سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا
قصهٔ تابستانی - CONTE D' ÉTÉ
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : فرانسوا اچهگارای و مارگارت منهژوز
کارگردان : اریک رومر
فیلمنامهنویس : اریک رومر
فیلمبردار : دیان باراتیه
آهنگساز(موسیقی متن) : فیلیپ ایدل و سباستین ارم
هنرپیشگان : ملویل پوپو، اورلیا نولن، آماندا لانگله، گوئناله سیمون، امه لوفور، آلن گلاف و اولین لانا
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه
̎گاسپار̎ (پوپو) برای گذراندن تعطیلات با محبوبهاش، ̎لنا̎ (نولن) در یک شهر تفریحی در استان بریتانی قرار گذاشتهاند. ̎لنا̎ هنوز نیامده و ̎گاسپار̎ با دو زن دیگر، ̎مارگو̎ (لانگله)، پیشخدمت جذابی که همان اول میگوید او فقط طالب دوستی ساده است و ̎سولن̎ (سیمون)، دوست ̎مارگو̎ که با برقرار کردن رابطه نزدیکتر مخالفتی ندارد به شرط اینکه احترامآمیز باشد، آشنا میشود. پس از طی سه هفته ̎گاسپار̎ به این نتیجه میرسد که باید میان این سه زن یکی را انتخاب کند....
● سومین قسمت از مجموعهٔ ̎قصههای چهارفصل̎ (اولی: قصهٔ بهاری، ۱۹۸۹؛ دومی: قصهٔ زمستانی، ۱۹۹۲ و چهارمی: قصهٔ پائیزی، ۱۹۹۸). رومر که در زمان ساختن قصهٔ تابستانی هفتاد و شش سال دارد نشان میدهد همچنان موج نوئی باقیمانده است؛ به این معنا که همچنان ̎سهل و ممتنع̎ فیلم میسازد و در ارتباط با شخصیتهای جوان فیلمهایش به روز است. او که از ابتدا در نوشتههایش (بهعنوان منتقد فیلم) سینما را (بهدرستی) هنری ̎هم کلاسیک و هم مدرن̎ معرفی کرد خود به این ایده به شدت وفادار مانده و نشان میدهد که چهطور با کلاسیک بودن، در مقاطعی، میتوان رادیکال جلوه کرد. قصهٔ تابستانی مطالعهای دقیق دربارهٔ ̎امیال انسانی̎ به شمار میآید و امتیاز بارز آن (بهجز البته حضور مسلط رومر) بازیهای ̎طبیعی̎ بازیگران آن است.
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : فرانسوا اچهگارای و مارگارت منهژوز
کارگردان : اریک رومر
فیلمنامهنویس : اریک رومر
فیلمبردار : دیان باراتیه
آهنگساز(موسیقی متن) : فیلیپ ایدل و سباستین ارم
هنرپیشگان : ملویل پوپو، اورلیا نولن، آماندا لانگله، گوئناله سیمون، امه لوفور، آلن گلاف و اولین لانا
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه
̎گاسپار̎ (پوپو) برای گذراندن تعطیلات با محبوبهاش، ̎لنا̎ (نولن) در یک شهر تفریحی در استان بریتانی قرار گذاشتهاند. ̎لنا̎ هنوز نیامده و ̎گاسپار̎ با دو زن دیگر، ̎مارگو̎ (لانگله)، پیشخدمت جذابی که همان اول میگوید او فقط طالب دوستی ساده است و ̎سولن̎ (سیمون)، دوست ̎مارگو̎ که با برقرار کردن رابطه نزدیکتر مخالفتی ندارد به شرط اینکه احترامآمیز باشد، آشنا میشود. پس از طی سه هفته ̎گاسپار̎ به این نتیجه میرسد که باید میان این سه زن یکی را انتخاب کند....
● سومین قسمت از مجموعهٔ ̎قصههای چهارفصل̎ (اولی: قصهٔ بهاری، ۱۹۸۹؛ دومی: قصهٔ زمستانی، ۱۹۹۲ و چهارمی: قصهٔ پائیزی، ۱۹۹۸). رومر که در زمان ساختن قصهٔ تابستانی هفتاد و شش سال دارد نشان میدهد همچنان موج نوئی باقیمانده است؛ به این معنا که همچنان ̎سهل و ممتنع̎ فیلم میسازد و در ارتباط با شخصیتهای جوان فیلمهایش به روز است. او که از ابتدا در نوشتههایش (بهعنوان منتقد فیلم) سینما را (بهدرستی) هنری ̎هم کلاسیک و هم مدرن̎ معرفی کرد خود به این ایده به شدت وفادار مانده و نشان میدهد که چهطور با کلاسیک بودن، در مقاطعی، میتوان رادیکال جلوه کرد. قصهٔ تابستانی مطالعهای دقیق دربارهٔ ̎امیال انسانی̎ به شمار میآید و امتیاز بارز آن (بهجز البته حضور مسلط رومر) بازیهای ̎طبیعی̎ بازیگران آن است.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران پاکستان مجلس شورای اسلامی رئیسی سید ابراهیم رئیسی حجاب دولت مجلس رئیس جمهور عملیات وعده صادق دولت سیزدهم رهبر انقلاب
تهران آتش سوزی سازمان هواشناسی شهرداری تهران بارش باران پلیس سیل فضای مجازی سلامت قتل وزارت بهداشت آموزش و پرورش
قیمت خودرو ایران خودرو قیمت دلار خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا سایپا دلار بورس مالیات تورم
ترانه علیدوستی سریال تلویزیون سینمای ایران عربستان حج تئاتر سینما سعدی کتاب
دانشجویان دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی کنکور ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی اسرائیل جنگ غزه غزه آمریکا روسیه فلسطین ترکیه چین حماس اوکراین اتحادیه اروپا
فوتبال پرسپولیس استقلال باشگاه پرسپولیس فوتسال رئال مادرید بارسلونا بازی سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر دیوید تیلور
ایلان ماسک ژاپن هوش مصنوعی تبلیغات همراه اول تلگرام فناوری ناسا موبایل سامسونگ گوگل
پیری یبوست کاهش وزن دمنوش صبحانه