معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر کشور به ۱۵۰ هزار تخت خوابگاهی نیاز دارد، در حالی که تنها ۹۸ هزار تخت خوابگاهی در اختیار داریم، گفت: از این تعداد، حدود ۶۰ درصد خوابگاهها فرسوده هستند؛ یعنی بیش از ۳۰ سال از عمر آنها میگذرد و حدود ۷ درصد نیز باید تخریب شوند. حتی در برخی موارد، دادستانی دستور تخلیه خوابگاه را کرده اما این موضوع به دلایل مختلف اجرایی نشده است.