جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا
عدم اطمینان، اطلاعات و یادگیری اجتماعی در بازار
هدف اساسی این مقاله، بررسی نظری آثار و تبعات عدم اطمینان و محدودیت اطلاعات در بازار بورس نسبت به قیمتهای آینده است. فرض شده است که اطلاعات یک پارچه و متمرکز نسبت به قیمتهای آینده وجود ندارد و خریداران در شرایط ریسک و عدم اطمینان به سر می برند و آنان برای پوشش دادن ریسک و عدم اطمینان، در جستجوی اطلاعات در چارچوب نظریه یادگیری اجتماعی هستند. در این مقاله نشان داده میشود که چگونه در این حالت، قیمتها به صورت تابعی از باورها به دست می آیند که این باورها پیشینه بازی و سیگنالهای شخصی را در خود دارند. این مطالعه نشان میدهد که قیمتها با وارد شدن اطلاعات جدید و تغییر باورها عوض می شوند.
فروشندگان، گروهی از افراد هستند که سهام کافی در اختیار داشته، با تغییر باورها قیمتها را به نفع خود تحت تأثیر قرار می دهند که نتیجه آن پیدایش قیمتهای یک کاسه و منفک میباشد. در پایان مقاله، برخی از جوانب و یافته های نظری مورد بررسی تجربی قرار گرفته است.
منبع : دوفصلنامه تحقیقات اقتصادی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اصفهان اسرائیل ایران حمله ایران به اسرائیل ایران و اسرائیل انفجار گشت ارشاد حجاب استان اصفهان ارتش جمهوری اسلامی ایران دولت وعده صادق
سیل زلزله تهران هواشناسی دبی سازمان هواشناسی سیلاب فضای مجازی قتل شهرداری تهران پلیس سلامت
فرودگاه قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی بازار خودرو خودرو قیمت دلار ایران خودرو تورم حقوق بازنشستگان بورس دلار
مجلس تلویزیون سینمای ایران احسان علیخانی کتاب تئاتر سریال موسیقی
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا سازمان ملل جنگ غزه عملیات وعده صادق روسیه شورای امنیت چین اسراییل حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال صنعت نفت آبادان لیگ برتر علی دایی لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بازی بارسلونا کشتی فرنگی سپاهان
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ فناوری تلگرام اپل آیفون وزیر ارتباطات ناسا
خواب چاقی پیاده روی پزشک چای دیابت