پنجشنبه, ۳۰ خرداد, ۱۳۹۸ / 20 June, 2019
مجله ویستا

گوشت و حبوبات در رژیم غذایی


گوشت و حبوبات در رژیم غذایی
این گروه شامل موادی مانند : گوشتهای قرمز ( گوسفند و گوساله ) گوشتهای سفید ( مرغ ، ماهی ، پرندگان ) ، امعاء و احشاء ( جگر ، دل ، قلوه ، زبان ، مغز ) تخم مرغ و حبوبات ( نخود ، لوبیا ، عدس ، باقلا ، لپه ، ماش ) است .
▪ مواد مغذی مهم : پروتئین ، آهن ، روی و بعضی از انواع ویتامین های گروه B
▪ واحد اندازه گیری : بجای هر ۳۰ گرم گوشت با چربی متوسط ، می توان از یك عدد تخم مرغ یا یك فنجان جبوبات پخته یك سوم یا یك دوم فنجان حبوبات خام استفاده كرد .
▪ مقدار مصرف : برای افراد بالغ سالم مصرف روزانه ۲ واحد یا بیشتر ( ۶۰ تا ۹۰ گرم ) از این گروه توصیه می شود .
این گروه برای رشد ، خونسازی و سلامت سیستم عصبی لازم است .
● چگونه از گروه گوشت و حبوبات استفاده كنید
۱) قبل از مصرف گوشتهای قرمز ، تمام چربی قابل رویت آن را جدا كنید . پوست مرغ را كه حاوی چربی زیاد است جدا كنید .
۲) حتی الامكان از سرخ كردن گوشت اجتناب كنید .
۳) مغز و زبان دارای چربی و كلسترول فراوان است،در خوردن آنها افراط نكنید .
۴) اگر می خواهید گوشت یخ زده را به صورت آب پز بخورید ، آن را بلافاصله بپزید و اگر بخواهید بصورت كباب شده یا بصورتهای دیگر بخورید ، برای خارج كردن گوشت از حالت یخ زده باید آن را ۲۴ ساعت در قسمت پایین یخچال قرار دهید و بعد بپزید .
۵) بهتر است به جای گوشت قرمز ، بیشتر از گوشتهای سفید مانند مرغ و ماهی استفاده كنید .
۶) برای بزرگسالان مصرف زرده تخم مرغ به علت دارا بودن كلسترول زیاد باید به حداكثر ۳ عدد در هفته محدود شود .
۷) مصرف حبوبات به علت دارا بودن فیبر و پروتئین زیاد توصیه می شود .
منبع : ایران مانیا
همچنین مشاهده کنید

 مرور روزنامه‌ها





روزنامه همشهریسایت سخت‌افزارمگسایت خبرآنلاینسایر منابعسایت عصرایران