جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا
برای جذب گردشگران بیشتر تبلیغ را فراموش نکنید
صنعت جذب توریسم و گردشگر در بسیاری از كشورهای جهان به عنوان منبع كسب درآمد دولتها محسوب میشود. تا جایی كه گفته میشود در برخی از كشورهای دارای نفت عواید حاصل از فروش طلای سیاه، درصد بسیار ناچیزی از درآمد آنها را تشكیل میدهد و منافع اصلی آنها را ارزی تشكیل میدهد كه گردشگران با خود وارد كشور میكنند.در این میان ایران با درافكندن طرحهایی مثل توریسم كشورهای اسلامی، توریسم جنگ یا عشایر، قابلیت بالقوهای در جذب گردشگر داخلی یا خارجی دارد اما مشكل اینجا است كه نه تبلیغات رضایت بخشی در این زمینه وجود دارد و نه زیرساختهایی مثل هتلها، جادهها، وسایل حمل و نقل، راهنمایی مناسب و ... را میتوان عالی دانست.به هر حال، جعفر عطار، رئیس جامعه هتلداران كشور، تبلیغ گردشگری از سوی سفارتخانههای ایران در كشورهای مختلف جهان، معرفی جاذبههای گردشگری كشور در شبكههای ماهوارهای و احیای خانههای ایران در كشورهای مختلف را راهی برای رونق گردشگری در شاخه توریسم اسلامیدانست.
فقدان تبلیغات كافی از جاذبههای گردشگری ایران در سایر كشورهای جهان باعث ركود بیش از پیش این صنعت بزرگ اقتصادی در كشورمان شده و هر گونه فعالیتی را در زمینه توسعه گردشگری كشور بی ثمر خواهد كرد. عطار، لازمه توسعه گردشگری ایران در شاخه توریسم اسلامیرا، ایجاد فعالیتهای تبلیغاتی در سایر كشورهای جهان دانست و گفت: «در حال حاضر تبلیغات منفی علیه كشور ما در سایر كشورهای جهان به قدری زیاد است كه ضروریست تا متولیان گردشگری كشور، هر چه سریعتر نسبت به راهاندازی فعالیتهای تبلیغاتی با هدف معرفی جاذبههای گردشگری كشور اقدام كنند.»وی در گفتوگو با میراث خبر افزود: «تبلیغات منفی مستقیما بر روی تعداد گردشگران ورودی كشورمان تاثیر داشته و سیر نزولی ورودی گردشگر در كشورمان در سالهای اخیر شاهد خوبی بر این مدعا است.»عطار، یكی از مهمترینراههای رونق دادن به گردشگری را در شاخه توریسم اسلامی، فعال شدن سفارتخانههای ایران در كشورهای مختلف جهان دانست و گفت: «در حالی كه هیچ یك از سفارتخانههای ایران در زمینه تبلیغ جاذبههای گردشگری ایران و جذب توریست فعال نیستند نمیتوان انتظار داشت كه طرحهای گردشگری اجرا شده در داخل كشور برای رونق دادن به گردشگری جمهوری اسلامیایران موثر واقع شود.»
سفارتخانههای ایران در سایر كشورهای جهان باید معرفی جاذبههای گردشگری ایران را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهند، این مراكز میتوانند برای كشیدن خط بطلان بر روی تبلیغات منفی علیه كشورمان بهترین گزینه باشند.»عطار، رئیس كمیته مراكز اقامتی كشور، همچنین احیای خانههای ایران در كشورهای دیگر را از دیگر راههای توسعه صنعت گردشگری كشور از طریق شاخه توریسم اسلامیدانست .وی عنوان داشت اولویت فعالیتهای این مراكز معرفی جاذبههای تاریخی فرهنگی ایران زمین به مردم كشورهای جهان باید باشد .او راهاندازی تبلیغات در شبكههای ماهوارهای را از دیگر راههای باطل كردن تبلیغات منفی علیه ایران و گسترش صنعت گردشگری كشورمان دانست و خاطرنشان كرد: «در حال حاضر كشورهای اسلامیكه در زمینه صنعت گردشگری موفق عمل كردهاند، تبلیغات جاذبههای گردشگری كشور خود را در شبكههای ماهوارهای پخش میكنند و این مسئله رشد خوبی را برای صنعت توریسم كشورشان به ارمغان آورده است.»
منبع : روزنامه حیات نو
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اسرائیل اصفهان ایران ایران و اسرائیل حمله ایران به اسرائیل انفجار گشت ارشاد حسین امیرعبداللهیان حجاب ارتش جمهوری اسلامی ایران دولت وعده صادق
سیل تهران زلزله هواشناسی دبی شهرداری تهران سیلاب فضای مجازی قوه قضاییه قتل سازمان هواشناسی سلامت
قیمت خودرو فرودگاه قیمت طلا بانک مرکزی بازار خودرو خودرو قیمت دلار تورم ایران خودرو حقوق بازنشستگان قیمت سکه بورس
مجلس تلویزیون سینمای ایران احسان علیخانی کتاب تئاتر سریال موسیقی
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا سازمان ملل جنگ غزه روسیه شورای امنیت اتحادیه اروپا عملیات وعده صادق چین اسراییل
فوتبال پرسپولیس استقلال صنعت نفت آبادان لیگ برتر بازی لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید منچسترسیتی بارسلونا کشتی فرنگی سپاهان
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ فناوری تلگرام تبلیغات اپل وزیر ارتباطات ناسا
خواب چاقی پیاده روی پزشک دیابت چای