یکشنبه, ۱۸ آذر, ۱۴۰۳ / 8 December, 2024
مجله ویستا

چند نکته کارساز در مورد " مدیریت زمان "


چند نکته کارساز در مورد " مدیریت زمان "
‌۱) به دیگران قول ۱۰۰% بدهید که کاری را تا تاریخ معینی به اتمام خواهید رساند. قول دادن به دیگران در شما ‌انگیزه ایجاد می کند.
‌۲) در مطالعه مجلات به منظور صرفه جویی در وقت ، مقالات مورد نیاز خود را جدا کنید و برای مطالعه ‌بعدی بایگانی نمایید.
۳) تندخوانی را یاد بگیرید تا بتوانید در مدت کوتاه‌تری مطالب بیشتری را مطالعه کنید.
‌۴) هر فعالیتی در جهت تقویت انضباط فردی برای استفاده بهتر از وقت و مدیریت زمان باعث تقویت سایر اصول ‌انضباطی می شود.
‌۵) با حذف تمام کارهایی که انجام آنها از اهمیت ناچیزی برخوردار است ، می توانید کارهای خود را با سرعت بسیار بیشتری به اتمام برسانید.
‌۶) پیش از آنکه یک کتاب را به طور کامل بخوانید، با ورق زدن و مرور سریع مطالب، سرعت خود را در ‌خواندن کتاب بالا ببرید.
‌۷) از خواندن مطالب غیرضروری خودداری کنید. اشتراک خود را با مجله ها و روزنامه هایی که به آنها نیاز ‌ندارید قطع کنید.
‌۸) هنگامی که بسیار خسته اید، به خانه آمدن و زود به رختخواب رفتن، یکی از بهترین راه های استفاده از وقت است.
‌۹) هر روز مقداری از وقتتان را به این اختصاص دهید که در مورد هدف های اصلـی و واقعـی خـود و راه هـای بهتـری کـه از طـریـق آنهـا می توانید روز به روز به هدف های خود نزدیک تر شوید، فکر و تامل کنید.
‌۱۰) رشد شخصیت ، عامل اصلی صرفه جویی در وقت است. هر قدر انسان برتری شوید با صرف وقت کمتری می توانید به هدف های خود برسید.
‌۱۱) سعی کنید در تنظیم وقت، ماهرانه عمل کنید.
‌۱۲) همیشه برای انجام کارهایتان جدول زمان بندی شده داشته باشید و تمام کارها و قرار ملاقات ها را در آن ‌بنویسید.
‌۱۳) هر کاری که انجام می دهید در واقع دارید وقتتان را می فروشید. آن را ارزان نفروشید.
‌۱۴) راهکارهای مدیریت زمان ، قدرت قضاوت، پیش بینی ، اطمینان و انضباط فردی را افزایش می دهد.
‌۱۵) مدیریت زمان ( تنظیم وقت ) بیش از هر چیز نیاز به انضباط فردی ، خویشتن داری و تسلط بر نفس دارد.‌
منبع : روزنامه آفتاب‌یزد