باوجود دریافت هزینههای بسیار از کشورهای مختلف اتحادیه اروپا و آمریکا، اوکراین با تکیه بر راهبردهای سفارشدهندگان و حامیان مالی خود، به ایجاد فضای رسانهای متکی بر بازارهای جدید دست زده بود. استفاده از دست بالای فضای مجازی و رسانههای جدید، تکیه بر کانالهای انتشار اخبار غربی و توزیع در لحظه اطلاعات، دست بالای اوکراین در رسانه را در ابتدای جنگ رقم زده بود؛ اما در همین فضا، با رویکرد تهاجمی روسیه و ایجاد رخنههای اطلاعاتی و انتشار اخبار غلط در میان لشکر اوکراین، اعتبار اطلاعاتی اوکراین را با شک مواجه …