جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا
روابط عمومی همراه
از جنگ جهانی دوم که از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ ادامه داشت به تدریج انجمن های روابط عمومی در اروپا و آمریکا شکل گرفت و فعالیت های روابط عمومی وارد حوزه تخصصی و سندیکایی شد. اگر چه نیاز به تشکیلاتی منسجم برای تأثیر گذاری دولتی و سازمانی بر توده های مردم در سال های ۱۹۱۴ و ۱۹۱۵ در اروپا احساس شده بود، اما تحقق این ایده در فاصله سال های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ به تعویق افتاد و پس از آن با گسترش بخش خصوصی، فناوری ارتباطی به سرعت و شتاب قابل توجهی به صنعت PR مبدل شد.این صنعت نوین که وظیفه شناخت مشتری، جذب مخاطب، برنامه ریزی سازمانی و ایجاد روابط درون سازمانی را داشت از شکل سنتی به صورتی فعال، مستمر، فراگیر و دوسویه در آمد. چهره جدید روابط عمومی ها در ۲ دهه اخیر با استفاده از فناوری ارقامی در قالب ارتباطات آنلاین از UP TO DATE به UP TO MINUTE ارتقا یافت و با گذراندن روابط عمومی های دیجیتال، الکترونیک و سایبر به همراه خود تفکر دیجیتالی و برگرفته از فناوری را به نمایش گذاشت و ارتباط دو سویه جدیدی را خلق کرد که به طور مستمر با مخاطبان خویش پیوند خورد. ارتباط دو سویه بین «روابط عمومی و مشتری» و «مشتری و روابط عمومی» در امتداد افق و در قالب روابط مساوی برقرار شد.
روابط عمومی دیجیتال در یکی از ابعاد خود، ارتباط با رسانه ها را وسعت داد و سطح کمی و کیفی اطلاع رسانی را تا حد توان حرفه ای متخصصان روابط عمومی بالا برد. هم چنین روابط عمومی الکترونیک توانست با دریافت سریع، فراگیر و مستمر باز خوردهای مردمی، امکان نظر سنجی، دسته بندی و شناخت تمایلات و خواسته های مخاطبان خود را به راحتی فراهم سازد. این توانایی تکنولوژیک مبتنی بر علم ارتباطات، می تواند با تکیه بر تشکیل بانک اطلاعات، واسطه ای پویا برای خود و همه اشخاص حقیقی و حقوقی باشد که مایلند بدانند اطلاعات را چگونه، برای چه کسی و از چه طریقی ارائه کنند. پیشرفت های علمی و کاربردی در زمینه روابط عمومی از زاویه فناوری و تغییر نگرش ناشی از آن در دهه ابتدایی قرن بیست و یکم افق جدیدی را پیش روی مدیران بخش های دولتی و غیر دولتی قرار داده است. در این روند تحول گرای روابط عمومی، تلفن همراه با در اختیار داشتن حافظه و کلیدهای کوچک «امکان ارتباط در حرکت» را برای متخصصان روابط عمومی به ارمغان آورد.
ارسال و دریافت اطلاعات متنی، صوتی و تصویری دولت ها و سازمان ها و تک تک افراد جامعه، روابط عمومی جمعیت گرا را به روابط عمومی فرد گرا تبدیل کرد و ارتباطات دارای سکون و از پشت میز را به صورت ارتباطات فعال در آورد. در این ارتباط نوین، جنس، سن، درآمد، طبقه اجتماعی، شغل، تحصیلات، مکان جغرافیایی و دیگر شاخص های متغیر شهروندان کم رنگ شد و از طرف دیگر امکان دسته بندی مخاطبان با توجه به اطلاعات ذخیره و از قبل فراهم شده به وجود آمد. در سده جدید هیچ حوزه ای، اعم از سیاست، اقتصاد، فرهنگ و... را نمی توان یافت که خارج از ارتباطات موبایلی روابط عمومی قرار داشته باشد.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان
علیرضا دوانلو
منبع : روزنامه خراسان
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اصفهان اسرائیل ایران حمله ایران به اسرائیل ایران و اسرائیل انفجار گشت ارشاد حسین امیرعبداللهیان حجاب ارتش جمهوری اسلامی ایران دولت جنگ ایران و اسرائیل
سیل زلزله تهران قتل سازمان هواشناسی هواشناسی فضای مجازی قوه قضاییه دبی سیلاب شهرداری تهران پلیس
فرودگاه قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی بازار خودرو یارانه خودرو قیمت دلار ایران خودرو بورس دلار حقوق بازنشستگان
تلویزیون رابعه اسکویی سینمای ایران احسان علیخانی کتاب سریال تئاتر موسیقی
چین
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه سازمان ملل عملیات وعده صادق روسیه وعده صادق اسراییل طوفان الاقصی حزب الله لبنان
پرسپولیس فوتبال علی دایی صنعت نفت آبادان لیگ برتر لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بازی منچسترسیتی استقلال بارسلونا کشتی فرنگی
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ تلگرام فناوری تبلیغات آیفون اپل ناسا
سازمان غذا و دارو خواب چاقی پزشک چای پیاده روی