چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا
نقطه عطف بزرگ - The Great Turning Point
سال تولید : ۱۹۴۵
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : لنفیلم
کارگردان : فردریک ارملر.
فیلمنامهنویس : بوریس چیرسکوف.
فیلمبردار : آرکادی کولتساتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : گاوریل پوپوف.
هنرپیشگان : الکساندر زراژفسکی، میخائیل درژاوین و پ. آندریفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۶ دقیقه.
در جنگ جهانی دوم، نبرد میان نازیها و ارتش شوروی به مرحله حساسی میرسد. ژنرالهای روسی جلسهای فوقالعاده تشکیل میدهند و درباره زندگی هزاران انسان تصمیم میگیرند. "ژنرال موراویوف" (درژاوین)، سرفرماندهی نیروهای شوروی در جبهه، در بررسی استراتژیهای جنگی پیشنهاد میکند که ابتدا با فریب سربازان آلمانی و کشاندن آنان به خطوط میانی مواضع خودی، و سپس با تدارک یک ضد حمله، وضعیت را بهنفع خود تغییر دهند...
٭ سرشت اغلب فیلمهای جنگی که طی جنگ جهانی دوم ساخته میشدند ایجاب میکرد که به توصیف و روایت نبرد میان دو نیروی متخاصم بپردازند و فرصتی برای تحلیلهای اخلاقی و روانشناختی پیدا نکنند. اما فیلمارملر، که بهطور عمده بر نبرد استالینگرداد و توصیف آن از منظر چند ژنرال بلندپایه متمرکز شده، بهجای نمایش صحنههای مبارزه و درگیری، بررسی جزء به جزء و دقیقی از شخصیت و اعمال مردانی در لباس ژنرالی، که سرنوشت کرور کرور انسان را تعیین میکنند، ارائه میدهد. فیلمنامه، که براساس مدارک مستند گردآوری شده، خالی از هرگونه شعار و بهطور عمده برگفتوگو متکی است، اما اصلاً تآتری جلوه نمیکند. در یکی از صحنههای بهیادماندنی فیلم، سربازی با به دندان گرفتن دو سیم قطع شده تلفن، ارتباط را برقرار میکند!
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : لنفیلم
کارگردان : فردریک ارملر.
فیلمنامهنویس : بوریس چیرسکوف.
فیلمبردار : آرکادی کولتساتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : گاوریل پوپوف.
هنرپیشگان : الکساندر زراژفسکی، میخائیل درژاوین و پ. آندریفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۶ دقیقه.
در جنگ جهانی دوم، نبرد میان نازیها و ارتش شوروی به مرحله حساسی میرسد. ژنرالهای روسی جلسهای فوقالعاده تشکیل میدهند و درباره زندگی هزاران انسان تصمیم میگیرند. "ژنرال موراویوف" (درژاوین)، سرفرماندهی نیروهای شوروی در جبهه، در بررسی استراتژیهای جنگی پیشنهاد میکند که ابتدا با فریب سربازان آلمانی و کشاندن آنان به خطوط میانی مواضع خودی، و سپس با تدارک یک ضد حمله، وضعیت را بهنفع خود تغییر دهند...
٭ سرشت اغلب فیلمهای جنگی که طی جنگ جهانی دوم ساخته میشدند ایجاب میکرد که به توصیف و روایت نبرد میان دو نیروی متخاصم بپردازند و فرصتی برای تحلیلهای اخلاقی و روانشناختی پیدا نکنند. اما فیلمارملر، که بهطور عمده بر نبرد استالینگرداد و توصیف آن از منظر چند ژنرال بلندپایه متمرکز شده، بهجای نمایش صحنههای مبارزه و درگیری، بررسی جزء به جزء و دقیقی از شخصیت و اعمال مردانی در لباس ژنرالی، که سرنوشت کرور کرور انسان را تعیین میکنند، ارائه میدهد. فیلمنامه، که براساس مدارک مستند گردآوری شده، خالی از هرگونه شعار و بهطور عمده برگفتوگو متکی است، اما اصلاً تآتری جلوه نمیکند. در یکی از صحنههای بهیادماندنی فیلم، سربازی با به دندان گرفتن دو سیم قطع شده تلفن، ارتباط را برقرار میکند!
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران رهبر انقلاب کارگران پاکستان مجلس شورای اسلامی دولت رئیسی سید ابراهیم رئیسی حجاب مجلس رئیس جمهور ایران و پاکستان
سیل هواشناسی شهرداری تهران تهران پلیس فراجا سلامت وزارت بهداشت فضای مجازی سازمان هواشناسی قتل آتش سوزی
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا خودرو بانک مرکزی بازار خودرو ایران خودرو دلار سایپا بورس تورم ارز
ترانه علیدوستی کتاب تلویزیون سریال سینمای ایران رادیو شعر تئاتر فیلم سینما
سازمان سنجش باتری کنکور ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی آمریکا اسرائیل غزه فلسطین روسیه جنگ غزه اتحادیه اروپا عملیات وعده صادق ترکیه اوکراین حماس
فوتبال استقلال پرسپولیس تراکتور باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فوتسال بازی رئال مادرید بارسلونا سپاهان لیگ برتر
هوش مصنوعی فیلترینگ وزیر ارتباطات تبلیغات موبایل اپل گوگل ایلان ماسک همراه اول فناوری تلگرام ناسا
سازمان غذا و دارو مواد غذایی کاهش وزن سلامت روان پیری یبوست دوش گرفتن