پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
اگر از چندتا کسبوکار مختلف سوال کنید که مهمترین هدف شما چیست، احتمالاً میگویند: افزایش تعداد مشتریها!
برای آنکه آمار مشتریان کسبوکارمان را بیشتر کنیم، ابتدا باید بتوانیم کاربر را به سمت محصول یا خدمت خودمان بکشانیم. نرخ تبدیل کاربر به مشتری حتی از مسئله جذب کاربر هم مهمتر است، به همین دلیل کسبوکارها همواره بهدنبال راهی کمهزینه برای بالا بردن نرخ تبدیل مشتری هایشان میگردند تا بلکه بتوانند سود بیشتری را کسب کنند.
در این مقاله میخواهیم نکات مهمی را که باعث بالا رفتن نرخ تبدیل مشتری می شود، باهم بررسی کنیم و راهنمای خرید پنل تبلیغاتی اس ام اس را به شما ارائه دهیم.
نرخ تبدیل مشتری چیست؟
پیش از آنکه بخواهیم به بررسی نکتههایی برای بالا بردن نرخ تبدیل مشتری بپردازیم، ابتدا بهتر است ببینیم که اصلاً نرخ تبدیل چیست.نرخ تبدیل مشتری به این معنی است که از میان کاربرانی که وارد سایت شما میشوند، چند درصد از آنها از خدمات یا محصولاتتان استفاده میکنند و درنهایت دکمۀ پرداخت را فشار میدهند. بهتر است بدانید که هرچقدر نرخ تبدیل یک کسبوکار بیشتر باشد، درآمد آن کسبوکار هم بیشتر است! بنابراین تعداد بازدیدکنندگان خیلی مهم نیست، بلکه تعداد بازدیدکنندگانی که به مشتری تبدیل میشوند و خرید انجام میدهند اهمیت بیشتری دارد.
10 نکته برای بالا بردن نرخ تبدیل مشتری
1. استفاده از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت
تصاویر همیشه بخش مهمی از محتوا را تشکیل میدهد. تفاوتی ندارد که کسبوکار شما در بستر سایت باشد یا در شبکههای اجتماعی فعالیت کند، در هر صورت کاربران به تصاویر و ویدئوهای باکیفیت اهمیت بسیار زیادی میدهند. اگر تصاویر و ویدئوهایتان به اندازه کافی جذاب باشند، میتوانید تاثیر زیادی را روی افزایش نرخ تبدیل مشتری بگذارید.
2. افزایش سرعت بارگذاری سایت
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک سایتی میشوید، اما مدت زمان زیادی طول میکشد تا سایت بهطور کامل لود شود و اطلاعاتش در دسترس شما قرار بگیرد. در اینجور مواقع احتمالاً حوصلهتان سر میرود و سریع سایت موردنظر را میبندید و بهسراغ سایت دیگری میروید. افزایش سرعت بارگذاری سایت میتواند روی افزایش نرخ تبدیل مشتری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، پس اگر می خواهید آمار مشتریان خودتان را افزایش دهید، حتماً سرعت بارگذاری سایت را بهصورت دورهای چک کنید.
3. استفاده از کال تو اکشن مناسب
گاهی اوقات در سایتها یا صفحات اجتماعی، محتوای مرتبط با محصول یا خدمات برندی دیده میشود اما لینکی برای خرید آن محصول وجود ندارد! جالب است بدانید که اگر یک محصول یا خدمت را بتوانید به خوبی معرفی کنید، کاربر به آن احساس نیاز پیدا می کند و احتمالاً بدش نمیآید که از قیمت و سایر جزییاتش هم باخبر شود. استفاده از کال تو اکشن مناسب میتواند تاثیر زیادی را روی ترغیب مخاطب و کشاندن او به صفحات فرود محصولتان داشته باشد. به این ترتیب میتوانید امیدوار باشید که کاربر با احتمال بالای نود درصد به سمت سایت یا فروشگاه شما راهی میشود.
4. به اشتراکگذاری نظرات مشتریان و کاربران
گاهی اوقات مشتریها نظر خود را در مورد بخشهای مختلف سایت نظیر محتوا، محصول یا خدمات مطرح میکنند. شما میتوانید با به اشتراکگذاری نظرات کاربران، اعتماد بقیه را هم جلب کنید.
اگر مخاطبان به کسبوکار شما اعتماد پیدا کنند، به راحتی از محصولات و خدمات شما استفاده میکنند که این مسئله میتواند روی افزایش نرخ تبدیل مشتری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
مثلا تبلیغات هدفمند و موثر در سمنان با یک کلیک! امکان پذیر است و سایر شهرها نیز تحت پوشش هستند تا با ملی پیامک بتوانید به فروش بالایی دست یابید.
5. بهینهسازی تجربه کاربری صفحات سایت
هنگامی که کاربران وارد سایت شما می شوند، احساسشان چیست؟ چه تجربهای هنگام استفاده از صفحات مختلف سایت شما دارند؟ اگر به تمام بخشهای سایت به راحتی دسترسی داشته باشند و تمام موارد موردنیاز آنها در سایت شما وجود داشته باشد، میتوانیم بگوییم که تجربه کاربری بهینهای دارید و به مرور تعداد مشتریان سایتتان بالاتر میرود.
6. امکان پرداخت با روشهای مختلف
یکی از روشهای جلب نظر کاربران، این است که امکان پرداخت با روشهای مختلف را برای آنها فراهم کنید. پرداخت درب منزل میتواند اعتماد کاربران را جلب کند و نرخ تبدیل مشتری را بهطور صعودی بالا ببرد. پیشنهاد میکنیم حداقل دو یا چند درگاه پرداخت بانکی برای کاربران در نظر بگیرید تا با هرکدام که راحتتر هستند، پرداخت خودشان را انجام بدهند.
7. سازگار کردن صفحات سایت با موبایل
اگر یک کاربر با موبایل یا تلفنهمراهش وارد سایت شما شود و ببیند که صفحات مختلف سایتتان به درستی نمایش داده نمیشود، خیلی سریع صفحه را میبندد! پس اگر میخواهید محصول یا خدمات خودتان را به کاربران زیادی بفروشید، حتماً باید صفحات سایتتان موبایل فرندلی باشد.
8. پشتیبانی 24 ساعته
پشتیبانی 24ساعته سختترین مانع خرید را از پیش پای کاربران سایت شما برمیدارد. اگر مخاطبانتان ببینند که پشتیبانی 24ساعته دارید و همیشه و همهجا میتوانند در هنگام بروز هرگونه مشکلی به شما دسترسی داشته باشند، به راحتی اعتماد میکنند و دکمه پرداخت وجه را میزنند.
9. ارائه کدهای تخفیف به کاربران
با کمک بازاریابی پیامکی میتوانید به مناسبتهای مختلف کد تخفیف برای کاربرانتان ارسال کنید و با این کار نرخ تبدیل مشتری را بالاتر ببرید. همچنین استفاده از کمپینهای تبلیغات پیامکی برای جذب مشتریان جدید راهکار بسیار مناسبی به نظر میرسد.
توجه داشته باشید که بازاریابی پیامکی اگر به درستی انجام شود، تاثیر زیادی روی بالا رفتن میزان فروش محصولاتتان خواهد داشت. حتما مقاله آموزش ارسال پیامک با کد پستی را مطالعه کنید.
10. شخصیسازی متن پیامک
یکی دیگر از مسائلی که برای بالا بردن نرخ تبدیل مشتری باید رعایت کنید، شخصیسازی متن پیامک است! پنل پیامکی ملی پیامک امکان استفاده از نام افراد را در متن پیامک برای ما فراهم کرده است، پس شما به راحتی میتوانید با استفاده از این پنل متنهای خودتان را کاملاً برای مخاطب موردنظرتان شخصیسازی کنید.
پیشنهاد میکنیم هر کسبوکاری که دارید، از امکانات متفاوت پنل پیامکی استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در فروش هرچه بیشتر محصولتان بگیرید.
ملی پیامک یکی از بزرگترین سرویسدهندههای ارسال پیامک در ایران است که میتواند با کمترین بودجه و هزینه، بیشترین مشتری را برای کسبوکار شما جذب کند. همین حالا سری به سایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com بزنید و یا با شماره 02163404 داخلی 1 تماس بگیرید و با خرید یک پنل پیامکی و استفاده از مشاوره رایگانی که کارشناسانش ارائه میکنند، روزبهروز نرخ تبدیل مشتریهای سایتتان را بیشتر کنید.