در کمتر از دو هفته، شبکه بانکی ایران دو بار هدف حملات سایبری گسترده قرار گرفت؛ نخست در ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) با اختلال در چهار بانک بزرگ دولتی و سپس در ۲۳ ژوئن (۲ تیر) با تعطیلی کامل خدمات کارتی سه بانک دیگر. این دومین حمله در سال جاری پس از حمله پیشین به سامانههای سپهبانک در خرداد سال گذشته بود که الگوی حملات مکرر و فزاینده را نشان میدهد. کارشناسان امنیتی، «گنجشک شکارچی» (Predatory Sparrow) را که به عملیاتهای سایبری دقیق علیه زیرساختهای ایران شهرت دارد، عامل احتمالی این حمله میدانند . این حملات …