دوشنبه, ۲۰ آذر, ۱۴۰۲ / 11 December, 2023
مجله ویستا
دل پاک - Pure Heart
سال تولید : ۱۹۷۱
کشور تولیدکننده : هند
محصول : کمال امروهی
کارگردان : امروهی
فیلمنامهنویس : امروهی
فیلمبردار : جوزف ورشینگ
آهنگساز(موسیقی متن) : غلام محمد
هنرپیشگان : آشوک کُمار، مینا کُماری، راج کُمار، وینا و پراتیما دوی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۷۵ دقیقه.
در آغاز قرن بیستم، رقاصهای بهنام «نرگس» (کُماری)، پس از آنکه در فرار از زندگی غیر «محترم» خود ناکام میماند و با مخالفتهای خانواده همسرش، «شهابالدین» (آشوب کُمار)، روبهرو میشود، دختری بهنام «صاحبجان» را بهدنیا میآورد و خود از دنیا میرود. «صاحبجان» (کُماری) نیز سرنوشتی دقیقاً مشابه مادرش مییابد، اما هویتش برای پدر ناشناخته میماند. «صاحبجان» به «سلیم» (راج کُمار)، جوانی غریبه دل میبندد، که بعدتر معلوم میشود پسر عمویش است. سرانجام، پدر، دخترش را میشناسد و او را به عقد «سلیم» در میآورد...
* مشهورترین فیلم کُماری، که تولیدش از 1964 آغاز شد، اما پس از جدائی او از همسرش (امروهی) ناتمام باقیماند و بار دیگر (پس از مدتی که کُماری درگیر نوشخواری بود) در 1971 فیلمبرداری آن از سرگرفته شد. مشخصه برجسته فیلم، رُمانتیسیسم پُرهیجان آن است و با فیلمبرداری اسکوپ رنگی تقویت میشود؛ مضافاً اینکه ترانههای آن نیز از موفقترین اجراهای لاتا مانگشکار به شمار میآیند.
کشور تولیدکننده : هند
محصول : کمال امروهی
کارگردان : امروهی
فیلمنامهنویس : امروهی
فیلمبردار : جوزف ورشینگ
آهنگساز(موسیقی متن) : غلام محمد
هنرپیشگان : آشوک کُمار، مینا کُماری، راج کُمار، وینا و پراتیما دوی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۷۵ دقیقه.
در آغاز قرن بیستم، رقاصهای بهنام «نرگس» (کُماری)، پس از آنکه در فرار از زندگی غیر «محترم» خود ناکام میماند و با مخالفتهای خانواده همسرش، «شهابالدین» (آشوب کُمار)، روبهرو میشود، دختری بهنام «صاحبجان» را بهدنیا میآورد و خود از دنیا میرود. «صاحبجان» (کُماری) نیز سرنوشتی دقیقاً مشابه مادرش مییابد، اما هویتش برای پدر ناشناخته میماند. «صاحبجان» به «سلیم» (راج کُمار)، جوانی غریبه دل میبندد، که بعدتر معلوم میشود پسر عمویش است. سرانجام، پدر، دخترش را میشناسد و او را به عقد «سلیم» در میآورد...
* مشهورترین فیلم کُماری، که تولیدش از 1964 آغاز شد، اما پس از جدائی او از همسرش (امروهی) ناتمام باقیماند و بار دیگر (پس از مدتی که کُماری درگیر نوشخواری بود) در 1971 فیلمبرداری آن از سرگرفته شد. مشخصه برجسته فیلم، رُمانتیسیسم پُرهیجان آن است و با فیلمبرداری اسکوپ رنگی تقویت میشود؛ مضافاً اینکه ترانههای آن نیز از موفقترین اجراهای لاتا مانگشکار به شمار میآیند.
همچنین مشاهده کنید