سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات دبیرکل ناتو، این سازمان را به همدستی در حمله نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران متهم کرد و گفت ناتو و کشورهای اروپایی مشارکتکننده در این اقدام باید درباره نقش خود در آنچه «تجاوز و جنایت علیه مردم ایران» خواند، پاسخگو باشند.