چهارشنبه, ۲۶ مرداد, ۱۴۰۱ / 17 August, 2022
مجله ویستا

ساکشن آخرین درمان چاقی


ساکشن آخرین درمان چاقی
گاهی اوقات بیماران در مراجعه می‌پرسند كه می‌خواهند جراحی شكم یا ساكشن كنند و از پزشكان می‌خواهند كه نظرشان را در این باره ارائه بدهند. در پاسخ باید گفت جراحی و ساكشن چربی‌های شكم و نقاط دیگر بدن، آخرین روش درمان چاقی است. كسانی كه تمام راههای مختلف را امتحان كرده ولی به نتیجه نرسیده‌اند این روش را برمی‌گزینند البته شاید با روش‌های غیر غذایی نتیجه نگیرید اما مسلم است كسی كه تغذیه صحیحی داشته باشد بدون شك به نتیجه‌ مطلوبی خواهد رسید بنابراین باید توجه داشته باشید اولا جراحی را اولین درمان در نظر نگیرید ثانیا اگر جراحی كردید فكر نكنید دیگر چاق نخواهید شد مطمئن باشید بعد از مدتی دوباره چاق خواهید شد منتهی چاقی كنونی با چاقی قبل از جراحی متفاوت است و تفاوت آن این است كه اثرات جراحی روی شكم شما باقی می‌ماند و برگشت آن، چاقی نامتعادل را بوجود خواهد آورد كه شما را رنج خواهد داد. به یاد داشته هر وقت انرژی مازاد نیاز بدن مصرف كنید به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود و به شكل چاقی در می‌آید بنابراین هیچ روشی بدون برگشت‌ نخواهد بود پس از این به بعد هر جا خواندید یا به شما قول دادند كه روش لاغر كننده، برگشت‌ناپذیر است هرگز قبول نكنید و به آن اعتماد نكنید.
● سال نو را این‌گونه آغاز كنید
▪ از خورشید و آفتاب به عنوان نور و انرژی الهام بگیرید و سعی كنید صبح زود تماشاگر طلوع خورشید باشید، چرا كه به شادابی پوست شما كمك می‌‌كند.
▪ هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب، پنج تا ده دقیقه ورزش صبحگاهی كنید.
▪ در هوای پاك آزاد بهاری به مدت سه دقیقه نفس عمیق بكشید، به هیچ چیز فكر نكنید و بگذارید خون در تمام بدنتان جریان پیدا كند.
▪ صبحگانه خودتان را كامل بخورید.
▪ هرچه كه تاكنون درباره تناسب اندامتان یاد گرفته‌اید را در سال جدید به مرحله اجرا بگذارید.
● چگونه وزن خود را ثابت نگه داریم؟
معمولا در روشهای غیررژیمی با قطع دارو وزن برگشت خواهد كرد بنابراین صحبت ما روی افرادی است كه از طریق رژیم غذایی به وزن ایده‌آل رسیده‌اند. رژیم غذایی به انواع مختلف تقسیم می‌شود.
رژیم غذایی كم‌خوری، رژیم غذایی تك‌ غذایی، رژیم غذایی حذفی، رژیم غذایی خیلی سخت و... مهم این است رژیم غذایی از طرف چه كسی برنامه‌ریزی می‌شود.متاسفانه اكثر رژیم‌های غذایی نادرست و غیر علمی می‌باشند. بنابراین اثرات رژیم‌های غذایی غیرعلمی چندان تفاوتی با روش غیر عملی دیگر مانند دارویی و... ندارد یعنی موقتی خواهد بود.رژیم غذایی به آن معنی نیست كه كم بخوریم بلكه به این معناست كه درست بخوریم بنابراین كسانی كه این روش را انتخاب می‌كنند همه نوع مواد غذایی مورد نیاز بدن را مصرف می‌كنند و تغییر عمده‌ای در عادت غذایی خود ایجاد می‌كنند و این تغییر عمده باعث كاهش وزن می‌شود تا زمانی كه افراد این عادت غذایی صحیح را ادامه دهند وزنشان ایده‌آل خواهد ماند پس رژیم غذایی یعنی درست خوردن نه نخوردن یا كم خوردن، همچنین خیلی‌ها به‌خاطر سردرد و سرگیجه در هنگام رژیم نمی‌توانند آن را ادامه دهند. بعضی افراد دچار افت فشار خون یا كاهش قند خون می‌شوند و این باعث آزار رژیم گیرنده می‌شود و او را از گرفتن رژیم منصرف می‌‌كند.جهت جلوگیری از آن حداقل دو حبه قند در بین وعده صبح و سه حبه قند در بین وعده عصر به فاصله با یك لیوان چای مصرف كنید.
● چگونه پیاده روی صحیح انجام دهیم؟
پیاده‌روی بین حالت قدم زدن و تند راه رفتن مناسب می‌باشد البته لزومی ندارد كه در پیاده‌روی حتما عرق كنید. عرق كردن همیشه معیار سوخت‌وساز بدن نمی‌باشد مهم این است كه پیاده‌روی كنید تا این عمل باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما شده و از چربی اضافه به عنوان سوخت استفاده ‌شود. پیاده‌روی را در هر ساعتی كه دوست دارید انجام دهید. كسانی كه وقت زیادی برای پیاده روی ندارند می‌توانند نصفی از پیاده‌روی را در صبح و نصف دیگر آن را در عصر یا شب انجام دهند. به جای پیاده‌روی می توان از دوچرخه ثابت یا از تردمیل استفاده كنید. افرادی كه كار می‌كنند می‌توانند هنگام رفتن به سركار دو ایستگاه قبل از محل كار از ماشین پیاده شوند و مابقی را پیاده‌روی كنند و هنگام برگشت نیز از ایستگاه قبل از منزل پیاده شوند و تا منزل را پیاده‌روی كنند این عمل باعث می‌شود هم پیاده‌روی كنند و هم از نظر زمان وقت زیادی را صرف آن نكنند (برای آن كسانی كه بهانه می‌آورند وقت ندارند)
منبع : مجله خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید





سایت مجله شبکهخبرگزاری ایرناسایت دیدارنیوزخبرگزاری ایلناروزنامه تعادلوبگردیروزنامه آفتاب یزدخبرگزاری مهرسایت دیجیاتوروزنامه توسعه ایرانی