شفقنا/ ایالات متحده و کشورهای خلیج فارس در بیانیهای مشترک اعلام کردند: ما از امضای یادداشت تفاهم بین واشنگتن و تهران استقبال میکنیم و اهمیت تلاشهای میانجیگرانه انجام شده توسط پاکستان و قطر را مورد توجه قرار میدهیم. ما بر اهمیت حفظ روند مذاکرات برای پایان دادن به خصومتها و جلوگیری از توسعه سلاح