چهارشنبه / ۲۳ مهر / ۱۴۰۴ - 15 October, 2025
 سایت عصرایران / ۱۴۰۴/۰۳/۲۲

۱۰ جت جنگنده بسیار چابک با بالاترین مانورپذیری؛ از Su-57 Felon تا KF-21 Boramae(+عکس)

۱۰ جت جنگنده بسیار چابک با بالاترین مانورپذیری؛ از Su-57 Felon تا KF-21 Boramae(+عکس)
در موتورهای جت معمولی، نیروی رانش فقط به سمت عقب وارد می‌شود، اما با بردار رانش یا جهت‌دهی رانش می‌توان زاویه خروج گازهای موتور را تغییر داد — مثلاً به بالا، پایین، چپ یا راست — و با این کار، بدون نیاز به حرکت سطوح آیرودینامیکی مثل بال یا سکان، هواپیما را در هوا چرخاند یا کنترل کرد.