چهارشنبه, ۱۵ آذر, ۱۴۰۲ / 6 December, 2023
مجله ویستا
پس از تمرین - After The Rehearsal
سال تولید : ۱۹۸۳
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : یورن دونر
کارگردان : اینگمار برگمان
فیلمنامهنویس : اینگمار برگمان
فیلمبردار : سون نیکویست
آهنگساز(موسیقی متن) : -
هنرپیشگان : ارلاند یوزفسون، اینگرید تولین، لنا اولین و برتیل گوو.
نوع فیلم : رنگی، ۷۲ دقیقه.
«هنریک» (یوزفسون)، کارگردان پابهسن گذاشته تآتر، گذشته و آلام و رنجهائی را که بهویژه برای بازیگران زن اجراهایش به بار آورده، مرور میکند. او که در حال تمرین اجرائی از یک نمایش «استریندبرگ» است، نسبت به «آنا» (اولین)، زن جوان نقش اول نمایش، کششی در خود حس میکند اما این را پنهان نگه میدارد، سرانجام طی بحثی طولانی که پس از یکی از تمرینها میان او و «آنا» در میگیرد، کارگردان و بازیگر رابطه زندگی و تآتر را پُر از تلخ کامیهای ناگزیر مییابند و «هنریک» به یاد میآورد که زمانی رابطه بدفرجامی با مادرِ «آنا»، «راکل» (تولین)، یک زن بازیگر دیگر، داشته است...
* این فیلم تلویزیونی را برگمان یک سال پس از فانی و الکساندر که به ادعای خود او قرار بود آخرین فیلمش باشد، ساخت. پس از تمرین ادای دینی است به تآتر، بهعنوان یکی از دلمشغولیهای اساسی برگمان و فقط استادی او است که به فیلم درآمدن چنین دستمایهای را توجیه میکند. تمام فیلم در یک صحنه ثابت که همان دکور نمایش استریندبرگ است، میگذرد و حول برخوردهای سه شخصیت (با سه بازی خیره کننده) پیش میرود. بهرغم این که ظاهراً پشت صحنه یک نمایش را شاهدیم، حرکتها و رفتارها آشکارا خود برازنده یک اجرای بینقص هستند.
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : یورن دونر
کارگردان : اینگمار برگمان
فیلمنامهنویس : اینگمار برگمان
فیلمبردار : سون نیکویست
آهنگساز(موسیقی متن) : -
هنرپیشگان : ارلاند یوزفسون، اینگرید تولین، لنا اولین و برتیل گوو.
نوع فیلم : رنگی، ۷۲ دقیقه.
«هنریک» (یوزفسون)، کارگردان پابهسن گذاشته تآتر، گذشته و آلام و رنجهائی را که بهویژه برای بازیگران زن اجراهایش به بار آورده، مرور میکند. او که در حال تمرین اجرائی از یک نمایش «استریندبرگ» است، نسبت به «آنا» (اولین)، زن جوان نقش اول نمایش، کششی در خود حس میکند اما این را پنهان نگه میدارد، سرانجام طی بحثی طولانی که پس از یکی از تمرینها میان او و «آنا» در میگیرد، کارگردان و بازیگر رابطه زندگی و تآتر را پُر از تلخ کامیهای ناگزیر مییابند و «هنریک» به یاد میآورد که زمانی رابطه بدفرجامی با مادرِ «آنا»، «راکل» (تولین)، یک زن بازیگر دیگر، داشته است...
* این فیلم تلویزیونی را برگمان یک سال پس از فانی و الکساندر که به ادعای خود او قرار بود آخرین فیلمش باشد، ساخت. پس از تمرین ادای دینی است به تآتر، بهعنوان یکی از دلمشغولیهای اساسی برگمان و فقط استادی او است که به فیلم درآمدن چنین دستمایهای را توجیه میکند. تمام فیلم در یک صحنه ثابت که همان دکور نمایش استریندبرگ است، میگذرد و حول برخوردهای سه شخصیت (با سه بازی خیره کننده) پیش میرود. بهرغم این که ظاهراً پشت صحنه یک نمایش را شاهدیم، حرکتها و رفتارها آشکارا خود برازنده یک اجرای بینقص هستند.
همچنین مشاهده کنید