چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

مدیران و تحرک در روابط عمومی


مدیران و تحرک در روابط عمومی
امروز یکی از همکاران و دوستان قدیمی و از مدیران موفق روابط عمومی در یکی از سازمان های دولتی استان تهران که جهت تبریک سال نو تماس گرفته بود از تغییر در مدیریت سازمان و تغییر نگرش ها نسبت به وظیفه و رسالت روابط عمومی و تنزل این نهاد تا حد تشریفات صرف برای مدیر سازمان ؛ گله مند بود.
در مطالب گذشته خود به نقش مدیران در جایگاه روابط عمومی اشاره کرده بودم :
بدون شک نگاه مدیران به روابط عمومی در کنار سایر مسائل نقشی تعیین کننده در جایگاه سازمانی روابط عمومی ها دارد. در بیشتر کشور های پیشرفته مدیران در هر رده ای که باشند بسته نوع مدیریت و رده سازمانی خود قبل از احراز این پست حتما" می بایست بین ۱۲ تا ۶۰ ساعت دوره آموزشی روابط عمومی را بگذرانند و این جزء لا ینفک دوره های آموزشی مدیران در هر رده ای به حساب می آید. حال آنکه در کشور ما نه تنها این دوره آموزشی خاص ، بلکه دوره های آموزشی مدیریت هم از ملاک های گزینش مدیران محسوب نشده و انتخاب مدیران در غالب موارد بر اساس شناخت های تجربی و ارتباطات فردی صورت گرفته و نه تنها بانک های اطلاعاتی در خصوص مدیران کارآمد در کشور وجود ندارد که ارزیابی ها و ملاک های مشخص و تعریف شده نیز برای انتخاب مدیران یا وجود ندارد و یا اگر هست فقط در حد نوشته و دستورالعمل است تا سندی تعیین کننده و قابل اجرا.
برای حرکت به سمت جلو در روابط عمومی چاره ای جز آموزش مدیران سازمان ها و تغییر نگرش در ایشان نیست ؛ و این مهم باید از هر دو سو یعنی نهاد های مدنی روابط عمومی و دولت صورت پذیرد.
منبع : پنجره


همچنین مشاهده کنید