جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چاپ‌ و‌ شبح‌ رسانه‌های‌ نوین‌


چاپ‌ و‌ شبح‌ رسانه‌های‌ نوین‌
این‌ مطلب‌ همان‌طور‌ كه‌ از‌ عنوان‌ آن‌ (مانیفست)‌ پیداست،‌ به‌صورت‌ چند‌ بند‌ كوتاه‌ و‌ فشرده‌ و‌ دقیق‌ نوشته‌ شده،‌ اما‌ مثل‌ هر‌ مانیفستی،‌ حاصل‌ مطالعه‌ عمیق‌ و‌ بحث‌ و‌ بررسی‌های‌ طولانی‌ است.‌ هر‌ یك‌ از‌ ده‌ محور‌ مطرح‌ شده‌ توسط‌ پروفسور‌ رومانو‌ می‌‌تواند‌ مبنای‌ یك‌ یا‌ چند‌ مقاله‌ مفصل‌ باشد.‌ جا‌ دارد‌ صاحبنظران‌ و‌ برنامه‌ریزان‌ صنعت‌ چاپ‌ با‌ تأمل‌ به‌ این‌ ده‌ بند‌ بنگرند.
● افزایش‌ سودآوری‌
با‌ افزایش‌ هزینه‌ها‌ و‌ رقابت‌ها،‌ حاشیه‌ها‌ تحت‌ فشار‌ قرار‌ گرفته‌اند.‌ چاپكاران‌ باید‌ كنترل‌ هزینه‌ها‌ را‌ تقویت‌ كنند‌ و‌ رهگیری‌ سیستم‌ها‌ را‌ ارتقا‌ بخشند.‌ بدون‌ سود‌ نمی‌‌توان‌ در‌ زمینه‌ تكنولوژی‌ سرمایه‌گذاری‌ كرد.‌ بدون‌ سود،‌ تجارتی‌ در‌ كار‌ نیست.
● افزایش‌ بهره‌وری‌
چاپكاران‌ باید‌ بهره‌وری‌ را‌ افزایش‌ دهند.‌ صنعت‌ چاپ‌ با‌ چالش‌های‌ رقابتی‌ مهمی‌ مواجه‌ شده‌ است.‌ این‌ چالش‌ نه‌ تنها‌ از‌ رقابت‌ها‌ در‌ سطح‌ جهانی‌ ناشی‌ می‌‌شود،‌ بلكه‌ بخشی‌ از‌ آن‌ هم‌ به‌ واسطه‌ تكنولوژی‌های‌ اینترنت‌پایه‌ به‌ وقوع‌ پیوسته‌ است.
● كاركنان‌ با‌ مهارت‌های‌ لازم‌
باید‌ با‌ پدیده‌ كاركنان‌ مسن‌ و‌ قدیمی‌ مقابله‌ كرد‌ و‌ عادت‌ نرفتن‌ به‌ سوی‌ نیروهای‌ جدید‌ و‌ ماهر‌ را‌ كنار‌ گذاشت. دستیابی‌‌ به‌ نیروی‌ كار‌ آشنا‌ با‌IT ،‌ شرایط‌ پیش‌رسانه‌ای،‌ گردش‌كار،‌ پایگاه‌های‌ داده‌رسانی‌ و‌ سایر‌ مهارت‌ها‌ ضروری‌ است.
● جذب‌ نیروهای‌ جوان‌
‌ برای‌ پیشبرد‌ صنعت‌ به‌ ایده‌های‌ تازه‌ نیاز‌ داریم.‌ اندیشه‌های‌ قدیمی‌ مانع‌ حركت‌ صنعت‌ شده‌ است.
● گسترش‌ انگیزه‌ و‌ خدمات‌ ارزش‌ افزوده‌
‌ صنعت‌ چاپ‌ یك‌ نوع‌ بازاریابی‌ است.‌ باید‌ به‌ مشتریان‌ كمك‌ كرد‌ تا‌ خدمات‌ و‌ محصولاتشان‌ را‌ بفروشند.
● فرهنگ‌ همكاری‌ در‌ محل‌ كار‌
اجرای‌ برنامه‌های‌ آموزشی‌ مربوط‌ به‌ مقولات‌ مدیریتی‌ در‌ چاپ‌ باید‌ اجباری‌ شود.مشاركت‌ بین‌ استخدام‌كنندگان‌ و‌ استخدام‌شدگان‌ كلید‌ موفقیت‌ آینده‌ صنعت‌ چاپ‌ است.
● تحت‌ تاثیر‌ قرار‌ دادن‌ دولت‌
تلاش‌ برای‌ تحت‌ تاثیر‌ قرار‌ دادن‌ دولت‌ها‌ به‌ طوری‌كه‌ به‌ بهترین‌ نحو‌ به‌ منافع‌ صنعت‌ چاپ‌ خدمت‌ كنند،‌ یك‌ ضرورت‌ است.باید‌ برای‌ اینكه‌ صدای‌ صنعت‌ چاپ‌ در‌ كریدورهای‌ قدرت‌ شنیده‌ شود،‌ یك‌ صدا‌ حرف‌ زد.
●‌افزایش‌ ایمنی‌ و‌ بهداشت‌ و‌ ارتقای‌ محیط‌زیست‌
مدیریت‌ مقولات‌ زیست‌محیطی‌ در‌ آینده‌ از‌ اهمیت‌ بیشتری‌ برخوردار‌ خواهد‌ شد‌ و‌ صنعت‌ چاپ‌ بیش‌ از‌ پیش‌ تحت‌ تاثیر‌ مقررات‌ مربوط‌ به‌ محیط‌زیست‌ قرار‌ خواهد‌ گرفت.برای‌ كاهش‌ ضایعات‌ در‌ چرخه‌ تولید‌ باید‌ ابتكارات‌ بیشتری‌ به‌ خرج‌ داد.
● ارتقای‌ چاپ‌ به‌ یك‌ رسانه‌ ارتباطی‌
تصویر‌ چاپ‌ را‌ باید‌ بهبود‌ بخشید.‌ بیگانه‌ها‌ غالبا‌ چاپ‌ را‌ یك‌ صنعت‌ غیرمهیج‌ می‌‌دانند‌ و‌ همین‌ تصویر‌ است‌ كه‌ مانع‌ استخدام‌ تحصیل‌كردگان‌ برای‌ این‌ صنعت‌ می‌‌شود‌ و‌ باز‌ همین‌ تصویر‌ است‌ كه‌ مانع‌ جلب‌ سرمایه‌گذارها‌ و‌ مانع‌ جلب‌ توجه‌ رسانه‌ها‌ به‌ این‌ صنعت‌ می‌‌شود.
● حمایت‌ از‌ تحقیق‌ و‌ توسعه‌
تحولات‌ تكنولوژیك‌ در‌ جهت‌ تغییر‌ شكل‌ صنعت‌ كماكان‌ ادامه‌ خواهد‌ یافت.‌ گردش‌ كارهای‌ دیجیتال‌ شاهد‌ دریافت‌ و‌ پردازش‌ محتوا‌ به‌صورت‌ الكترونیك‌ خواهد‌ بود‌ و‌ سرمایه‌گذاری‌ در‌ عرصه‌های‌ نرم‌افزاری‌ و‌ سخت‌افزاری‌ تكنولوژی‌های‌ اطلاع‌رسان‌ افزایش‌ بیشتری‌ خواهد‌ یافت.
منبع : صنعت چاپ


همچنین مشاهده کنید