پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

روابط ‌عمومی معنایی؛ دستاورد فن‌آوری‌های ارتباطی


روابط ‌عمومی معنایی؛ دستاورد فن‌آوری‌های ارتباطی
تحولات شتابناک در عرصه‌های فن‌آوری، جهانی شدن و روابط عمومی‌، وضعیت جدیدی را پیش روی ما گذاشته است که به ناچار از روابط عمومی ‌الکترونی به سوی روابط عمومی‌ سمانتیک(معنایی) گام برمی‌داریم.
در وب ۱ کاربران مصرف‌کننده اطلاعاتی هستند که توسط فرستنده عرضه می‌شود. در وب ۲ کاربران نیز اطلاعات خود را می‌توانند به نمایش بگذارند و پدیده‌هایی مثل ویکی پدیا، یوتیوپ وآر.اس .اس متولد می‌شوند.
اما در وب ۳ علاوه براین‌ها، نرم‌افزار‌های عامل (اجنت‌ها) برای کاربران تصمیم‌گیری می‌کنند و مثل یک دستیار شخصی عمل می‌کنند. در واقع وارد حوزه معنایی و اتنولوژی و هستی شناسی می‌شوند. از این پس با وب معنایی، شاهد روزنامه‌ها و روابط عمومی‌های معنایی خواهیم بود. اتنولوژی وب معنایی مبتنی بر حجم فزاینده اطلاعات موجود در فضای مجازی است. در این فضا براساس داده‌های شخصی کاربران و اطلاعات جمعی، وب می‌تواند برای هر خواسته‌ای از خواسته‌های کاربران برنامه‌ریزی کند!
ازاین پس مثلا برای تبلیغات بگویید چه چیزی را می‌خواهید تبلیغ کنید تا وب بگوید در چه رسانه‌ای، با چه هزینه‌ای و...تبلیغ کنید. در هر حال از امروز باید با موضوع روابط عمومی ‌الکترونی خداحافظی کرد و به روابط عمومی ‌سمانتیک سلام داد.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید