یکشنبه, ۱۸ شهریور, ۱۴۰۳ / 8 September, 2024
مجله ویستا
این یانکیهای اینترنت باز
چندی پیش مؤسسه تحقیقاتی Pew Internet & American Life Project دست به یک تحقیق گسترده در زمینه استفاده از اینترنت در آمریکا زد که این تحقیق نتایج جالبی را همراه داشت. این موسسه در تحقیق خود دریافت که تعداد کاربران بزرگسال اینترنت آمریکا از مرز ۵۳ میلیون نفر گذشته و این افراد از اینترنت به منظور گسترش عقاید خود، پاسخ دادن به دیگران، ارسال تصاویر و همچنین در اشتراک گذاشتن فایلهای کامپیوتری استفاده کردهاند.
این مطالعه نشان داد که نوع استفاده از اینترنت در آمریکا تغییرات قابل ملاحظهای کرده است. در حال حاضر حدود ۴۴ درصد از کاربران اینترنتی به نوعی از طریق راهاندازی وبسایتها، وبلاگها و در اشتراک گذاشتن فایلهای اینترنتی اقدام به ایجاد محتوا در دنیای online کردهاند.
اما در این میان خالقان محتوای online در تحقیق Pew Internet به سه دسته تقسیم شدهاند:
- دسته اول کاربرانی هستند که علاقه بسیار زیادی به توسعه محتوا دارند. این دسته عموماً از افراد جوانی تشکیل میشود که میانگین سنی ۲۵ سال داشته و بیشتر سرگرم کار با انواع پیغامبرها، بازی کردن و همچنین Download موسیقی هستند. در مورد این گروه باید گفت که افراد حاضر نیز علاقه زیادی به داشتن وبلاگ نیز دارند.
- گروه دوم، براساس این تحقیق کاربران حرفهای اینترنت با میانگین سنی ۵۸ سال محسوب میشود. این افراد عموما تحصیلکرده بوده و علاقه زیادی به داشتن وب سایت و کارهای گروهی در اینترنت دارند. افراد این گروه همچنین علاقه زیادی به استفاده از اینترنت برای تحقیقات نسبشناسی دارند.
- اما دسته سوم، تقریبا همهکاره محسوب میشوند. این گروه غالبا شاغل بوده و پس از ورود به اینترنت، دست به هر کاری میزنند. در این دسته، افرادی قرار میگیرند که اکثر آنها دارای ارتباط پرسرعت در خانههای خود بوده و میانگین سنی آنها نیز ۴۰ سال است.
آنها هر کاری که دو گروه انجام میدهند، میپردازند.
در این میان مطالعه Pew Internet همچنین نشان داد که تقریبا دو سوم افرادی که وب سایت دارند، بهطور مرتب اقدام به روزرسانی سایت خود نمیکنند. برای مثال، آنها چند هفته یکبار مطالب جدیدی را به سایت خود اضافه میکنند. در مورد وبلاگها نیز وضعیت مشابه است. این تحقیقات که به صورت تلفنی انجام شد، نشان داد که تنها ۱۱ درصد از کاربران اینترنت در آمریکا وبلاگ یا مطالب روزانه دیگران را مطالعه میکنند.
▪ وضعیت وب سایتها
حدود ۱۳ درصد از آمریکاییها هماکنون وب سایت شخصی خود را دارند که اغلب آنها نیز بسیار دیر سایت خود را به روزرسانی میکنند. در این میان تنها ۱۰ درصد به صورت روزانه و حدود ۴۲ درصد به صورت ماهانه و یا بیشتر، مطالب جدیدی به سایت خود اضافه میکنند. براین اساس، ۴ درصد از آمریکاییها وب سایت خانوادگی، ۸ درصد وب سایت تجاری و ۷ درصد وب سایتی به شکل وابسته به یک بخش مانند یک کلوپ، کلیسا و یا گروههای کاری دارند.
▪ وبکمها
اما وبکمها یا همان دوربینهای کوچکی که به کامپیوتر متصل شده و برای مشاهده یک فرد و یا پخش زنده یک تصویر مورد استفاده قرار میگیرند، طرفدار چندانی در آمریکا ندارند. بر این اساس تنها حدود ۷ درصد از دارندگان وبکمها از این وسیله برای ارسال تصاویر زنده روی یک وب سایت استفاده کردند همچنین به نوعی کمتر از ۴۰ درصد از کاربران وب کمها اعلام کردهاند که به هنگام گفتوگو (chat) با دیگران از این وسیله استفاده کردهاند.
▪ وبلاگها
این تحقیق نشان داد که حدود ۲ تا ۷ درصد از کاربران اینترنت در آمریکا وبلاگنویسی میکنند. اما در این میان تنها ۱۰ درصد از آمار مذکور روزانه وبلاگ خود را به روز میکنند و اکثر آنها تنها یکبار در هفته دست به چنین اقدامی میزنند.
▪ اشتراک فایلها
اما از هر ۵ کاربر آمریکایی یک کاربر اقدام به ارسال یک تصویر و ۱۷ درصد نیز اقدام به ارسال متن در اینترنت کرده است. بر این اساس تقریبا حدود ۵ درصد از کاربران اعلام کردهاند که آتار هنری و یا فایلهای صوتی و تصویری روی شبکه فرستاده اند از سوی دیگر ۲۱ درصد از آمریکاییها به دیگران اجازه دادهاند که از فایلهای موجود روی کامپیوترهایشان استفاده کنند که این فایلها عمدتا صوتی و تصویری هستند. همچنین دو سوم برداشت کنندگان فایلهای موسیقی گفتهاند که هیچ اهمیتی به قانون کپیرایت فایل اشتراکی نمیدهند.
▪ گروههای خبری
یک پنجم آمریکاییها به Newsgroups سر میزنند البته آنها معمولاً به جایی سر میزنند که بتوانند عقاید خود را نیز مطرح کنند. بیش از نیمی از بازدیدکنندگان گروههای خبری برای ارسال نظرات خود به این مکانها مراجعه میکنند.
▪ تولید کنندگان محتوا
بر اساس تحقیقات مذکور بیشتر تولیدکنندگان محتوا در آمریکا که عموما نیز جوان هستند، در مناطق شهری و نه در مناطق حومه و روستایی زندگی میکنند. این افراد در اکثر موارد دارای تحصیلات عالیه بوده و حدود ۴۶ درصد آنها دارای مدارک دانشگاهی هستند.
از سوی دیگر ۲۰ درصد این افراد دانشجو یا دانشآموز هستند. همچنین حدود ۳۷ درصد از تولید کنندگان محتوا دارای اینترنت پرسرعت هستند.
● خلاصه تحقیق
در مجموع نتایج بررسیهای Pew Internet نشان داده که کاربران بزرگسال اینترنت در آمریکا (۱۸ سال به بالا) به صورت مرتب دست به یکی از این اقدامات زدهاند:
-۲۱ درصد از کاربران اینترنت گفتهاند که تصاویر مختلفی در اینترنت قرار دادهاند.
- ۱۷ درصد نیز مطلب روی اینترنت گذاشتهاند.
- ۱۳ درصد از آمریکاییها وب سایت شخصی دارند.
- ۱۰ درصد اقدام به قرار دادن نظرات خود در سایت دیگران میکنند.
- ۶ درصد آتار هنری روی اینترنت ارسال کردهاند.
- بالاخره آنکه تنها ۲درصد به صورت روزانه سایت و یا وبلاگ خود را به روزرسانی کردهاند.
تحقیق مذکور به صورت تلفنی و از ۵۱۵/ ۲آمریکایی بالای ۱۸ سال انجام شد.
دانیال رمضانی
منبع : آموزش فناوری اطلاعات
وایرال شده در شبکههای اجتماعی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست