طرح ساماندهی کارکنان دولت با هدف ساماندهی وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در دستگاههای اجرایی، در دو مرحله کلیدی اجرا میشود: مرحله اول، انعقاد قرارداد مستقیم بین نیروی شرکتی و دستگاه دولتی و حذف شرکتهای واسطه ؛ مرحله دوم، تبدیل وضعیت این نیروها به قراردادهای پیمانی یا رسمی . تاکنون بخشنامههای اجرایی ابلاغ شده و نیروهای واجد شرایط با سابقه بالای دو سال، مشمول این طرح هستند و برای اولویتبندی، سابقه خدمت، مدرک تحصیلی و آزمونهای ساده مد نظر قرار میگیرد .