جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا
درخشش - SHINING THROUGH
سال تولید : ۱۹۹۲
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : هوراد رزنمن و کارول بام
کارگردان : دیوید سلتسر
فیلمنامهنویس : دیوید سلتسر، بر مبنای رمانی نوشتهٔ سوزان آیزاکس
فیلمبردار : یان دبونت
آهنگساز(موسیقی متن) : مایکل کیمن
هنرپیشگان : مایکل داگلاس، ملانی گریفیث، لیام نیسن، جوئلی ریچاردسن، جان گیلگود، فرانسیس گینن و آنتونی والترز
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۲ دقیقه
ـ ̎لیندا فوس̎ (گریفیث) در گفتوگوئی با BBC تعریف میکند که چگونه در دوران جنگ جهانی دوم در آلمان نازی برای امریکائیها جاسوسی میکرده است: در سال ۱۹۴۰. او که از یک خانوادهٔ طبقهٔ کارگر برخاسته [از مادری ایرلندی و پدر المانی / یهودی] به خاطر تسلطش به زبان آلمانی در وزارت جنگ مشغول به کار میشود و در دفتر ̎ اد لیلند̎ (داگلاس)، وکیل ارشد وزارتخانه، منشیگری میکند و آنجاست که پی میبرد ̎اد̎ یک مأمور مخفی امریکائی است. پس از ماجرای پرل هاربر، برای رهبری گروه جاسوسیاش به سوئیس میرود. پس از کشته شدن یکی از مأموران عملیاتی ̎اد̎، ̎لیندا ̎ او را مجاب میکند که میتواند جایگزین آن مأمور شود. در برلین به کمک ̎مارگارته فون ابرشتاین̎ (ریچاردسن)، زنی آلمانی از طبقهٔ مرفه، به عنوان آشپز در خانهٔ یکی از مقامات نازی مشغول به کار میشود. اما محصول کارش در جریان یک ضیافت شام آنچنان مفتضحانه است که اخراج میشود. با این وجود مهمان رسمی آن ضیافت، ̎فرانتس اوتو دیتریش̎ (نیسن)، آنچنان از شیرینکاریهای ̎لیندا ̎ خوشش میآید که او را به عنوان دایه استخدام میکند. ̎اد̎ به آلمان میرود و از ̎لیندا ̎ میخواهد که به آمریکا برگردد. ̎لیندا ̎ قبول نمیکند چون معتقد است ̎دیتریش̎ مدارک جنگی مهمی در اختیار دارد. در اتاق زیر شیروانی خانهٔ ̎دیتریش̎، نقشههائی از پروژهٔ یک ̎بمب هوانورد̎ پیدا میکند. وقتی ̎دیتریش̎ به او مظنون میشود، به خانهٔ ̎مارگارته̎ پناه میبرد که مأمور گشتاپو از آب در میآید. ̎لیندا ̎ او را میکشد ولی خودش زخمی میشود. پس از تعقیب و تیراندازی، ̎اد̎ موفق میشود ̎لیندا ̎ را از مرز سوئیس خارج کند.
ـ در اوایل فیلم، ̎لیندا فوس̎ به رئیس و استاد جاسوسیاش، ̎اد لیلند̎ چندین ایده در تکنیک جاسوسی ارائه میکند. رئیسش از او میپرسد که از کجا این مهارتها را آموخته و ̎لیندا ̎ توضیح میدهد که فیلم جنگی هالیوودی زیاد میبیند. خیلی زود ̎لیندا ̎، فقط با تعلیماتی که از سینما رفتن گرفته، به آلمان نازی و به درون قصهای سرشار از عناصر نامتحمل، و کاملاً عاری از هرگونه جنبهٔ واقعی تاریخی، فرستاده میشود و کاری میکند که کازابلانکا (مایکل کورتیز، ۱۹۴۲) شبیه حرف آخر در زمینهٔ ر آلیسم صریح به نظر برسد!
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اصفهان اسرائیل ایران حمله ایران به اسرائیل ایران و اسرائیل انفجار ارتش جمهوری اسلامی ایران دولت گشت ارشاد جنگ ایران و اسرائیل جنگ دولت سیزدهم
سیل زلزله هواشناسی قتل قوه قضاییه تهران سیلاب شهرداری تهران آموزش و پرورش پلیس سازمان هواشناسی وزارت بهداشت
فرودگاه فرودگاه مهرآباد قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا خودرو بازار خودرو ایران خودرو بانک مرکزی بورس قیمت سکه دلار
فضای مجازی تلویزیون احسان علیخانی سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی سریال تئاتر کتاب
دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه عملیات وعده صادق آمریکا جنگ غزه روسیه وعده صادق چین اسراییل حزب الله لبنان سازمان ملل
پرسپولیس فوتبال صنعت نفت آبادان استقلال لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بارسلونا بازی لیگ برتر کشتی فرنگی سپاهان تراکتور
هوش مصنوعی سامسونگ تلگرام فناوری اپل وزیر ارتباطات ایلان ماسک ناسا
سلامت هموفیلی دیابت چاقی درمان و آموزش پزشکی سلامت روان کاهش وزن