سه شنبه, ۴ تیر, ۱۳۹۸ / 25 June, 2019
مجله ویستا

پیراشکی میگو


پیراشکی میگو
یكی از خوراكی هایی كه در سبد غذایی ما ایرانی ها به ندرت دیده می شود، میگوست، كه البته آن هم دلیلی جز گرانی ندارد. میگو در مقایسه با گوشت قرمز از میزان پروتئین بالایی برخوردار است. میگو از بهترین منابع كلسترول است و به دلیل دارا بودن اسید های چرب امگا ۳ برای سلامت قلب بسیار ضروری است. میگو میزان قابل توجهی املاح ضروری به خصوص فسفر و آهن دارد كه به ویژه برای كودكان در حال رشد و زنان باردار ضروری است. در هر حال با توجه به موارد فوق بد نیست هفته ای دو بار در رژیم غذایی از میگو استفاده كنید.
یكی دیگر از خاصیت های میگو این است كه بسیار زود پخت بوده و جویدن و هضم آن بسیار آسان است و حتی افراد میانسال از آن استفاده كنند. و اما غذای امروز كه از میگو تهیه می شود. میگو را پس از پاك كردن و شستن در آب جوش ریخته تا به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بپزد. سپس آبكش كرده و در روغن زیتون سرخ كنید. گوجه فرنگی و قارچ و فلفل دلمه ای را نیز تفت داده و با كمی سس با میگو مخلوط نمایید. (برای بهتر شدن مزه پیراشكی می توانید از جعفری تازه و خرد شده هم استفاده كنید.) خمیر را پس آماده سازی به صورت یك گلوله در آورده و مواد را به اندازه یك قاشق غذاخوری داخل آن بریزید و دور خمیر را سفیده تخم مرغ بمالید. سپس یك طرف خمیر را برگردانده و لبه ها را خوب محكم كنید. پیراشكی ها را در روغن داغ ریخته سرخ كنید تا طلایی شود .
در صورتی كه خمیر در دسترس نبود مواد را داخل نان لواش ریخته و مثل سمبوسه تهیه نمایید
منبع : روزنامه شرق
همچنین مشاهده کنید

 مرور روزنامه‌ها





سایت آفتاب نیوزروزنامه دنیای اقتصادسایت رویداد 24سایت انتخابسایت سخت‌افزارمگ