همشهری/تحقیقات علمی نشان میدهد که از دست دادن عضلات در حدود 30تا 40سالگی افزایش مییابد و در هر دهه 3 تا 8درصد بافت عضلات کاهش مییابد. سارکوپنی که با از دست دادن تدریجی توده عضلانی و قدرتبدنی مشخص میشود، یک نگرانی قابل توجه در مورد سلامتی، بهویژه برای افراد مسن است، زیرا میتواند منجر به افزایش