پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا
مقلد تمام و کمال - Copycat
سال تولید : ۱۹۹۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : مارک تارلوف و آرنن میلکان
کارگردان : جان آمیل
فیلمنامهنویس : دیوید مادسن و آن بیدرمن.
فیلمبردار : لاسلو کوواکس
آهنگساز(موسیقی متن) : کریستوفر یانگ
هنرپیشگان : سیگورنی ویور، هالی هانتر، درمت مالرونی، هاری کانیک جونیر، ویلیام مکنامارا، ویل پاتن و جان راتمن.
نوع فیلم : رنگی.
صدا : ۱۲۴ دقیقه.
"دکتر هلن هادسن" (ویور)، روانشناس، نتیجه سالها مطالعه و تحقیقاتش را درباره قاتلان زنجیرهای در یک کنفرانس اعلام میکند. پس از پایان کنفرانس در دستشوئی دانشکده مورد حمله مردی بهنام "داریل لیکالم" (کانیک جونیر) قرار میگیرد اما جان سالم به در میبرد. و "داریل" نیز به زندان میافتد. "دکتر هادسن" که از آن پس به بیماری ترس از فضای باز مبتلا شده، خود را در منزل حبس میکند. "موناهان" (هانتر)، ستوان پلیس اداره آگاهی و "روبین گوتس" (مالرونی) مأمور پرونده یک قتل فجیع میشوند. "دکتر هادسن" که ماجرا را از تلویزیون دیده، با تلفن اطلاعاتی به آنان میدهد اما آنانن این تلفن را جدی نمیگیرند. اما وقتی پیشبینی "هادسن" آنانن را راهنمائی میکند، اما وقتی میشوند که "کالم" قرار است از زندان خلاص شود، ترس دوباره سراغ او میآید. روی کامپیوترش علایم و نشانههای قتل بعدی را میبیند و وقتی صحنه قتل را بررسی میکند، درمییابد که این بار با قاتلی روبهرو است که قصد دارد جنایاتش را بر اساس بازسازی دقیق قتلهای قاتلان دیگر قبل از خود و بهخصوص قتلهای یکی از مخوفترین قاتلان ترتیب دهد. بنابراین قاتل این بار یک "مقلد تمام و کمال" است...
٭ مقلد تمام و کمال، با طرح داستانی پیچیده و پرپیچ و خمش و بهخصوص یک گره اصلی که در انتها گشوده میشود و فیلم را به پایان میبرد، موفق میشود به هیجان و تعلیق برسد و در عین حال، جدا از ترسیم موقعیت موش و گربهای شخصیتهای خوب و بد، و طعمهای که خود قرار است کاشف همه جنایتها باشد، به حرفهای جنبی و اضافه درباره شهرنشینی و تمدن و... هم برسد. این موقعیت خیلی دشوار به چنگ میآید، چرا که طرح قصه و نویسنده فیلمنامه، پیچ اصلی (بیماری ویور: ترس از محیط بیرون از خانه) را همان ابتدا توضیح میدهد. مقلد...، شروع بسیار پر ضرب و خوب، تداوم منطقی و یکدست و حواشی دلپذیر (آشنائی با گشوده شدن گره از طریق کامپیوتر) دارد، و تنها در انتها فیلماست که به یک پایان کلیشهای و معمولی و متوسط میرسد. باقی میماند تلف شدن شخصیت (زائد) هانتر که نه تنها به شکل یک شخصیت در نمیآید بلکه وجود و حضورش در فیلم نه در گشودن قصه کمک میکند و نه تقابل دو زن در قصه و فیلم به باور مینشیند و کار نشده باقی میماند.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران توماج صالحی حجاب سریلانکا دولت گشت ارشاد کارگران رهبر انقلاب پاکستان مجلس شورای اسلامی رئیسی سید ابراهیم رئیسی
کنکور هواشناسی سیل تهران زنان خراسان جنوبی شهرداری تهران سلامت پلیس قتل فراجا سازمان هواشناسی
قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار قیمت طلا بازار خودرو بانک مرکزی ایران خودرو ارز قیمت سکه مسکن سایپا
ترانه علیدوستی تلویزیون فیلم سینمای ایران گردشگری سحر دولتشاهی کتاب مهران مدیری شعر تئاتر سینما رادیو
کنکور ۱۴۰۳
غزه اسرائیل آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه روسیه حماس طوفان الاقصی اتحادیه اروپا اوکراین ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال بارسلونا بازی ژاوی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فوتسال تراکتور تیم ملی فوتسال ایران والیبال
فیلترینگ فناوری ناسا همراه اول تبلیغات تیک تاک
مالاریا سلامت روان استرس کاهش وزن پیری داروخانه دوش گرفتن