دوشنبه, ۱۳ آذر, ۱۴۰۲ / 4 December, 2023
مجله ویستا
حضور در اینترنت، ضرورت گریز ناپذیر کسب و کارها

پایگاه اینترنتی هم می تواند به مشتری ها خدمات اطلاعاتی ارایه دهد و هم در جهت فروش کالا موثر باشد. همچنین یک پایگاه ۲۴ ساعت شبانه روز در تمام روزهای هفته در دسترس مشتری های بالقوه هستید. از سوی دیگر تحقیقات نشان می دهد داشتن یک سایت در اینترنت باعث می شود مشتری ها کسب و کار شما را جدی بگیرند. در گذشته ارتباط بین شرکت و مشتری ها با تلفن و نامه برقرار می شد اما امروزه پست الکترونیک وسیله غالب در این زمینه است. از طریق سایت شما بدون آن که مخارج چاپ بروشور، ارسال نامه تا تلفن داشته باشید به بهترین وجه مشتری ها را با محصولات و مشخصات آن ها آشنا می کنید. همچنین دیگر لازم نیست مشتری هزینه حمل و نقل کالا از عرضه کننده به مغازه شما و از مغازه به محل زندگی خود را متحمل شود.
در سیستم های کنونی، سفارش شما توسط فروشنده مشاهده می شود و کالای مورد تقاضا مستقیما از عرضه کننده به محل مورد نظرتان ارسال می شود.
در ادامه مقاله حاضر به برخی از علل لزوم داشتن یک سایت در اینترنت برای کسب و کار خود اشاره می شود:
۱) مشاهده شدن:
الگوی جست وجو برای یافتن شرکت ها از سوی مشتری ها به شدت تغییر کرده است. گسترش استفاده از اینترنت باعث شده مصرف کنندگان از این شبکه برای جست وجوهای خود استفاده کنند. همچنین از این طریق زمان جست وجو محدود نیست و مشتری هر لحظه قادر به انجام این کار است. به طور خلاصه باید گفت اکنون اینترنت مطمئن ترین راه برای مشاهده شدن از سوی مشتری ها و ارایه ارزان اطلاعات کافی به آن هاست.
۲) دسترسی نامحدود:
با حضور در اینترنت از طریق یک سایت، مشتری های شما به کسانی که از لحاظ فیزیکی نزدیک مغازه تان هستند محدود نخواهد بود. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها در ایالات متحده مستقر هستند اما مشتری های آن ها در آسیا زندگی می کنند.
۳) خدمات به مشتری:
هنگامی که مشتری در هر زمان بتواند با وصل شدن به اینترنت اطلاعات مربوط به فعالیت شما را دریافت کند، رضایتمندی او افزایش می یابد. معمولا این احساس مثبت به خرید محصول منجر می شود.
۴) رقابت:
سایتی که حرفه ای طراحی شده باشد و تمام اطلاعات مورد نیازتان را در خود داشته باشد به شرکت ها و کسب وکارهای کوچک کمک می کند با شرکت های بزرگ و جاافتاده رقابت کنند. می توان گفت اینترنت تنها ابزار تبلیغی است که شرکت ها بدون توجه به میزان سرمایه تبلیغات خود می توانند از آن برای تبلیغ و شناساندن خود به مشتری ها استفاده کنند. به این ترتیب محدودیت بودجه تبلیغات شما را از حضور در اینترنت بازنمی دارد و با این ابزار نوعی تساوی فرصت ها برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ پدید می آید.
۵) اعتبار:
داشتن سایت این ایده را به ذهن مشتری منتقل می کند که شما در کسب و کار خود جدی هستید. نکته جالب توجه این که امروزه در مقایسه با چند سال پیش هزینه حضور در اینترنت بسیار کم تر شده است. زیرا نمونه های آماده سایت و نرم افزارهای مناسب وجود دارد و کافی است محتوای مورد نظر خود را روی آن قرار دهید. به این ترتیب بدون آن که به دانش تخصصی نیاز داشته باشید می توانید وارد پربیننده ترین ابزار اطلاع رسانی جهان شوید. یکی دیگر از موانع حضور سریع در اینترنت، تمایل به داشتن سایتی با صفحات متعدد است.
بر این تمایل غلبه کنید زیرا برای مشتری داشتن اطلاعات اصلی از جمله نام، لوگو، محل فعالیت، اطلاعات مربوط به قرارداد فروش، تلفن تماس و توصیفی ساده از محصولات و خدمات شما کافی است. آن گاه هر وقت فرصت داشته و لازم بود اطلاعات جدیدی در سایت قرار دهید به این کار اقدام کنید. در حالی که ده ها دلیل برای ضرورت حضور در اینترنت وجود دارد حتی یک دلیل در رد این ضرورت وجود ندارد. همین امروز برای داشتن یک سایت اقدام کنید.
منبع: بیزنس ویک
۲۰ آوریل ۲۰۰۸
۲۰ آوریل ۲۰۰۸
منبع : روزنامه سرمایه
همچنین مشاهده کنید
سایت سلام نوسایت تجارت نیوزسایت دیدبان ایرانخبرگزاری ایسناخبرگزاری مهرسایت دیپلماسی ایرانیروزنامه توسعه ایرانیسایت دیدارنیوزسایت مجله شبکهسایت عصرایران