امید فاضلینیا، دبیرکل انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران: از سال قبل، واردات کالاهای نهایی با تعرفهٔ ۵ درصد (بدون ثبتسفارش، استاندارد، خدمات پس از فروش و عوارض دولتی) تحت عنوان «حمایت از معیشت مرزنشینان» آغاز شد، اما در عمل مرزنشینان سهمی نداشته و واسطهها کالاها را مستقیماً به مرکز کشور منتقل میکنند و این مسیر نه تنها به ساماندهی کمک نکرده، بلکه ناامنی اقتصادی برای تولید داخل ایجاد کرده است. تولیدکنندهٔ داخلی حدود ۳۰ درصد هزینهٔ تمامشده را به دولت پرداخت میکند، در حالی که واردکنندهٔ …