یکشنبه, ۲۶ اسفند, ۱۴۰۳ / 16 March, 2025
مجله ویستا
برای سلیم لنگ گربه نکن - Don't Cry For Salim The Lame
سال تولید : ۱۹۸۹
کشور تولیدکننده : هند
محصول : NFDC
کارگردان : سعید اختر میرزا
فیلمنامهنویس : سعید اختر میرزا
فیلمبردار : ویرندرا ساینی
آهنگساز(موسیقی متن) : شارانگ دِو
هنرپیشگان : پاوان مالهوترا، ماکاراند دشپانده و آشوتوش گواریکار.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۱ دقیقه.
«سلیم»، که سارقی خرده پاست، در محله «دوتانکی» بمبئی زندگی میکند. آدمهائی که در اطرافش میلولند و با آنان سر و کار دارند، پلیس، قاچاقچی، کلاهبردار و دزد هستند. پدر «سلیم» هنوز رنجور جراحتهای ناشی از اعتصاب کارخانههای نساجی بمبئی در 1982 است و مادرش با کارهای متفرقه خیاطی، اندکی پول به دست میآورد، اما «سلیم» بایستی خرج آن دو و نیز خواهرش، «آنیس»، را تأمین سازد. او پس از آشنائی با «اسلام»، نامزد فقیر اما تحصیلکرده خواهرش، خود را اصلاح میکند، اما سرانجام به سرنوشتی دردناک تن میدهد و کشته میشود...
* میرزا درون مایه مشکلات کارگردان مسلمان در محلههای فرودست بمبئی را، که تحت کنترل تبهکاران است، مطرح میکند. اما به رغم برتریهای تکنیکی فیلم، ترسیم قهرمانی اسیر سرنوشت در چارچوب مشخصههای رآلیسم و به شیوههای مستند، اثر را به تجربهای نه چندان خوشایند تبدیل میکند، که تنها احساس تأسف تماشاگر را نسبت به مشاهده بدبختیها برمیانگیزد.
کشور تولیدکننده : هند
محصول : NFDC
کارگردان : سعید اختر میرزا
فیلمنامهنویس : سعید اختر میرزا
فیلمبردار : ویرندرا ساینی
آهنگساز(موسیقی متن) : شارانگ دِو
هنرپیشگان : پاوان مالهوترا، ماکاراند دشپانده و آشوتوش گواریکار.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۱ دقیقه.
«سلیم»، که سارقی خرده پاست، در محله «دوتانکی» بمبئی زندگی میکند. آدمهائی که در اطرافش میلولند و با آنان سر و کار دارند، پلیس، قاچاقچی، کلاهبردار و دزد هستند. پدر «سلیم» هنوز رنجور جراحتهای ناشی از اعتصاب کارخانههای نساجی بمبئی در 1982 است و مادرش با کارهای متفرقه خیاطی، اندکی پول به دست میآورد، اما «سلیم» بایستی خرج آن دو و نیز خواهرش، «آنیس»، را تأمین سازد. او پس از آشنائی با «اسلام»، نامزد فقیر اما تحصیلکرده خواهرش، خود را اصلاح میکند، اما سرانجام به سرنوشتی دردناک تن میدهد و کشته میشود...
* میرزا درون مایه مشکلات کارگردان مسلمان در محلههای فرودست بمبئی را، که تحت کنترل تبهکاران است، مطرح میکند. اما به رغم برتریهای تکنیکی فیلم، ترسیم قهرمانی اسیر سرنوشت در چارچوب مشخصههای رآلیسم و به شیوههای مستند، اثر را به تجربهای نه چندان خوشایند تبدیل میکند، که تنها احساس تأسف تماشاگر را نسبت به مشاهده بدبختیها برمیانگیزد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست