود و سپس کبریت را روی مشعل ببرید تا روشن شود. با استفاده از آن خارج شده و به سمت راست بروید تا به نور قرمز نزدیک شوید. سنگهای سمت چپ را بررسی کنید. پارچه را انتخاب و به روی قمقمه حاوی پودر که باروت است ببرید تا یک بمب دستساز ساخته شود. بمب را انتخاب و بر روی همان سنگها قرار دهید تا منفجر و راه شما باز شود. از روی سنگها عبور کنید تا به نور قرمز برسید، آن نور قرمز یک کمربند چرمی قرمز است که باید آن را بردارید. به جلو ادامه دهید تا به یک ماشین سمت چپ برسید. دسته آن قفل زده شده است و روی آن یک چند دایره رمز با اشکال گوناگون وجود دارد. روی رمز کلیک کنید و به ترتیب با چرخاندن هر دایره شکلها را به ترتیب زیر مرتب کنید:
از راست به چپ و بهصورت افقی: تپاچه، سکان کشتی، صندوق جواهرات، صندوق جواهرات، تپانچه، تپانچه، لنگر، صندوق جواهرات.
و سپس کلید سمت چپ بالا را فشار دهید تا از رمز خارج شوید. با استفاده از سنگی که جلوی ماشین است قفل دست را بشکنید و با استفاده از کمربند چرمی و بستن آن به چرخ کوچک ماشین دسته را بکشید. حفاظ سمت راست باز میشود. بهداخل بروید و حفرههای آنجا را بررسی کنید. یک مشعل روشن کرده و داخل چاهها بیندازید. آنقدر این کار را ادامه دهید که هولمز بگوید ”Yes, there is something here“.
کمربند چرمی را انتخاب و روی سنگ نزدیک چاهها کلیک کنید تا بهصورت اتوماتیک هولمز پائین برود. یک مشعل دیگر درست کرده و آن را انتخاب و به حرکت ادامه دهید. به چپ بروید جائیکه یک سنگ راه غاری را مسدود کرده و سمت راست آن یک پای چوبی افتاده است، آن را بردارید. پشت سنگهای عمودی وسط آب یک در وجود دارد، داخل شوید تا به یک حفاظ که جلوی آن یک جای پای معمولی و جای پای چوبی قرار دارد برسید. از سمت چپ به روی جای پای اصلی بروید و با انتخاب پای چوبی آن را سمت راست قرار دهید تا در باز شود. داخل شوید و روی صندوقچه جلوی صندلی Mac Grinty کلیک کنید و شمشیر دست راست اسکلت را بردارید.
از سمت چپ اتاق به غاری وارد شوید و تا انتها بروید تا به یک رودخانه برسید. بالای سر شما یک سوراخ وجود دارد آنجا کلیک کنید. گفتگوئی بین هولمز و واتسون انجام میگیرد و نوبت واتسون است که به هولمز کمک کند. به بالای کوه جائی که الوار و بشکههای شکسته وجود دارند بروید. از میان آنجا یک تنه درخت را بردارید و برگردید و آن را داخل سوراخ پرتاب کنید تا هولمز بهوسیله آن از روی رودخانه رد شود. به مسیرتان ادامه دهید تا انتها غار به پلههای نصب شده روی دیوار برسید و از آن بالا بروید.
به یک مکان وحشتناک میرسید به سمت گازهای سمی متصاعد شده بروید. برگردید و به سمت در بروید تا واتسون را ببینید. از فانوس دریائی خارج شده و به کلبه شکسته بروید. سطل سمت چپ خارج از کلبه را بردارید و آن را از آب بشکه سمت راست پر کنید و بهداخل فانوس برگردید. آب را داخل سطل سمت راست حاوی مواد سمی بریزید تا یک مرد دیوانه Ashmat شروع به تیراندازی به سمت شما کند.
از سمت چپ دایره وسط حرکت کنید و سطلهای موادسمی را با آب خاموش کنید تا به ستونی که روی آن اهرمی وجود دارد برسید. اهرم را بکشید تا جعبهها روی مرد دیوانه بریزد و فرار کند. از سمت راست دایره به سمت پلهها بروید و سطل سمی دیگر را با آب خاموش کنید و از پلهها بهدنبال مرد بروید. انتهای پلهها، سمت چپ یک صفحه سفید وجود دارد، آن را بردارید و با انتخاب آن روی خون سمت راست کلیک کنید. باید ستاره شیطان را بهوسیله تکه خونهای سمت چپ رسم کنید.
برای ترسیم ستاره به روش زیر عمل کنید و آن را سمت مرد دیوانه بگیرید تا به روی زمین بیفتد. به بالای فانوس بروید تا به در برسید. در را با میله آهنی بشکند، تا مرد هندو را که فرا میکند ببینید. در همین زمان با Sommer کثیف روبهرو میشوید و بعد از یک گفتگوی کوتاه او به پائین سقوط میکند. به طبقه بالا بروید و از روی میز تحریر مدارک را بررسی کنید. مجدداً از پلهها بالا بروید و از در انتهای پلهها خارج شوید تا یک آزمون از شما پرسیده شود. شما کلمه Stomach را تایپ کنید. پس از گفتگوی هولمز و واتسون یک کلید بهدست میآورید. به سمت بالا ادامه مسیر دهید و با استفاده از کلید در را باز کنید و بالای فانوس بروید. بالای فانوس شما لرد Rochester را میبینید. بعد از گفتگوی او با شما روبرویتان دو ظرف سبز و آبی روی بدنه چراغ وجود دارد که شما باید بطری خالی داخل جعبه را بردارید. بطری خالی را زیر بطری آبی گذاشته و دسته را بچرخانید و بطری آبی را بردارید و به سمت بطری سبز بروید. بطری آبی را زیر آن قرار داده و دسته را بچرخانید. در این هنگام لرد خود را به پائین پرتاب میکند و شما به آپارتمانتان در خیابان Baker برمیگردید و بازی به پایان میرسد.
مجید میرزائی
منبع : مجله بازیهای رایانهای
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران توماج صالحی حجاب دولت پاکستان گشت ارشاد کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور
کنکور هواشناسی سیل فضای مجازی تهران سازمان سنجش شهرداری تهران پلیس اصفهان قتل فراجا خانواده
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا خودرو دلار بازار خودرو بانک مرکزی ارز ایران خودرو قیمت سکه سایپا مسکن
ترانه علیدوستی تلویزیون فیلم سینمای ایران گردشگری سحر دولتشاهی بازیگر مهران مدیری کتاب تئاتر شعر سینما
کنکور ۱۴۰۳ علوم انسانی
اسرائیل غزه آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه روسیه حماس طوفان الاقصی اتحادیه اروپا اوکراین ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال بارسلونا بازی ژاوی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فوتسال تراکتور تیم ملی فوتسال ایران والیبال
همراه اول فیلترینگ فناوری اپل تبلیغات ناسا تیک تاک
سلامت روان استرس افسردگی پیری داروخانه دوش گرفتن