جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ / /
روانشناسی زرد چطور جیب شما را خالی میکند؟
فرهیختگان: اواخر دهه 80 بود که آوازه کتاب «راز» سروصدا به پا کرد، «باشد که معجزه شکرگزاری درهای دنیای نوینی را بر تو بگشاید و برای تمامی سالهای زندگیات شادمانی به ارمغان آورد، این خواسته قلبی من برای تو و تمامی جهان است.» همین چند جمله ابتدایی کتاب کافی بود تا مخاطب خود را در برابر یک راه و معجزه جدید ببیند، راهی که قرار بود او را به تمامی آرزوهایش برساند، مشکلاتش را حل کند و در جهانی پر از عشق، موفقیت و ثروت را به رویش بگشاید و رسالت کتاب راز، در اختیار گذاشتن کلید این «در» است. کلید این در نه سختکوشی، نه درس خواندن و نه هر چیز سخت دیگری که همه ما از بچگی در گوشهایمان خوانده بودند، نبود، بلکه در یک عمل بسیار ساده خلاصه میشد: تمرکز بر داشتهها و آرزوهایت، «افکارت را تغییر بده تا دنیایت تغییر کند.» که همان قانون جذب است. با قانون جذب شما همیشه حالتان خوب است، اتفاقهای خوب برایتان میافتد، سیلی از آدمهای خوب، موقعیتها و ثروت بهسمت شما روانه میشود. فقط کافی است طرز تفکر خود را تغییر دهید. باور نمیکنید؟ خب در اشتباهید، امتحان کنید...، کتاب راز و راه پیشنهادیاش توانست چندسالی مخاطبان ایرانی را با خود درگیر کند، البته در حد یک تئوری و در قالب کتاب باقی نماند؛ به سمینارها و دورههایی با نام شادزیستی، موفقیت و... راه پیدا کرد و توانست موجی در جامعه راه بیندازد که کمتر کسی از آن در امان بود. از آن تب تند و موج خروشان که بگذریم، در این چندسال اخیر دوباره محتواهایی ناظر به همان قانون جذب با ادبیاتی جدید وارد فضای جامعه شده. اینبار با استفاده از بستری که فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در اختیار آن گذاشته است، موفق شده درصد جالبتوجهی از جامعه را درگیر کند. افراد مختلف توانستند با استفاده از پیجها، گروهها و راههای ارتباطی فضای مجازی دورههایی به نامهای توسعه فردی، شکرگزاری، فنگشویی و... برگزار کنند، در ادامه به بررسی این دورهها میپردازیم.
اصفهان اسرائیل ایران پرسپولیس فوتبال رژیم صهیونیستی استقلال سیل حمله ایران به اسرائیل عملیات وعده صادق لیگ قهرمانان اروپا فلسطین