یکشنبه, ۱۱ آذر, ۱۴۰۳ / 1 December, 2024
مجله ویستا
21 گرم
تاریخ نشر : ۸۴۰۷۱۳
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۸۱-۸-۴
رده دیویی : ۷۹۱.۴۳۷۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اریاگاخوردان - گیلیرمو
مترجم : زارعقناتنوی - علی
مترجم : کمالی - افسون
در کتاب علاوه بر متن فیلمنامهی '21 گرم' گفت و گو با نویسندهی فیلمنامه و کارگردان آن و معرفی عوامل فیلم آمده است. مضمون اصلی فیلم بر تصادف و تقدیر است؛ مضمونی که بهترین آثار کریستف کیشلوفسکی را به یاد میآورد. تصادف در فیلم، مرکز ثقل و نیروی پیش برندهی داستان است و سه شخصیت اصلی داستان را به هم وصل میکند. فیلمنامه به نسبت شخصیت محور است. شخصیتها مانند مهرهی شطرنج در صحنه چیده شدهاند. این مهرهها در دل حوادثی قرار میگیرند و این که بعد از حادثه چگونه رفتار کنند، تعیین کنندهی شخصیت واقعی آنهاست. 'جک' مجرمی است که به مذهب روی آورده اما هم چنان خوی پلیدی در او وجود دارد. جرم او تصادف نیست بلکه این است که دختر 'کریستین' را در حال مرگ رها کرده و گریخته است. 'پل' هر چند برای زندگی دست و پا میزند، فقط میتواند تقدیر را تا چند روز عقب بیندازد و 'کریستین' هم چارهای ندارد جز این که به زندگی غمبار خود ادامه دهد. شخصیتها همگی در هزارتوی تقدیر گرفتارند و در طول فیلم تلاش میکنند با آن مقابله کند، اما تنها زمانی آنها را در آرامش مییابیم که تسلیم شدهاند و سعی میکنند در همان چارچوب جبری به زندگی ادامه دهند. اولین و چشمگیرترین نکتهای که در فیلمنامه به چشم میخورد ساختار شکنی در زمینهی بازی با زمان است.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۸۱-۸-۴
رده دیویی : ۷۹۱.۴۳۷۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اریاگاخوردان - گیلیرمو
مترجم : زارعقناتنوی - علی
مترجم : کمالی - افسون
در کتاب علاوه بر متن فیلمنامهی '21 گرم' گفت و گو با نویسندهی فیلمنامه و کارگردان آن و معرفی عوامل فیلم آمده است. مضمون اصلی فیلم بر تصادف و تقدیر است؛ مضمونی که بهترین آثار کریستف کیشلوفسکی را به یاد میآورد. تصادف در فیلم، مرکز ثقل و نیروی پیش برندهی داستان است و سه شخصیت اصلی داستان را به هم وصل میکند. فیلمنامه به نسبت شخصیت محور است. شخصیتها مانند مهرهی شطرنج در صحنه چیده شدهاند. این مهرهها در دل حوادثی قرار میگیرند و این که بعد از حادثه چگونه رفتار کنند، تعیین کنندهی شخصیت واقعی آنهاست. 'جک' مجرمی است که به مذهب روی آورده اما هم چنان خوی پلیدی در او وجود دارد. جرم او تصادف نیست بلکه این است که دختر 'کریستین' را در حال مرگ رها کرده و گریخته است. 'پل' هر چند برای زندگی دست و پا میزند، فقط میتواند تقدیر را تا چند روز عقب بیندازد و 'کریستین' هم چارهای ندارد جز این که به زندگی غمبار خود ادامه دهد. شخصیتها همگی در هزارتوی تقدیر گرفتارند و در طول فیلم تلاش میکنند با آن مقابله کند، اما تنها زمانی آنها را در آرامش مییابیم که تسلیم شدهاند و سعی میکنند در همان چارچوب جبری به زندگی ادامه دهند. اولین و چشمگیرترین نکتهای که در فیلمنامه به چشم میخورد ساختار شکنی در زمینهی بازی با زمان است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست