پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

بازاریابی از طریق موتور جستجو


بازاریابی از طریق موتور جستجو
بازاریابی از طریق موتور جستجو به قدر کافی برای رشد بازاریابهای B۲B موثر است ؟ شرط بندی می کنید؟ این هم دلیل آن ، همیشه دانش متداولی بوده که سریعترین و کارامدترین راه برای تحقیق محصولات و قیمتها در وب وجود دارد . طی تحقیقات و بررسیهای مستندEnquiro به عنوان یک قانون در موتورهای جستجو برای مبادلات B۲B در آمده است.
بازاریابی از طریق موتور جستجو
اهمیت بهینه سازی برای موتور جستجو / بازاریابی از طریق موتور جستجو برای بازاریابهای B۲B - بخش ۱-۲
بازاریابی از طریق موتور جستجو به قدر کافی برای رشد بازاریابهای B۲Bموثر است ؟ شرط بندی می کنید؟ این هم دلیل آن ، همیشه دانش متداولی بوده که سریعترین و کارامدترین راه برای تحقیق محصولات و قیمتها در وب وجود دارد . طی تحقیقات و بررسیهای مستندEnquiro به عنوان یک قانون در موتورهای جستجو برای مبادلات B۲B در آمده است .همانطور که میدانید مبادلات B۲B از بیشتر مبادلاتی که صرفا با مصرف کننده سروکار دارد متفاوت است زیرا این مبادله قطعا هماهنگی میان یک تعدادی از افراد متفاوت را قبل از ایجاد مبادله نهایی نیاز دارد . از اینرو فرایند به یک دوره زمانی میان بررسی محصول و سفارش خرید نیاز دارد ، این بیش از یک تصمیم گیری سریع است." نقش جستجو در تصمیمات خرید B۲B" یک مطالعه دقیق بر روی حدودا پاسخ ۱۵۰۰شرکت کننده در یک نمونه ۴۰ سوالی است که با یک تست قبل از اجرا تایید می شود . شما می توانید گزارش کامل آن را به صورت رایگان از آدرس http://www.enquiro.com/Downloads دانلود نمایید و در اینجا یک سری از نکات برجسته آن ارائه می گردد : زمانی که از شرکت کنندگان نحوه خرید به طریقه B۲B سوال شد پاسخ ۹۳.۲ درصد آنها این بود که خرید آنلاین رابا بررسی قبلی انجام می دهند.زمانی که در مورد استفاده از یک موتور جستجو برای این کار سوال شد ۹۵.۵ درصد آنها به سوال ، جواب مثبت دادند.زمانی که از آنها در مورد اینکه جستجوی اطلاعات را از کجا را شروع می کنند سوال شد مشخص شد که ۶۳.۹ درصد از شرکت کنندگان یک موتور جستجو را در میان سایتهایی که مشتریان بازدید می کنند انتخاب کردند ، سایتهای تجارت الکترونیک ، سایتهای تولید کنندگان ، و پرتالهای صنعتی .زمانی که پرداخت بودجه مورد بررسی فرار گرفت ، سایتهای تولیدکنندگان و پرتالهای صنعتی بعنوان محل شروع امورد توجه واقع شدند. هر چند ۸۶.۹ درصد شرکت کنندگان مذکور آنهایی هستند که پس از دیدن آن سایتها از یک موتور جستجو نیز بازدید می کنند .مطالعات در مورد موضوع این مقاله زیاد است ولی مهمترین این موارد به شرح زیر می باشد : موتورهای جستجو یک نقش برجسته ای در خریدهای B۲B ایفا می کنند .موتورهای جستجو در ابتدا یا در مراحل میانی تحقیقات در چرخه خرید استفاده می شوند.گوگل از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر موتورهای جستجو برخوردار است .تصمیم گیری برای خرید معمولا یک تا دو ماه پس از بررسی از طریق موتور جستجو انجام می شود.تعادل خوب میان ساختار سایت و هزینه جستجو ضروری است .۷۰ درصد کلیکها از نحوه بهینه سازی ساختاری موتور جستجو حاصل می شود.موقعیت قرار گرفتن سایت در موتور جستجو یک عامل مهم است چرا که بیش از ۶۰ درصد کلیکها روی سه مورد اول فهرست می باشند.بسیاری ازبازدیدکنندگان خیلی سریع نسبت به اینکه روی چه لیستی ازصفحات جستجو کلیک کنند تصمیم می گیرند.با تمام ترافیک ایجاد شده بواسطه موتورهای جستجو، مطلب مهمتراینست که تمامی بازاریابهای B۲B ، عمده فروشان و مبادله کنندگان B۲B باید مطمئن باشند که وب سایتشان از لحاظ قرار گرفتن درموقعیت مناسبی از نتایج جستجو ،بدرستی بهینه شده است همچنین بهینه سازی موتورجستجو و مدیریت موتور جستجو به عنوان یک ابزار بازاریابی که کارکاربران را آسانتر می کند اهمیت دارد .
بازاریابی تنها از طریق موتور جستجو
ترافیک موتور جستجو هدف برتر است به این دلیل که خریداران بالقوه ای که پیشنهادات B۲B شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند در حال جستجوی محصولات و خدمات شما برای خودشان هستند بنابراین آنها در انتظار شنیدن پیام بازاریابی شما هستند شما نمی توانید شرایط را بیش از این پیش بینی کنید.دلایل متفاوت بودن بازاریابی بوسیله موتور جستجو با سایر روشهای تبلیغات (بازاریابی از طریق تبلیغات) به شرح زیر است :
۱- غیر ادارادی : بازاریابی جستجو یک ابزار بازار یابی غیر ارادی است بیشترین تبلیغات چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین مشتریان را گمراه می سازد اگر چه کاربر برای گرفتن اطلاعات به یک وب سایت مراجعه می کند بدون هیچگونه مقدمه ای و به صورت ارادی روی یک بنر کلیک می کند
روزنامه می خوانید ؟ تبلیغات باعث ادامه دار بودن مقالات صفحات بعدی میشود. با بازاریابی موتور جستجو ، کاربر فعالانه محصولات ،خدمات و اطلاعات شما را جستجو می کند آن تبلیغات و مقالات سبب می شوند که کاربر با ذوق و شوق به سایت شما وارد شود .
ـ ارادی : بازارایابی جستجو نتیجه رفتار واقعی کاربر است .
بازدید کنندگان شما از طریق موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی به صورت ارادی روی لیست شما بیشتر از سایر رقبا کلیک می کنند بدین معنی که آنها برای مرور پیشنهادات شما تحریک شده اند .
چگونه بازدهی سرمایه خوب می شود ؟ چقدر بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو برای B۲B موثر است ؟نقاط کلیدی برای بررسی در خصوص بهینه سازی موتور جستجو و طرح بازاریابی B۲B چه هستند ؟
ماه آینده برای بخش دوم ، زمانی که به این سوالات پاسخ می دهیم با من در تماس باشید.
منبع : شبکه رسمی بازاریابی و تجارت الکترونیک


همچنین مشاهده کنید