چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

Ninja Gaiden Sigma


Ninja Gaiden Sigma
● Ninja Gaiden Sigma روایتی جدید از افسانه The Dark Dragon Blade
Ninja Gaiden در تاریخ ۲ مارچ ۲۰۰۴ پا به عرصه وجود گذاشت بطوری‌که دنیای بازی‌های اکشن ماجرائی را متحول کرد. این بازی، که توسط Team Ninja ساخته و تهیه کننده و ناشر آن شرکت Tecmo بود بصورت انحصاری برای Xbox عرضه شد. طراح و کارگردان بازی جناب آقای تومونوبو ایتاگاکی Tomonobu Itagaki می‌باشد. او علاوه بر سرپرستی TeamNinja مغر متفکر این گروه نیز به حساب می‌آید .
در ۰۵ ۳E خبری اعلام شد مبنی بر اینکه ورژن جدیدی از این بازی با نام Ninja Gaiden Black در حال ساخت است که ویرایش و تکمیل شده شماره اول بازیست. از موارد اضافه شده می‌توان به سه اسلحه جدید، مراحل تمرینی، چند Demo که بصورت Real-Time در خلال بازی نمایش داده می‌شد و Arcade Game ۱۹۸۴ NG اشاره کرد. این نسخه از بازی نیز توانست موفقیت‌های شماره اول را کسب کند و به اعتبار این بازی به مقدار زیاد بیافزاید. لازم به‌ذکر است که این بازی عنوان بهترین بازی Xbox در سال ۲۰۰۵ را کسب نمود .
اما در حالی که تمام طرفداران این بازی و کنسول ۳۶۰Xbox منتظر شنیدن خبر ساخت قسمت دوم این بازی بودند در ۰۶ TGS یک شوک بزرگ به همه وارد شد. این شوک چیزی نبود بجز خبر ساختن ورژن جدیدی از این بازی با نام Ninja Gaiden Sigma که قرار است بر روی کنسول ۳ Play Station عرضه شود.
این بار شرکت Tecmo رفیق و حمایت کننده Microsoft تصمیم گرفته شاه بازی خود را در ورژن جدید و در تکمیل NG NGB برای کنسول Sony روانه بازار کند.
از تریلر و Game Play Demo پیداست که TN چه تلاشی برای بازسازی مجدد این بازی انجام داده است. طبق معمول همیشه نظاره گر گرافیک فوق‌العاده‌ای هستیم. اما می‌توانم بگویم واژه «فوق‌العاده» برای وصف آن ناچیز است. Polygon‌های بکار رفته در ساخت شخصیت‌های اصلی بازی چنان زیاد است که کوچکترین SharperTexture ی (بافت‌های تیز و مشخص) را نخواهید یافت. به عنوان مثال بر روی صورت بانو ریچل Rachel به‌قدری طبیعی کار شده که تشخیص Real - Time یا Pre - Render بودن آن را دشوار می‌سازد، یا می‌توان به بدن و بازو‌های بزرگ موروی Murui اشاره کرد که جدا واقعی و استادانه خلق شده است. دشمنان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. آنها نیز بسیار پر جزییات می‌باشند .
محیط‌ها، مناظر و مناطق باز و گسترده در NGS با چنان ظرافت و دقتی رنگ‌بندی شده که به جرات می‌توان گفت در دنیا بهترین است. وجود ۱۰‌ها برگ بر روی زمین که هر کدام شکل، اندازه و حالت خودشان را دارند، گیاهانی که به راحتی می‌توان برگ‌های آنها را شمرد و صدها درخت که اندازه و اشکال گوناگونی دارند. تمام اینها شاهدی برای بی نظیر بودن هر آنچه در NGS می‌بینیم هستند.
جلوه‌های تصویری بیشتر از قبل شده و در یک کلام قابل مقایسه نیستند. برش هوا هنگام حرکت شمشیر و شکست نور در آن، آتشی که از سامورائی اسب سوار (او اولین Boss بازی است) بر می‌خیزد نمونه ای از این بخش است .
دو مورد جدید نیز به بازی اضافه شده است: (البته موضوع همین جا ختم نمی شود و حتما سورپرایز‌های دیگری در چنته دارد) مبارزه کردن Ryu با دودست که در هیچ ورژنی از بازی شاهد آن نبودیم. Ryu را درحالتی که با دو کاتانای بزرگ و زیبا در دستانش داشت و مشغول نبرد با دشمنان بود نشان دادند.
قابل بازی بودن شخصیت بانو .Rachel اسلحه او چیزی مابین پتک و تبر هست. (در اندازه بسیار بزرگتر) یک وسیله کوچک به دست راست او متصل است که برای بالا رفتن از جاهای بلند استفاده می‌شود. ( درست مثل چنگک Wayne در .)Lost Planetولی هنوز نقش او در روند بازی مشخص نیست! در ضمن از تغییرات احتمالی در داستان بازی اطلاعاتی در دست نیست .اکشن ناب و نفس گیر، همراه با دشمنانی که از نظر تعداد زیاد می‌باشند، یک گیم پلی جذاب و اعتیاد آور به ما هدیه می‌دهد. اما هنوز مشخص نیست TN و ذهن خلاق ایتاگاکی چگونه از قابلیت Sixaxis دسته (۳)PS استفاده می‌کنند.
منبع : روزنامه هدف و اقتصاد


همچنین مشاهده کنید