شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

خاطرات یک مشتری


خاطرات یک مشتری
برای خرید یک دستگاه لپ تاپ به یکی از مراکز خرید مهم کامپیوتر مراجعه کردم و دستگاهی را که مناسب نیاز و بودجه ام بود در یکی از فروشگاه های تخصصی آن یافتم. فروشنده تحصیلکرده و خوش برخورد با ادب و حوصله فراوان در مورد دستگاه توضیحات ارزشمندی ارائه داد و در پایان چون به توصیه وی در انتخاب عمل کردم به من مژده هدیه دادن یک عدد «ماوس و کیف» مخصوص را داد که مرا بیش از گرفتن تخفیف خوشحال کرد.
در این زمان همکار ایشان وارد فروشگاه شد و در بسته بندی و تحویل دستگاه به وی که مشغول صدور فاکتور برای من بود کمک کرد. فروشنده تازه وارد در حالی که بسته حاوی لپ تاپ را به دست من می داد در مقابل چند مشتری که به تازگی وارد مغازه شده بودند، گفت: «ایشان حساب شان را تسویه کرده اند؟» که به نظر من بیان این جمله چندان خوشایند نیامد. شاید بهتر بود به جای آن از این عبارت استفاده می کرد: «خدمت دیگری از دست من برمی آید؟» و با همکارش از قبل قرار می گذاشت که هرگاه این جمله بیان شد منظور این است که وجه خرید پرداخت شده است یا نه و تو در جواب بگو: «از خریدشان متشکریم. کارت فروشگاه را هم به ایشان بدهید تا هر امری داشتند در خدمت شان باشیم» که می فهمیم تسویه حساب انجام شده است و در غیر این صورت بگوییم: «اجازه بدهید کارهای مربوط به صدور فاکتور تمام شود.»دقت کنیم چه چیزی را چه موقع و به چه کسی می گوییم.
منبع : روزنامه سرمایه


همچنین مشاهده کنید