شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا
آزمایشگاهی برای خدمات ارزش افزوده
نرمافزار پیامک فارسی که پیش از این و بر اساس اعلام مدیران شرکت ارتباطات سیار قرار بود همزمان با افزایش تعرفه پیامک لاتین در دسترس کاربران همراه اول قرار گیرد،سرانجام بعد از ۱۰ روز تاخیر روی پرتال این شرکت قرار گرفت. این بار و در حالی که نرمافزار به تازگی و از روی پرتال همراه اول در اختیار کاربران قرار گرفته است اما پیمانکار این نرمافزار با برگزاری یک نشست مطبوعاتی به برخی از پرسشهای موجود پاسخ داد.
● پیمانکار پاسخ میدهد
نرمافزار پیامک فارسی در آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده همراه اول دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده که این مرکز زیر مجموعه مرکز تحقیقات فنآوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف به مدیریت حمیدرضا ربیعی است. البته ربیعی در این نشست مطبوعاتی صرفا پیرامون نرمافزار پیامک و مشکلات پیش روی آن توضیحاتی ارائه داد و عنوان داشت که بحث تعرفه به شکل کلی از این نرمافزار جدا بوده و مربوط به شرکت همراه اول است.
ربیعی سخنان خود را با برنامه هایی که همراه اول در نظر دارد به عنوان خدمات ارزش افزوده در آینده برای کاربران ارائه دهد شروع کرد و نرمافزار فارسی پیامک را صرفا یک خدمات ارزش افزوده عنوان کرد. وی در مورد استفاده از این نرمافزار برای کاربران همراه اول سه راه را پیشبینی کرد و افزود: یک راه آن است که با سازندگان گوشی مذاکره داشته باشیم تا پشتیبانی از زبان فارسی را با این نوع از ایندکدینگ برای لحاظ در تولیدات آنها خواستار باشیم. اما این کار زمان بر و مستلزم برگزاری مذاکرات پیدرپی است. علاوه بر آن شما در حال حاضر حداقل ۳۰میلیون گوشی در دست کاربران دارید و نمی توان آنها را برای نصب این نرمافزار و با به کارگیری این روش فراخوان داد. راه حل دوم آن است که شما نرمافزار را در سیم کارت تعبیه کنید و کاربر دیگر مشکل نصب کردن را نداشته و زمانی که سیم کارت را در گوشی قرار میدهد نرمافزار برای استفاده آماده باشد. این کار هم امکانپذیر نیست چرا که زمان و هزینه بسیار زیادی صرف خواهد شد تا شما از کاربران بخواهید که سیم کارتهای خود را برای تعویض بازگردانند یا سیم کارتشان برنامهریزی شود. مورد سوم که مورد پیگیری ما نیز قرار گرفت آن است که شما برنامه را روی یک لایه نرم افزاری طراحی کنید که در این روش ممکن است برخی از کاربرها در نصب نرمافزار مشکل داشته باشند که این امر هم طبیعی است.
● مشکلات پیش رو
وی به آمار بازدید و بارگذاری نرمافزار اشاره کرده و افزود: ما تقریبا تا به امروز ۲۹۷هزار بازدید از روی سایت داشتیم که به ازای هر ۱۸۵ بازدید از صفحه بارگذاری این نرمافزار یک گزارش اشکال ارائه شده است، یعنی حدود نیمدرصد از کاربران با اشکال مواجه شدهاند و این درصد رقم قابل قبولی است.
نرمافزار پیامرسان فارسی، اما به گفته برخی از کاربران مشکلات بسیاری داشته است. عدم استفاده از دفترتلفن گوشی، عدم امکان ارسال پیام به چند نفر، عدم استفاده از شکلکها و نیز اشکالات نرمافزاری در برخی از گوشیها مهمترین اشکالاتی است که از سوی کاربران اعلام شده است. ربیعی مشکلات عنوان شده را تایید میکند و میگوید برخی از این اشکالات در نسخه دوم این نرمافزار که تا پایان تیرماه ارائه میشود، برطرف خواهد شد. او میگوید: ۶۱درصد مشکلاتی که در گزارش است در حقیقت به نفس برنامه باز میگردد. این امر به تدریج با تاملاتی که صورت میگیرد برطرف میشود. ۱۴درصد از تقاضا کنندهها درخواست دسترسی به دفتر تلفن را داشتند که این درخواست در ویرایش جدید این نرمافزار اعمال خواهد شد. ۱۳درصد تقاضای شکلک را داشتند که این هم در ویرایش جدید لحاظ خواهد شد. او میگوید: علت اینکه این ویژگیها به تدریج اضافه میشود آن است که در این فضای جدید مساله نصب نرمافزار نمی خواستیم تا کاربران دچار پیچیدگی شوند. خواستیم با حداقل امکانات نرمافزار در اختیار کاربر قرار گیرد و بعد به تدریج مشکلات موجود برطرف شود.
● نرمافزار آخر خرداد آماده بود
ربیعی تاریخ شروع انجام این پروژه را اسفند ۸۶ اعلام میکند. یعنی درست زمانی که وزیر ارتباطات خبر از کاهش تعرفه پیامک فارسی و ارائه یک نرمافزار ویژه برای رفع مشکلات پیش روی پیامک فارسی را داده بود. البته او میگوید ما پیش از این هم روی برنامههای ارزش افزوده بسیاری فعالیت کردهایم و این برنامه فعلی هم پیش از این در دست پیگیری بود اما به شکل رسمی فعالیت روی این پروژه در اسفند ماه ۸۶ آغاز شده است. او در باره آماده نبودن نرمافزار در تاریخ مقرر هم میگوید:نرمافزار خردادماه گذشته آماده بود اما شرکت ارتباطات سیار از ما خواست تا موارد دیگری را هم برای نرمافزار لحاظ کنیم که همین امر باعث شد تا ارائه نرمافزار با تاخیری ۱۰ روزه همراه باشد. البته تاخیرها و مشکلات این چنینی معمولا برای شرکتهای بزرگ برنامه نویسی رخ میدهد. ربیعی همچنین درباره این که برخی از مشترکان برای دانلود این نرمافزار دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: یکی از مسائلی که در حال برنامهریزی آن هستیم این است که با توجه به آشنایی مردم با دفاتر خدمات ارتباطی بهتر است برای نصب این نرمافزار به این دفاتر مراجعه کنند.
اما آنچه مسلم است آن است که شرکت ارتباطات سیار نیز همچنان برنامهای دقیق و منسجم برای استفاده ۲۶میلیون کاربر خود از این برنامهها ندارد.
نویسنده: م.ر.بهنام رئوف
منبع : پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فنآوری اطلاعات
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اسرائیل ایران اصفهان ایران و اسرائیل انفجار استان اصفهان حمله ایران به اسرائیل گشت ارشاد حجاب ارتش جمهوری اسلامی ایران دولت وعده صادق
سیل فراجا طرح نور تهران زلزله هواشناسی فضای مجازی قتل قوه قضاییه سیلاب شهرداری تهران سازمان هواشناسی
بانک مرکزی قیمت خودرو ایران خودرو فرودگاه قیمت طلا بازار خودرو خودرو قیمت دلار تورم حقوق بازنشستگان قیمت سکه بورس
تلویزیون سینمای ایران احسان علیخانی کتاب دفاع مقدس موسیقی تئاتر
اینترنت
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا سازمان ملل جنگ غزه روسیه امیرعبداللهیان اتحادیه اروپا عملیات وعده صادق چین اسراییل
فوتبال شمس آذر قزوین پرسپولیس لیگ برتر علی دایی باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا صنعت نفت آبادان رئال مادرید بارسلونا بازی تراکتور
هوش مصنوعی گوگل تلگرام ناسا فناوری سامسونگ ایلان ماسک اپل وزیر ارتباطات عیسی زارع پور
خواب چاقی پیاده روی گیاهان دارویی