دوشنبه, ۲۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 17 June, 2024


هزینه تبلیغات در تلویزیون (تعرفه تبلیغات صدا و سیما ۱۴۰۳)
۱۴۰۳/۰۳/۰۶ / روزنامه آسیا / اقتصادی

هزینه تبلیغات در تلویزیون (تعرفه تبلیغات صدا و سیما ۱۴۰۳)

هزینه تبلیغات در تلویزیون همواره یکی از چالش‌های تبلیغاتی انواع کسب و کارها است. این نوع تبلیغات یکی از گران‌‌ترین ولی پربازه‌ترده‌ترین روش‌های تبلیغات است، به همین دلیل تبلیغات تلویزیونی همواره یکی از جذاب‌ترین روش‌های تبلیغاتی برای صاحبان کسب‌و‌کار بوده است. احتمالا شما هم حداقل یک بار به فکر تبلیغ بیزینس خود در تلویزیون افتاده‌اید، با خواندن این مطلب می‌توانید، در مورد آخرین تعرفه تبلیغات صدا و سیما پایه ثانیه و چگونگی رزرو آگهی بازرگانی اطلاعاتی کسب کنید.

تعرفه تبلیغات صدا و سیما ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که نرخ‌های زیر مربوط به هزینه پخش هر ثانیه تیزر در باکس تبلیغاتی و مربوط به آبان ماه سال ۱۴۰۲ می‌باشد و تعرفه تبلیغات صدا و سیما در شبکه‌های مختلف از ثانیه‌ای ۹۸۶/۰۰۰ تومان تا ۳۳۷/۵۶۰/۰۰۰ تومان متغیر است. هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه یک صدا و سیما

هزینه تبلیغات تلویزیونی در شبکه ۱، به طور میانگین ثانیه‌ای ۱۷۴/۵۴۴/۴۷۵ تومان است.  ردیف  عنوان برنامه  تعرفه (تومان)  ۱  تکرار بامدادی سریال  2,421,500  ۲  برنامه صبحگاهی  2,763,700  ۳  برنامه‌های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی صبحگاهی  168,780,000  ۴  خبر ۸:۰۰  3,625,000  ۵  تکرار صبح مجموعه شبانه  63,292,500  ۶  شما و سیما  42,195,000  ۷  بین شما و سیما  94,938,750  ۸  برنامه‌های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی شامگاهی و عصر  200,426,250  ۹  قبل از سیمای خانواده  168,780,000  ۱۰  بین سیمای خانواده  274,267,500  ۱۱  تکرار مجموعه شبانه  189,877,500  ۱۲  بین تکرار مجموعه شبانه  232,072,500  ۱۳  خبر ۱۴:۰۰  274,267,500  ۱۴  داستانی  1,972,000  ۱۵  فیلم سینمایی  253,170,000  ۱۶  بین فیلم سینمایی  274,267,500  ۱۷  ورزش و مردم  295,365,000  ۱۸  بین ورزش و مردم  327,011,250  ۱۹  خبر ۲۱:۰۰  327,011,250  ۲۰  مجموعه شبانه  327,011,250  ۲۱  سینما یک  21,097,500  ۲۲  مسابقه دستپخت و برنامه شبانگاهی  295,365,000    میانگین تعرفه  ۱۷۴/۵۴۴/۴۷۵ هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه دو بر اساس تعرفه صدا و سیما

هزینه تبلیغات تلویزیونی در شبکه ۲ صدا و سیما، به طور میانگین پایه ثانیه‌ای ۹۵/۱۳۶/۷۳۱ تومان است.  ردیف  عنوان برنامه  تعرفه (تومان)  ۱  برنامه‌های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی صبحگاهی  42,195,000  ۲  برنامه صبحگاهی  986,000  ۳  سینما صبح  986,000  ۴  تکرار صبح مجموعه شبانه – تکرار صبح سریال شبانه  21,097,500  ۵  برنامه‌های کودک و نوجوان صبحگاهی  14,086,750  ۶  تکرار عصر مجموعه شبانه – تکرار عصر سریال شبانه  210,975,000  ۷  فیلم سینمایی  168,780,000  ۸  برنامه‌های کودک و نوجوان عصرگاهی  42,195,000  ۹  برنامه عصرگاهی  7,612,500  ۱۰  برنامه‌های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی عصر و شامگاهی  52,743,750  ۱۱  خبر ۲۰:۳۰  327,011,250  ۱۲  مجموعه شبانه – سریال شبانه  327,011,250  ۱۳  جشنواره سینمایی  21,097,500    میانگین تعرفه  ۹۵/۱۳۶/۷۳۱ هزینه تبلیغات تلویزیونی شبکه۳

هزینه تبلیغات تلویزیونی در شبکه سه صدا و سیما، به طور میانگین ثانیه‌ای ۱۸۱/۴۱۷/۹۱۰ تومان است.  ردیف  عنوان برنامه  تعرفه (تومان)  ۱  برنامه صبحگاهی  2,421,500  ۲  برنامه‌های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی صبحگاهی  42,195,000  ۳  برنامه‌های مستند- صبحگاهی  21,097,500  ۴  جشنواره سینمایی- صبحگاهی  21,097,500  ۵  تکرار صبح مجموعه شبانه – سریال شب  168,780,000  ۶  قبل از برنامه طبیب  210,975,000  ۷  بین برنامه طبیب  232,072,500  ۸  بهونه  189,877,500  ۹  خبر ورزشی ظهر  316,462,500  ۱۰  برنامه سمت خدا  316,462,500  ۱۱  تکرار ظهر و عصر مجموعه شبانه – سریال شبانه  168,780,000  ۱۲  بین تکرار ظهر و عصر مجموعه شبانه – سریال شبانه  210,975,000  ۱۳  گزارش ورزشی  94,938,750  ۱۴  بین گزارش ورزشی  147,682,500  ۱۵  خبر ورزشی عصر  316,462,500  ۱۶  برنامه‌های مستند- عصرگاهی و شامگاهی  21,097,500  ۱۷  برنامه‌های ترکیبی و ترکیبی اجتماعی عصر و شامگاهی  295,365,000  ۱۸  سریال شبانه و مجموعه شبانه  327,011,250  ۱۹  خبر ۲۲:۰۰  327,011,250  ۲۰  برنامه فوتبال برتر  327,011,250  ۲۱  لیگ باشگاهی اروپا  327,011,250  ۲۲  جشنواره سینمایی -عصر و شامگاهی  189,877,500  ۲۳  بین جشنواره سینمایی -عصر و شامگاهی  210,975,000  ۲۴  سینما گلخانه  7,612,500  ۲۵  برنامه هفت  42,195,000    میانگین تعرفه  ۱۸۱/۴۱۷/۹۱۰
هزینه هر ثانیه تبلیغات در تلویزیون - شبکه خبر

هزینه تبلیغات در تلویزیون در شبکه خبر، به طور میانگین ثانیه‌ای ۱۴۵/۱۸۰/۰۴۲ تومان است.  ردیف  عنوان برنامه  تعرفه (تومان)  ۱  اخبار ۱:۰۰  9,425,000  ۲  اخبار ۲:۰۰ الی ۵:۰۰  2,676,700  ۳  اخبار ۶:۰۰  9,425,000  ۴  اخبار ۷:۰۰  17,819,050  ۵  اخبار  ۸:۰۰ الی ۹:۳۰  126,585,000  ۶  اخبار ۱۰:۰۰  210,975,000  ۷  اخبار ۱۱ الی ۱۱:۳۰  126,585,000  ۸  اخبار ۱۲:۰۰  147,682,500  ۹  اخبار ۱۳:۰۰  126,585,000  ۱۰  اخبار ۱۴:۰۰  168,780,000  ۱۱  اخبار ۱۶:۰۰  147,682,500  ۱۲  اخبار ۱۶:۳۰  232,072,500  ۱۳  اخبار  ۱۷:۰۰ الی ۱۷:۳۰  147,682,500  ۱۴  اخبار ۱۸:۰۰  274,267,500  ۱۵  اخبار ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۰۰  232,072,500  ۱۶  اخبار ۲۰:۰۰  337,560,000  ۱۷  اخبار  ۲۱:۰۰ الی ۲۳:۳۰  189,877,500  ۱۸  اخبار ۲۴  105,487,500    میانگین تعرفه  ۹۵/۱۳۶/۷۳۱
هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه تماشا

هزینه تبلیغات در تلویزیون در شبکه تماشا، به طور میانگین پایه ثانیه‌ای ۱۰۳/۱۲۳/۱۲۵ تومان است.  ردیف  عنوان برنامه  تعرفه (تومان)  ۱  سریال‌ها از ساعت ۶ الی ۷
 58,927,500  ۲  سریال‌ها از ساعت ۸ الی ۱۱  98,212,500  ۳  سریال‌ها از ساعت ۱۲ الی ۱۸  117,855,000  ۴  سریال‌ها از ساعت ۱۹ الی ۲۴  137,497,500    میانگین تعرفه  ۱۰۳/۱۲۳/۱۲۵
هزینه تبلیغات در تلویزیون در شبکه آی فیلم

میانگین هزینه تبلیغات تلویزیونی در شبکه آی فیلم، به طور میانگین ثانیه‌ای ۸۴/۶۲۵/۶۲۵ تومان است.  ردیف  عنوان برنامه  تعرفه (تومان)  ۱  سریال‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲
 52,526,250  ۲  سریال‌ها از ساعت ۱۳ الی ۱۸  87,543,750  ۳  سریال‌ها از ساعت ۱۹ الی ۲۳  113,806,875    میانگین تعرفه  ۸۴/۶۲۵/۶۲۵
هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه نمایش صدا و سیما  ردیف  عنوان برنامه  تعرفه (تومان)  ۱  سینمایی صبح
 14,086,750  ۲  سینمایی صبحگاهی  14,086,750  ۳  فیلم سینمایی صبح  14,086,750  ۴  فیلم سینمایی صبحگاهی  14,086,750  ۵  سینمایی عصر  42,195,000  ۶  فیلم سینمایی عصر  42,195,000  ۷  فیلم سینمایی عصرگاهی  84,390,000  ۸  فیلم سینمایی شبانه  147,682,500  ۹  فیلم سینمایی شب  147,682,500    میانگین تعرفه  ۵۷/۸۳۲/۴۴۴
انواع تبلیغات تلویزیونی + هزینه و مثال واقعی

تلویزیون به عنوان یکی از مهمترین و پربازدیدترین رسانه‌های حال حاضر کشور، یکی از تاثیرگذار‌ترین تبلیغات را در اختیار دارد. همین مساله باعث شده تا صاحبان کسب‌و‌کارهای بزرگ همواره به دنبال تبلیغ کالا یا خدمات خود در تلویزیون باشند. قبل از هر چیز بهتر است با انواع تبلیغات در تلویزیون آشنا شده و سپس به بررسی نرخ آن‌ها در شبکه‌های مختلف بپردازیم. زیرنویس

زیرنویس‌های تبلیغاتی نوعی از آگهی‌های تلویزیونی هستند که به صورت متن‌های کوتاه در پایین صفحه تلویزیون نمایش داده می‌‌شوند. حداقل زمان نمایش هر زیرنویس در تلویزیون ۱۰ ثانیه است و هزینه زیرنویس‌های کوتاه‌تر برابر با هزینه ۱۰ ثانیه محاسبه می‌شود. حداکثر زمان نمایش زیرنویس‌ها ۱۵ ثانیه است و هزینه پخش زیرنویس‌های طولانی تر با نرخ ۱.۵ محاسبه می‌شود. در مجموع، زیرنویس‌های تبلیغاتی می‌‌توانند ابزاری کارآمد و مقرون به صرفه برای تبلیغات در تلویزیون باشند، به شرطی که به درستی طراحی و اجرا شوند. نشان آگهی

نوعی از تبلیغات تلویزیونی است که به صورت یک تصویر ثابت یا انیمیشن کوتاه ۶ ثانیه‌ای در ابتدای یا انتهای باکس‌های تبلیغاتی پخش می‌‌شود. نشان آگهی می‌‌تواند ابزاری کارآمد برای معرفی برند و یادآوری آن در ذهن مخاطبان باشد.

دعوت به تماشا

این نوع تبلیغات بلافاصله قبل از شروع برنامه‌های خاص و پر‌مخاطب پخش می‌‌شوند و مخاطبان را به تماشای برنامه دعوت می‌کنند. حداقل زمان برای پخش آگهی دعوت به تماشا ۱۵ ثانیه و هزینه آن قبل از پخش برنامه دو برابر و در بین پخش برنامه ۴ برابر هزینه نشان آگهی است. حک آرم (لوگو)

در این نوع تبلیغ، لوگو و شعار کوتاه برند در میان برنامه تلویزیونی به مدت ۱۲ ثانیه و در ابعادی هم‌اندازه با آرم شبکه نمایش داده می‌‌شود. گزارش آگهی

نوعی از تبلیغات تلویزیونی است که به صورت مستند و بدون روایت داستانی، فرآیند تولید محصول یا ارائه خدمات را به تصویر می‌‌کشد. این نوع آگهی بیشتر برای جلب اعتماد مخاطبان از طریق نمایش خط تولید، استانداردهای کیفی و دستاوردهای برند به کار می‌‌رود. آگهی بازرگانی

می‌توان آن را قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نوع تبلیغات تلویزیونی دانست، با ساختاری روایی، پیام تبلیغاتی برند را در قالب ویدیو به نمایش می‌‌گذارد. این ویدیو می‌‌تواند رئال، انیمیشن، موشن‌گرافیک، استاپ موشن یا موزیکال باشد و جذابیت آن تا حد زیادی به سناریو و کیفیت ساخت بستگی دارد. استفاده از موسیقی، گفتار و تکنیک‌های متنوع فیلمسازی در تیزر، آن را به ابزاری قدرتمند برای جلب توجه مخاطبان و ماندگاری در ذهن آن‌ها تبدیل می‌‌کند. تبلیغات تلویزیونی در شبکه‌ های استانی

این نوع تبلیغات نیز مشابه پیام بازرگانی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات در تلویزیون است با این تفاوت که در این روش به جای پخش آگهی در شبکه‌های ملی،‌ آگهی در شبکه‌های استانی و برای مخاطبان همان استان نمایش داده می‌شود. هزینه تبلیغات در شبکه‌های استانی نسبت به شبکه‌های ملی قیمت کمتری دارد و نسبتا به صرفه است. هزینه تبلیغات تلویزیونی استانی

هزینه تبلیغات در هر شبکه استانی متفاوت است اما در لیست زیر می‌توانید جدیدترین هزینه تبلیغات تلویزیون استانی اصفهان را مشاهده نمایید.

تبلیغات تلویزیونی در زمین فوتبال

این مدل از تبلیغات یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغاتی است و در دسته تبلیغات حک آرم قرار می‌گیرد. در این نوع تبلیغ، لوگوی برند به مدت چند ثانیه در مرکز زمین فوتبال نمایش داده می‌شود و در دوره جام جهانی مورد توجه شرکت‌ها برای تبلیغ قرار می‌گیرد.

تبلیغ رایگان در تلویزیون

رسانه ملی با درک این نقش کلیدی، از سال ۱۳۹۶ تاکنون با اتخاذ سیاست‌گذاری‌های هدفمند در راستای حمایت از کالای ایرانی گام برداشته است. این رسانه با ارائه طرح‌های تشویقی و تبلیغات رایگان به شرکت‌های تولیدی متناسب با تعداد نیروی انسانی شاغل، نقشی موثر در خروج شرکت‌ها از رکود و رونق تولید ملی ایفا کرده است. شرایط لازم جهت استفاده از طرح تبلیغات رایگان تلویزیون و رادیو شرکت شما باید تولیدکننده محصول نهایی برای مصرف کننده نهایی باشد. محصول نهایی شما در ایران تولید شده و با برند ایرانی عرضه شود. مدارک لازم جهت درخواست تبلیغات رایگان در تلویزیون روزنامه رسمی شرکت ثبت علامت تجاری (برند) اساسنامه شرکت پروانه بهره برداری (پروانه کسب، پروانه فعالیت - بسته به نوع فعالیت، ارائه مجوزی که به ایشان اجازه فعالیت داده شده الزامی است) استعلام میزان حقوق و دستمزد پرداختی در یک سال گذشته از سازمان تامین اجتماعی معرفی نامه شرکت روزنه ارتباط به عنوان مشاور تبلیغات به صدا و سیما کپی کارت ملی و شناسنامه صاحب یا صاحبان امضاء شرکت مشخص شده در روزنامه رسمی مزایا و معایب پخش آگهی تلویزیونی چیست؟

تلویزیون به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و فراگیرترین رسانه‌های جمعی، همواره جایگاه ویژه‌ای در دنیای تبلیغات داشته است. اما تبلیغ در این رسانه، مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. مزایای تبلیغات تلویزیونی دسترسی گسترده: تلویزیون به عنوان رسانه‌ای فراگیر، تبلیغات شما را به طیف وسیعی از مخاطبان در سطوح مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نمایش می‌دهد. تاثیرگذاری بالا: تبلیغات تلویزیونی با استفاده از صدا، تصویر و حرکت، می‌‌توانند تاثیر عمیقی بر مخاطب گذاشته و در ذهن او ماندگار شوند. ایجاد تنوع: تنوع برنامه‌های تلویزیونی، امکان نمایش تبلیغات در قالب‌های مختلف مانند تیزر، آگهی بازرگانی، گزارش و ... را فراهم می‌‌کند. ایجاد اعتبار: تبلیغ در رسانه‌ای معتبر مانند تلویزیون، می‌‌تواند به اعتبار برند و محصول شما بیفزاید. معایب تبلیغات تلویزیونی هزینه بالا: توجه داشته باشید که هزینه‌های موجود در جداول بالا فقط مربوط به پخش تبلیغات در تلویزیون بوده و تولید این تبلیغات نیز نیازمند صرف هزینه است. تولید و پخش تبلیغات تلویزیونی، به خصوص تیزرهای با‌کیفیت، بسیار پرهزینه است. رقابت زیاد: حجم بالای تبلیغات در تلویزیون باعث شده تا جلب توجه بینندگان بسیار سخت شود. عدم تمرکز: هدف مخاطبان تلویزیون تبلیغات پخش شده در آن نیست و به همین دلیل ممکن است توجه آن‌ها به تبلیغات شما جلب نشود و یا حین پخش آگهی کانال را عوض کنند. عدم امکان اندازه‌گیری دقیق: اندازه‌گیری دقیق میزان تاثیرگذاری تبلیغات تلویزیونی بر مخاطبان، کار بسیار دشواری است. عدم انعطاف‌پذیری: زمان‌بندی و قالب پخش تبلیغات در تلویزیون تا حد زیادی محدود و غیرقابل انعطاف است. نتیجه‌گیری

در این مقاله با جزئیات کامل به انواع تبلیغات تلویزیونی صدا و سیما به همراه تعرفه و هزینه تبلیغات در تلویزیون به ازای هر ثانیه و در شبکه‌های مختلف اشاره شد. در صورتی که بودجه تعیین‌شده برای تبلیغات کسب و کار شما در شبکه‌های تلویزیونی بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان است، می‌توانید برای تبلیغات تلویزیونی با اثرگذاری خیلی بالا برنامه‌ریزی کنید. اما اگر جزو کسب و کارهای کوچک و متوسط با بودجه خیلی کم هستید می‌توانید از طریق سایت معرفی رایگان کسب‌و‌کارهای متوسط و کوچک برای تبلیغات خود استفاده کنید.